Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv absolvování terénního EVP na znalosti a postoje žáků ZŠ
Název práce v češtině: Vliv absolvování terénního EVP na znalosti a postoje žáků ZŠ
Název v anglickém jazyce: The effect of outdoor environmental programs on knowledge and attitudes of pupils
Klíčová slova: ekologická výchova, terénní ekologické výukové programy, ekologické výukové programy, dotazníkový průzkum
Klíčová slova anglicky: Environmental education, outdoor environmental education programs, environmental education programs, questionnaire survey
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.04.2016
Datum zadání: 26.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2016
Předběžná náplň práce
Terénní výukové programy jsou relativně častým doplňkem zpestřujícím výuku na základních školách. Jejich cílem bývá žáky blíže seznámit se zajímavými místy v daném regionu, rozšířit znalosti žáků o danou problematiku, naučit žáky pracovat s různými pomůckami (např. planktonka, smýkačka) a přispět tak k prohloubení vztahu žáků k přírodě. Cílem této závěrečné práce bude ověřit, zda a jakým konkrétním způsobem ovlivní znalosti a postoje žáků absolvování takovéhoto terénního ekologického výukového programu. Výzkumným nástrojem bude dotazníkové šetření. Cílovou skupinou závěrečné práce budou žáci 2. stupně pražských ZŠ, kteří absolvují terénní ekologický výukový program Ekocentra Podhoubí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Outdoor environmental education programs are a relatively common possibility for teachers to enrich the education at grammar schools. The aim of these programs is to make pupils familiar with interesting places in the given region, to expand their knowledge of the given topic, to teach pupils how to work with different tools (e. g. plankton net, sweep net) and thereby deepening the relationship of students with nature. The aim of this thesis is to evaluate whether attending such an outdoor environmental education program would affect knowledge and attitudes of pupil and how exactly. An effect of environmental-education program on pupils will be evaluated using questionnaire survey. The target group will be pupils who will attend an outdoor environmental education program of Ekocentrum Podhoubí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK