Terénní výukové programy jsou relativně častým doplňkem zpestřujícím výuku na základních školách. Jejich cílem bývá žáky blíže seznámit se zajímavými místy v daném regionu, rozšířit znalosti žáků o danou problematiku, naučit žáky pracovat s různými pomůckami (např. planktonka, smýkačka) a přispět tak k prohloubení vztahu žáků k přírodě. Cílem této závěrečné práce bude ověřit, zda a jakým konkrétním způsobem ovlivní znalosti a postoje žáků absolvování takovéhoto terénního ekologického výukového programu. Výzkumným nástrojem bude dotazníkové šetření. Cílovou skupinou závěrečné práce budou žáci 2. stupně pražských ZŠ, kteří absolvují terénní ekologický výukový program Ekocentra Podhoubí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Outdoor environmental education programs are a relatively common possibility for teachers to enrich the education at grammar schools. The aim of these programs is to make pupils familiar with interesting places in the given region, to expand their knowledge of the given topic, to teach pupils how to work with different tools (e. g. plankton net, sweep net) and thereby deepening the relationship of students with nature. The aim of this thesis is to evaluate whether attending such an outdoor environmental education program would affect knowledge and attitudes of pupil and how exactly. An effect of environmental-education program on pupils will be evaluated using questionnaire survey. The target group will be pupils who will attend an outdoor environmental education program of Ekocentrum Podhoubí.