Práce spočívá v zahrnutí leteckých emisí (z dostupných databází) do regionálního chemicko transportního modelu CAMx a v realizaci potřebných počítačových simulací pro vyhodnpocení citlivosti koncentrace modelovaných látek na množství těchto emisí.
Seznam odborné literatury
Huszar, P., Teyssèdre, H., Michou, M., Voldoire, A., Olivié, D. J. L., Saint-Martin, D., Cariolle, D., Senesi, S., Salas Y Melia, D., Alias, A., Karcher, F., Ricaud, P., and Halenka, T.: Modeling the present and future impact of aviation on climate: an AOGCM approach with online coupled chemistry, Atmos. Chem. Phys., 13, 10027-10048, doi:10.5194/acp-13-10027-2013, 2013.
Lee, D. S., Pitari, G., Grewe, V., Gierens, K., Penner, J. E., Petzold, A., Prather, M. J., Schumann, U., Bai, A., Berntsen, T., Iachetti, D., Lim, L. L., and Sausen, R.: Transport impacts on atmosphere and climate: aviation, Atmos. Environ., 44, 4678-4734, 2010.
Předběžná náplň práce
Emise letecké dopravy představují výrazný zdroj celé řady polutantů (plyny i aerosoly), které výrazně ovliňují chemické složení atmosféry od dolní troposféry až po mezosféru. Jejich význam roste i tím, že naprostá většina těchto emisí probíha v bežných letových hladinách, tj. 10-12 km nad zemí. Tím se doba jejich setrvání v atmosfére mnohonásobně prodlužuje oproti polutantům emitovaným z povrchu země. Je tedy potřeba je zahrnout ne jenom do globálních modelů chemie (jak to je již zcela běžné v praxi), ale i do modelů regionálních.