Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013
Název práce v češtině: Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013
Název v anglickém jazyce: Analysis of the political instrumentalization of the periodic press Mladá fronta DNES in the period before elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013
Klíčová slova: politická komunikace, instrumentalizace, mediální vlastnictví, mediální magnát, volby, kvantitativní obsahová analýza, Mladá fronta DNES, Andrej Babiš
Klíčová slova anglicky: political communication, instrumentalization, media ownership, media mogul, election, quantitative content analysis, Mladá fronta DNES, Andrej Babiš
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.07.2015
Datum zadání: 25.07.2015
Datum a čas obhajoby: 07.02.2017 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:06.01.2017
Datum proběhlé obhajoby: 07.02.2017
Oponenti: PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3028-8.

DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.

HALADA, Jan. Encyklopedie českých nakladatelství 1949-2006. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-165-3.

HALLIN, Daniel C. a Paolo MANCINI. Systémy médií v postmoderním světě: tři modely médií a politiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-377-2.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

KŘEČEK, Jan. BUYING A GUN NOT TO USE IT? A study of the change in Czech media ownership and it's political instrumentalisation. The journal World of Media. Journal of Russian Media and Journalism Studies. ISSN 2307-1605 (v tisku)

KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: od res publica po public relations. Praha: Grada, 2013. Politologie (Grada). ISBN 978-80-247-3536-8.

MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Odeon, 1991. Eseje (Odeon). ISBN 80-207-0296-2.

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.

PERGLER, Tomáš. Babiš: příběh oligarchy. Praha: Mladá fronta, 2014. ISBN 978-80-204-3445-6.

POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. 2., opr. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-204-2206-4.

REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3006-6.

SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3., nezměn. vyd. Přeložil Barbara KÖPPLOVÁ. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1980-4.

ŠTĚTKA, Václav. Between a Rock and a Hard Place? Market Concentration, Local Ownership and Media Autonomy in the Czech Republic. IN: International Journal of Communication, 4(1), [online]. 2010, 865-885 [cit. 13.12.2016]. Dostupné z: www.ijoc.org/index.php/ijoc/article/download/790/463

TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013 zkoumá, zda v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 využíval předseda politického hnutí ANO Andrej Babiš svou pozici vlastníka mediální skupiny MAFRA k ovlivnění mediálních obsahů deníku Mladá fronta DNES. Teoretický rámec stručně popisuje základní pojmy z oblasti politické komunikace a geopolitického rozdělení jednotlivých modelů politické komunikace včetně české mediální scény. Pozornost je upřena především na vývoj a možné způsoby instrumentalizace tištěných médií působících na českém mediálním trhu po roce 1989. Z kvantitativního výzkumu vyplynulo, že zatímco ve volbách skončilo politické hnutí ANO na druhém místě, umístilo se v rámci získané mediální pozornosti až za čtyřmi dalšími politickými stranami. Titulní strany deníku Mladá fronta DNES tedy nebyly využity k výraznější propagaci Andreje Babiše a jeho politického hnutí. V navazující závěrečné části výzkumu je provedena interpretace výsledků kvantitativní analýzy v souvislosti s možnou instrumentalizací z hlediska výběru politických témat prezentovaných na titulních stranách deníku během zkoumaného období.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis Analysis of the political instrumentalization of the periodic press Mladá fronta DNES in the period before elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013 examines, if leader of the political party ANO Andrej Babiš used his position of the owner of the media group MAFRA to influence media content in the periodic press Mlada fronta DNES during the period before elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013. Theoretical framework briefly describes the basic concepts of political communication and geopolitical division of the models of political communication including the Czech media scene. Focus is primarily on the development and possible ways of instrumentalization of printed media operating in the Czech media market after 1989. Results of quantitative research showed that four other political parties gained more media attention then political party ANO which ended up second in the election. The title pages of the Mlada fronta DNES therefore was not used to increase promotion of Andrej Babis and his political party. The final part of the research interprets the results of quantitative analysis regarding the possible instrumentalization in terms of political topics presented on the front pages of the newspaper during the research period.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK