Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální konstrukce sebevědomé ženy v české mutaci magazínu Harper´s Bazaar
Název práce v češtině: Mediální konstrukce sebevědomé ženy v české mutaci magazínu Harper´s Bazaar
Název v anglickém jazyce: The confident woman media construction in the czech version of Harper´s Bazaar
Klíčová slova: mýtus, mytologie, ideální konstrukce vepsané čtenářky, Harper's Bazaar, české bájesloví, sémiotika
Klíčová slova anglicky: myth, mythology, ideal construction of inscribed reader, Harper's Bazaar, Czech mythology, semiotics
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Otakar Šoltys, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.03.2015
Datum zadání: 04.03.2015
Datum a čas obhajoby: 25.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2015
Oponenti: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Daniel Köppl
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Lifestylové magazíny jsou jednou z platforem, které pomáhají vytvářet konstrukci představy o ideální vepsané čtenářce. Harper´s Bazaar je médium, jehož prostřednictvím vzniká sociální konstrukce reality. (Berger, Luckmann, 1999). Tento magazín se sám definuje jako „inspirativní učebnice stylu pro sebevědomou ženu s vytříbeným názorem a především s neuvěřitelně luxusním vkusem“ (Harper´s Bazaar 2014). Podle teorie vepsaného čtenáře konstruuje obsah recipienta a na základě rozboru textu je možné tuto konstrukci do jisté míry přečíst. Vepsaný čtenář je ten druh čtenáře, kterého sdělení primárně oslovuje (Campbell, Sparks, 1987). Právě tuto tezi je možné aplikovat na konstrukci "sebevědomé ženy" v médiích. Ta využívají lidských potřeb a mohou podsouvat vykonstruované mediální obrazy. Představa o sebevědomé ženě právě u těch, kteří tvoří obsah tohoto magazínu, má určité atributy. Je potřeba zaměřit se na analýzu všech složek, které jsou součástí Harper´s Bazaar, tedy i rozhovorů s jejími tvůrci

Tématika exkluzivních ženských časopisů byla v českém prostřední několikrát zpracována, ať už na poli výzkumu čtenářek nebo obsahu či konstrukci životního stylu. Přímé zaměření na představu "sebevědomé ženy", jakou o ní mají ti, kdož tvoří obsahy, se zatím nikde nevyskytuje. Je tedy nevyhnutelné zanalyzovat formální zobrazení takové konstrukce v obsahu.

Cílem této práce jsou odpovědi na stanovené otázky, a to formou kompletní analýzy obsahu české mutace Harper´s Bazaar, včetně grafické podoby (layout, fotografie, ilustrace atd.). Na základě vybraných výzkumných metod chci provést rozbor obsahu a na něm ukázat, jak si představují možnou „sebevědomou ženu s vytříbeným názorem a neuvěřitelně luxusním vkusem“ sami tvůrci.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Lifestyle magazines are one of the platforms which help to create an idea of construction of ideal inscribed reader. Harper's Bazaar is a medium through which arises social construction of reality. (Berger, Luckmann, 1999). This magazine is itself defined as ,,inspirational textbook of style for confident woman with exquisite view and incredibly luxurious taste" (Harper's Bazaar, 2014). According to the theory of inscribed reader the content constructs recipient and based on the analysis of the text is possible to read this construction. Inscribed reader is the kind of reader, whose communication primarily addresses. (Campbell, Sparks, 1987). This idea may be applied on the construction of "confident woman" in the media sphere. Media use the human needs and can insert fabricated media image. Idea of confident woman has certain attributes which are related with creators. It's necessary to analyze all parts, which are components of Harper's Bazaar, hence interviews with creators of content.

Topic of exclusive women's magazines has been examined many times in the Czech Republic. Whether in research about readers or content or design lifestyle. But the direct focus on idea of "confident woman", in creators minds, isn't already exist. It is therefore essential to analyze the formal structure of the display of such content.

The aim of this thesis is to find answers to the questions by complete analysis of czech version of Harper's Bazaar's content, including layout. Based on selected research methods I want to analyze the content and find how does potential idea of "confident woman with exquisite view and incredibly luxurious taste" look like.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK