Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Creative Cities" - projekt British Council jako příklad městského marketingu
Název práce v češtině: Creative Cities" - projekt British Council jako příklad městského marketingu
Název v anglickém jazyce: „Creative Cities" - British Council´s Project as an Example of Urban Marketing
Klíčová slova: British Council, Kreativní města, moderní městský marketing, kreativní průmysl, sociální kampaň
Klíčová slova anglicky: British Council, Creative Cities, modern city branding, creative industry, social campaign
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavel Dolanský
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.01.2013
Datum zadání: 02.01.2013
Datum a čas obhajoby: 29.01.2013 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 29.01.2013
Oponenti: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
ADORNO, T. W. Estetická teorie. Praha: Panglos, 1997. 581 s. ISBN 80-902205-4-1
ANHOLT, S. Places: Identity, Image and Reputation. London: Palgrave Macmillan, 2010. 168 s. ISBN – 13: 978-0-230-23977-7
ANHOLT, S. Nation Brand Index. [online]. [cit. 2012-04-10]. Dostupné z WWW <http://www.simonanholt.com/Research/research-introduction.aspx>
A ressource-efficient Europe - Flagship initiative of the Europe 2020 Strategy. [online]. 2011 [cit. 2012-12-20]. Dostupný z WWW <http://ec.europa.eu/resource-efficient-europe/index_en.htm>
ASHWORTH, G. J.; VOOGD, H. Selling the City: Marketing Approaches in Public Sector Urban Planning. London: Belhaven Press, 1990. 177 s. ISBN 9780471944706
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2010. 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9
BRAUN, E. City Marketing – Towards an integrated approach. Rotterdam: Erasmus Research Institute of Management. 2008. 250 s. ISBN 978-90-5892-180-2
Creative Industries. [online]. 2012 [cit. 2012-04-15]. Dostupné z WWW <http://en.wikipedia.org/wiki/Creative_industries>
DINNIE, Keith. City Branding – Theory and Cases. London: Palgrave Macmillan, 2011. 256 s. ISBN 0-230-24185-9
GASCÓ-HERNANDEZ, M., TORRES CORONAS, T.: Information Communiation Technologies and City Marketing: Digital Opportunities for Cities Around the World. London: IGI Global, 2009. 417 s. ISBN 978-1-60566-134-6
Index lidského rozvoje. [online]. 2012 [cit. 2012-04-02]. Dostupné z WWW <http://cs.wikipedia.org/wiki/Index_lidsk%C3%A9ho_rozvoje>
JANEČKOVÁ, L.; VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 8071697508
JEŽEK, J. Aplikace městského marketingu v praxi: vývoj, očekávání, realita (kritický pohled). [online]. 2010 [cit. 2012-04-05]. Dostupný z WWW <http://readperiodicals.com/201010/2217813451.html#b>
KAVARATZIS, M. From City Marketing to City Branding – Towards a Theoretical Framework for Developing City Brands. Place Branding and Public Diplomacy [online]. 2004 [cit 2012-04-02]. Dostupné z WWW <http://www.imagian.fi/kuvat/from_city_marketing_to_city_branding-_kavaratzis_2004.pdf>
KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. 796 s. ISBN 798-80-247-1481-3
KOTLER, P.; HEIDER, H. D.; IRVING, R. Marketing Places – Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations. New York: Free Press, 1993. 400 s. ISBN 0-7432-3636-x
Kreativní komunitní plánování - publikace. Plzeň: Centrum pro komunitní práci za finanční účasti programu „Evropa pro občany“ Evropské unie. Plzeň. 2010. ISBN 978-80-86902-82-1
LIPOVETSKY, G. Éra prázdnoty – Úvahy o současném individualismu. Praha: Prostor, 2008. 360 s. ISBN 987-80-7260-190-5
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009. 640 s. ISBN 978-80-7367-574-5
Studie pro potřeby vytvoření Programu zmapování a analýzy potřeb umění, kulturních a kreativních průmyslů v ČR a transferu mezinárodních zkušeností. Ministerstvo kultury České republiky [online]. 2009 [cit. 2012-04-02]. Dostupné z WWW <http://www.mkcr.cz/assets/kulturni-politika/Studie-a-analyzy/Studie_MapovaniPotreb.pdf>
The economy of culture in Europe. European commission [online]. [2012-04-02]. Dostupné z WWW <http://ec.europa.eu/culture/pdf/doc883_en.pdf>
The Impact of Culture on Creativity. [online]. 2009 [cit. 2012-12-20]. Dostupné z WWW
< http://www.keanet.eu/en/impactcreativityculture.html>
WARD, S. Selling Places: The Marketing and Promotion of Towns and Cities 1850 – 2000 (Planning, History and Environment Series). London: Routledge, 1998. ISBN 0-203-97674-6
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Creative Cities“ – projekt British Council jako příklad městského marketingu se zabývá projektem, který vychází z teorie moderního městského marketingu (city branding) a je zaměřen na problematiku dnešních měst a řešení jejich problémů. Zohledňuje jednak historickou perspektivu městského marketingu a jeho současné pojetí, ale zároveň uchopuje Kreativní města jako příklad sociální kampaně, která má za cíl informovat obyvatele, zástupce veřejné správy i zájmové subjekty o možnostech a nástrojích, kterými lze dosáhnout kvalitnějšího života ve městech.
Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část, které zohledňují všechny nezbytné aspekty tohoto mezinárodního projektu – všeobecný koncept projektů British Council, zaměření na kreativní průmysl, vývoj moderního městského marketingu, specifickou sadu nástrojů Kreativních měst a příklady a potenciál jejich využití do budoucnosti v Evropě i České republice. Práce se opírá o tříleté působení projektu v České republice a jeho konkrétní vyústění v některých městech.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The dissertation “Creative Cities – British Council´s Project as an Example of Urban Marketing” deals with the project that is based on the theory of modern city branding and that issues today´s urban problems and their solutions. It takes into account the historical perspective of city branding and his current concept, but at the same time issues Creative Cities as an example of social campaign, which aims to inform residents, agents of government and stakeholders about opportunities and tools that can achieve better quality of life in cities.
The dissertation is divided into theoretical and analytical part, which takes into account all the necessary aspects of this international project – general concept of the British Council projects, focus on the creative industries, development of modern city branding, specific set of tools of Creative Cities and examples of their use and potential for the future in Europe and the Czech Republic. The dissertation is based on a three-year action of project in Czech Republic and its specific outcome in some cities.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK