3D Surface Reconstruction From Video Sequences
Název práce v češtině: | 3D rekonstrukce s videosekvencí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | 3D Surface Reconstruction From Video Sequences |
Klíčová slova: | structure from motion, hustá korespondence, počítačové vidění, optický tok |
Klíčová slova anglicky: | structure from motion, dense matching, computer vision, optical flow |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Informatický ústav Univerzity Karlovy (32-IUUK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lukáš Mach |
Řešitel: | Mgr. Adam Dominec - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.11.2012 |
Datum zadání: | 06.11.2012 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.11.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.08.2013 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 02.08.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2013 |
Oponenti: | Mgr. David Sedláček |
Zásady pro vypracování |
V nedávné době se objevilo několik softwarových balíků robustně řešících problém rekonstrukce 3D scény z videozáznamu či posloupnosti fotografií (např. PhotoSynth [2]). Výstupem typicky bývá 3D point cloud reprezentace scény spolu s daty o externí a interní kalibraci kamer. Pro většinu reálných aplikací takový výstup ale není dostačující a přechod k polygonální rekonstrukci scény je obtížný.
Cílem práce je vytvořit program, který na základě zmíněného 3D point cloudu, kalibrací kamer a původní videosekvence vygeneruje detailnější polygonální model scény v kvalitě dostačující pro ověření korektnosti kalibrací, match-moving a případné další zpracování grafikem/modelářem. Student se seznámí s výsledky v oblasti počítačového vidění, zejména týkajících se multiple-view geometry [1] a optical flow, a za použití dostupných knihoven implementuje iterativní algoritmus podle článku [4]. Vzhledem k rozsáhlosti tohoto přístupu se předpokládá, že jednotlivé dílčí metody z [4] budou nahrazeny jednoduššími algoritmy. Student může předpokládat platnost některých omezení na vstupní data, např. konzistenci expozice nebo absenci odlehlých dat (outliers) v 3D point cloudu. Součástí práce by mělo být několik datasetů demonstrujících funkci softwarového řešení. Vzhledem k nevyhnutelné nejednoznačnosti úlohy by měla součástí práce být i diskuze situací, kdy implementovaný algoritmus selhává. |
Seznam odborné literatury |
[1] Richard Hartley, Andrew Zisserman: Multiple View Geometry in Computer Vision, 2nd edition, 2004, Cambridge University Press, ISBN 0521540518.
[2] Noah Snavely, Steven M. Seitz, Richard Szeliski, "Photo tourism: Exploring photo collections in 3D," ACM Transactions on Graphics (SIGGRAPH Proceedings), 25(3), 2006, 835-846. [3] Richard S. Wright, Benjamin Lipchak, Nicholas Haemel, Graham Sellers: "OpenGL SuperBible: Comprehensive Tutorial and Reference", 5th Edition, Addison-Wesley, July 23, 2010, ISBN 978-0-321-71261-5 [4] Richard A. Newcombe and Andrew J. Davison: "Live Dense Reconstruction with a Single Moving Camera", IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR 2010) |