Férovost didaktických testů a jejich položek
Název práce v češtině: | Férovost didaktických testů a jejich položek |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Test and Item Fairness |
Klíčová slova: | rozdílné fungovaní položky, DIF, teorie odpovědi na položku, férovost |
Klíčová slova anglicky: | differential item functioning, DIF, Item Response Theory, fairness |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky (32-KPMS) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Patrícia Martinková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.10.2012 |
Datum zadání: | 01.11.2012 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.01.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 26.01.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.12.2014 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 05.12.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.01.2015 |
Oponenti: | prof. RNDr. Jiří Anděl, DrSc. |
Konzultanti: | doc. RNDr. Karel Zvára, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Posluchač/ka prostuduje možnosti definování, odhadu
a testování férovosti didaktických testů a jejich položek. Práce bude doplněná analýzou reálných dat z přijímacích zkoušek na VŠ nebo jiných znalostních testů a simulační studií. |
Seznam odborné literatury |
G. Camilli: Test Fairness. Educational Measurement,
4th Ed., ed. RL Brennan, Praeger 2006. |