Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vergleich von Auswirkungen der PISA Studie auf das deutsche und tschechische Schulwesen 2000-2009
Název práce v jazyce práce (němčina): Vergleich von Auswirkungen der PISA Studie auf das deutsche und tschechische Schulwesen 2000-2009
Název práce v češtině: Srovnání dopadů Studie PISA na německé a české školství 2000-2009
Název v anglickém jazyce: Comparison of the influence of the PISA Study on the german and the czech educational system 2000-2009
Klíčová slova: PISA Studie, Školství, Spolková republika Německo, Česká republika, Vzdělávací politika
Klíčová slova anglicky: PISA Study, Education, The Federal Republic of Germany, Czech Republik, Educational Policy
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: němčina
Ústav: Katedra německých a rakouských studií (23-KNRS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Šafařík
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.05.2012
Datum zadání: 11.05.2012
Datum a čas obhajoby: 17.06.2014 11:15
Místo konání obhajoby: Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:16.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2014
Oponenti: PhDr. David Emler, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je porovnat výsledky a dopady studie PISA na německé a české školství. OECD prostřednictví testů PISA srovnává schopnost využití znalostí nabytých během základního vzdělání v reálném životě u patnáctiletých žáků. Na rozdíl od České republiky se v Německu podařilo výsledky zlepšit. Přestože se reformy školství v obou zemích ubíraly stejným směrem, jejich výsledky se zásadním způsobem liší. Důvody tohoto rozdílu jsou definovány pomocí analýzy použitých nástrojů vzdělávací politiky i celého politického a společenského přístupu. Ten je ilustrován pomocí přehledu mediální tematizace studie PISA
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This paper aims to compare the results and effects of the PISA study on the Czech and German educational system. The OECD compares with the PISA tests the abilities of the fifteen-year-old to use what they have learned during the compulsory school time in real life situations. Opposite to Czech Republic, Germany was able to improve its results. The undertaken reforms in Germany as well as in Czech Republic aim at similar goals, their results vary, however. The causes of the different outcomes are described by analysing the used instruments of educational policy and the whole political and public reception of the study. Those are illustrated by an overview of the media coverage relating to the PISA Study.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK