Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models
Název práce v češtině: | Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models |
Klíčová slova: | syntéza obrazu, modely kamery, hloubka ostrosti, GPU, image-based ray tracing |
Klíčová slova anglicky: | image synthesis, camera models, depth of field, GPU, image-based ray tracing |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | doc. Alexander Wilkie, Dr. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 15.11.2011 |
Datum zadání: | 25.11.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 30.01.2012 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.12.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 08.12.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.01.2012 |
Oponenti: | RNDr. Josef Pelikán |
Zásady pro vypracování |
Cílem je vyvinout interaktivní renderer, jež umožní uživatelům vidět, jak bude vypadat 3D scéna vykreslená pomocí různých modelů objektivů a konfigurací kamery.
Především je třeba se zaměřit na realistické zobrazení hloubky ostrosti včetně bokehu (rozostřených obrazů bodových zdrojů světla), případně na tilt-shift konfigurace kamery a na složitější geometrické modely objektivů. V těchto ohledech by výsledky měly odpovídat výstupu kvalitního off-line rendereru. Je třeba nastudovat geometrické principy modelů kamer a objektivů a rovněž moderní metody pro vykreslování hloubky ostrosti, při implementaci z nich vycházet a pokusit se o jejich vylepšení. Je vhodné využít výpočetní sílu GPU. |
Seznam odborné literatury |
Lee, S.; Eisemann, E. & Seidel, H.-P., Real-Time Lens Blur Effects and Focus Control, ACM SIGGRAPH'10, 2010
Lee, S.; Eisemann, E. & Seidel, H.-P., Depth-of-Field Rendering with Multiview Synthesis, ACM SIGGRAPH ASIA, 2009 Kosloff, T. J., Fast Image Filters for Depth of Field Post-Processing, Ph.D. thesis, University of California, Berkeley, 2010 Lee, S.; Kim, G. J. & Choi, S., Real-Time Depth-of-Field Rendering Using Point Splatting on Per-Pixel Layers, Pacific Graphics '08, 2008 Potmesil, M. & Chakravarty, I., A lens and aperture camera model for synthetic image generation, ACM SIGGRAPH '81, 1981 |