Negativní politická kampaň na příkladu voleb do PSP ČR v roce 2010
Název práce v češtině: | Negativní politická kampaň na příkladu voleb do PSP ČR v roce 2010 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Negative political campaign on example of the Czech parliamentary election 2010 |
Klíčová slova: | Politický marketing, volební kampaň, negativní kampaň, parlamentní volby, Česká republika, 2010 |
Klíčová slova anglicky: | Political marketing, electoral campaign, negative campaign, parliamentary elections, Czech Republic, 2010 |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavel Dolanský |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 31.10.2011 |
Datum zadání: | 31.10.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Smetanovo nábř. 6 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2012 |
Oponenti: | Mgr. Anna Shavit, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
ANSOLABEHERE, Stephen, S. IYENGAR, A. SIMON a N. VALENTINO. Does Attack Advertising Demobilize the Electorate. American Political Science Review. 1994, roč. 88, č. 4, s. 829-838
ANSOLABEHERE, Stephen a Shanto IYENGAR. Going Negative: How Political Advertisements Shrink and Polarize the Electorat. New York: The Free Press, 1995. 256 s. ISBN 0684837110 BALÍK, Stanislav a kol. Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2010. 279 s. ISBN 978-80-7325-224-3 BENOIT, William L. Seeing spots: A functional analysis of presidential television advertisements, 1952–1996. London, Westport, Connecticut: Praeger, 1999, 238 s. ISBN 0–275–96645–3. BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2005. 106 s. ISBN 80-210-3800-4 BRADOVÁ, Eva a kol. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008. 135 s. ISBN 978-80-86624-44-0 BRIANS, C. L. a M. P. WATTENBERG. Campaign issue knowledge and salience: comparing reception from TV commercials, TV news, and newspapers. American Journal of Political Science. 1996, roč. 40 č. 1, s. 172-93. CARPINI, Michael X. Delli a Scott KEETER. Measuring Political Knowledge. American Journal of Political Science. 1993, roč. 37, č. 4, s. 1179-1206. ČALOUD, Dalibor, Tomáš FOLTÝN, Vlastimil HAVLÍK a Anna MATUŠKOVÁ. Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006. Ed. Dalibor Čaloud. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2006. 219 s. ISBN 80-7325-108-6 FOSTER, Steven. Political Communication. Edinburgh: Edinburg University Press Ltd, 2010. 210 s. ISBN 978-0-7486-2571-0. GEER, John G. In defense of negativity: Attack ads in presidential campaigns. Chicago, London: The University of Chicago Press, 2006, 201 s. ISBN 0-226-28498-0. GREGOR, Martin. Politický a ekonomický slang. Praha: Nakladatelství TRITON, 2005. 150 s. ISBN 80-7254-551-5. HAHN, Dan F. Political Communication: Rhetoric, Government, and Citizens. State College, Pensylvania : Strata Publishing, Inc., 1998. 289 s. ISBN 0-9634489-3-5. HANSEN, Kasper M. a Rasmus T. PEDERSEN. Negative Campaigning in a Multiparty System. Scandinavian Political Studies. 2008, roř. 31, č. 4, s. 408-427. JABLONSKI, Andrzej W., & kol. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006. 208 s. ISBN 80-7364-011-2 JOHNSON-CARTEE, Karen S. a Garry A. COPELAND. Negative Political Advertising: Coming of Age. Hillsdale, New Jersey Hove and London: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 1991, 316 s. ISBN 0-8058-0834-5. KAID, Lynda Lee. Handbook of Political Communication Research. London: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 2004. ISBN 0-8058-3775-2. KING, James D. a Jason B. MCCONNELL. The Effect of Negative Campaign Advertising on Vote Choice: The Mediating Influence of Gendern. Social Science Quarterly. 2003, roč. 84, č. 4, s. 843-857. LAU, Richard R. a Gerald M. POMPER. Effects of Negative Campaigning on Turnout in U.S. Senate Elections, 1988 – 1998. The Journal of Politics. 2001, roč. 63, č. 3, s. 804-819. LAU, Richard R. a Gerald M. POMPER. Negative Campaigning: An Analysis of U.S. Senate Elections. United States of America: Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2004, 177 s. ISBN 0-7425-2731-8. LEBEDOVÁ, Eva. Role negativních kampaní v systému politické komunikace v Čechách. Olomouc, 2011. Disertační práce. Univerzita Palackého. Vedoucí práce Doc. Mgr. Pavel Šaradín, Ph.D. MAAREK, Philippe J. Campaign Communication & Political Marketing. Chichester : John Wiley & Sons, 2011. 268 s. ISBN 978-1-4443-3235-3. MATUŠKOVÁ, Anna. Volební Kampaň 2006: Nástup politického marketingu do České republiky. In: Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006 Ed. Dalibor Čaloud. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2006. 219 s. ISBN 80-7325-108 MATUŠKOVÁ, Anna. Volební kampaně. In: Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Ed. Stanislav Balík. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2010. 279 s. ISBN 978-80-7325-224-3 MARK, David. Going Dirty: The Art of Negative Campaigning, Updated Edition. United States of America: Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2009, 289 s. ISBN 978-0-7425-9986-4. MARTIN, Paul. S. Inside the Black Box of Negative Campaign Effects: Three Reasons Why Negative Campaigns Mobilize. Political Psychology. 2004, roč. 25, č. 4, s. 542-562. MCNAIR, Brian. An Introduction to Political Communication. 5. New York : Routledge, 2011. 226 s. ISBN 978-0-415-59643-5. REEVES, Rosser. Reality in Advertising. New York: Alfred Knopf, Inc., 1961. 153 s. SONNER, Brenda S. The Effectiveness of Negative Political Advertising: A Case Study. Journal of Advertising Research. 1998, roč. 38, č. 6, s. 37-42 ŠARADÍN, Pavel. Česká republika a Slovensko: Dvojí cesta k negativní reklamě? In: Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Ed. Pavel Šaradín. Olomouc: Periplum, 2008. s. 45-57. ISBN 978-80-86624-44-0 |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce „Negativní politická kampaň na příkladu voleb do PSP ČR v roce 2010“ se zaměřuje na popsání pojmu negativní politická kampaň v historicko-teoretickém kontextu a následně jej uvádí v českém prostředí na příkladu voleb do PSP ČR v roce 2010. Na základě primární literatury je negativní kampaň definována a následně jsou popsány její rané projevy ve Spojených státech amerických a Velké Británii, důvody pro její využití, taktické funkce, využívané techniky, rizika s využitím spojené a rovněž akademické výzkumy, které ji examinují. Ve druhé části je popsán kontext rozvoje negativní kampaně a historie jejího využití v České republice a detailně jsou pak její projevy popsány v konkrétní případové studii z voleb do PSP ČR v roce 2010. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis “Negative political campaign on example of the Czech parliamentary election 2010” describes the concept of negative political campaign in both historical and theoretical context and afterwards it presents the concept in the Czech milieu on the example of Czech parliamentary election 2010. On the basis of primary literature is negative campaign defined and after that early examples in the United States of America and in Great Britain are described. Described are also reasons for its using, tactical functions, used techniques, the risks consequent upon its using as well as the academic studies, which are examining it. In the second part the context of development of negative campaign as well as the history of its using in Czech Republic are described and after that is negative campaign presented in details within the concrete case study of Czech parliamentary election 2010. |