Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Životní styl a konzumace luxusního zboží vysokopříjmové skupiny obyvatelstva ČR
Název práce v češtině: Životní styl a konzumace luxusního zboží vysokopříjmové skupiny obyvatelstva ČR
Název v anglickém jazyce: Lifestyle and Consumption of Luxury Goods of the Upper-class Population in the Czech Republic from a marketing Point of View
Klíčová slova: Luxus, vysokopříjmová skupina obyvatel, konzumace luxusního zboží, ostentativní spotřeba, hyperkonzumerismus, racionalizace
Klíčová slova anglicky: Luxury, high-income population, consumption of luxury goods, ostentatious consumption, hyperconsumption, rationalization
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.10.2011
Datum zadání: 31.10.2011
Datum a čas obhajoby: 18.06.2012 00:00
Místo konání obhajoby: Smetanovo nábř. 6
Datum odevzdání elektronické podoby:22.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2012
Oponenti: Ing. Ondřej Obluk
 
 
 
Seznam odborné literatury
AAKER, D. A. Brand Building: Vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.

BAUDRILLARD, Jean. O svádění. 1. vyd. Olomouc: Votobia, 1996. 213 s. ISBN 80-71-98-078-1.

BAUMAN, Zygmunt. Tekutá modernita. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2002, 343 s. ISBN 80-204-0966-1.
BAUMAN, Zygmunt. Úvahy o postmoderní době. 2. vyd. Praha: SLON, 2006, 166 s. ISBN 80-86429-11-3.

BERRY, CH. J. The Idea of Luxury: a conceptual and historical investigation. 1. vyd. Cambridge University Press, 1994. 292 s. ISBN 9780521466912.

BOURDIEU, Pierre. Teorie jednání. 1.vyd. Praha: Karolinum, 1998, 179 s. ISBN 80-7184-518-3.

DANZIGER, Pamela N. Let Them Eat Cake: Marketing Luxury to the Masses - As well as the Classes. 1.vyd. Chicago: Kaplan Publishing, 2005. 320 s. ISBN 0793193079.

ERIK DU, Plessis. Jak zákazník vnímá značku. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2007, 232 s. ISBN 9788025114568.

GOFFIN, Keith. Identifying Hidden Needs: Creating Breakthrough Products. 1.vyd. Palgrave Macmillan, 2010, 256 s. ISBN 0230219764.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.

KUNDERA, Ondřej. V říši nových milionářů: Pohled do světa druhé generace bohatých Čechů. RESPEKT. 2011, XXII, 10.

LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: Móda a její úděl v moderních společnostech. 1. vyd. Praha: PROSTOR, 2002. 450 s. ISBN 80-7260-063-X.

LIPOVETSKY, Gilles. Éra prázdnoty: úvahy o současném individualismu. 3. vyd. Praha: PROSTOR, 2003, 312 s. ISBN 80-7260-085-0.

LIPOVETSKY, Gilles. Paradoxní štěstí: Esej o hyperkonzumní společnosti. Vyd. 1. Praha: Prostor, 2007. 400 s. ISBN 978-80-7260-184-4.

LIPOVETSKY, Gilles. Soumrak povinnosti: Bezbolestná etika nových demokratiských časů. 1. vyd. Praha: Prostor, 1999, 312 s. ISBN 80-7260-008-7.

MÁCHALOVÁ, J. Móda 20. století. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové Noviny, 2003. 229 s. ISBN 80-7106-587-0.

MONTAIGNE, Michael de. Eseje. 2. vyd. Praha: ERM, 1995, 382 s. ISBN 80-85913-12-7.

OKONKWO, Uche. Luxury Fashion Branding: Trends, Tactics, Techniques. 1.vyd. New York: Palgrave Macmillan, 2007, 320 s. ISBN 0230521673.

SIMMEL, Georg. Peníze v moderní kultuře a jiné eseje. 1. vyd. Praha: SLON, 1997, 206 s. ISBN 80-85850-50-8.

STRAUSS, Anselm a Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999, 196 s. ISBN 808-583-460-X.

SURYNEK, Alois, Růžena KOMÁRKOVÁ a Eva KAŠPAROVÁ. Základy sociologického výzkumu. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001, 160 s. ISBN 8072610384.

TUČEK, Milan a Hana FRIEDLANDEROVÁ. Češi na prahu nového tisíciletí. Praha: SLON, 2000, 276 s. ISBN 80-85850-88-5.

TUNGATE, Mark. Luxury World: The Past, Present and Future of Luxury Brands. 1.vyd. Highlight: Kogan Page, 2009, 260 s. ISBN 0749452633.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se snaží zmapovat životní styl a konzumaci luxusního zboží vysokopříjmové skupiny obyvatelstva České republiky a zároveň zkoumá, na kolik se tato skupina obyvatel nechá zlákat samotnými výrobky a reklamou. Vzorkem, na kterém se analýza uskuteční, je deset respondentů, s nimiž bude proveden hloubkový rozhovor a následná analýza.

V první části práce bude stanoven teoretický základ a vymezení základních pojmů. K tomu jsou využité existující české a dostupné zahraniční publikace, obecně pojednávající o dané problematice. Nezbytnou kapitolou teoretické části je také popsání metodiky.

Druhá část se věnuje praktickému výzkumu a analýze výsledků. Důležitou součástí pasáže jsou mentální mapy, které zachycují konzumaci a životní styl vysokopříjmové skupiny obyvatelstva České republiky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis seeks to map out the lifestyle and consumption of luxury goods of the high-income segment of population of the Czech Republic, it also examines to what extent the high-income section of population lets advertisement media and the products them selves to seduce them. The sample used for carrying out the analysis is composed of ten respondents which will be subject to an in-depth interview and subsequent analysis.

The first part of the thesis will establish a theoretical basis and the definition of basic concepts. Existing czech and available foreign publications generally dealing with this issue are utilized for this objective. An essential chapter of the theoretical section is also the description of the methodics.

The second part focuses on practical research and the analysis of results. An important component of the passage is the incorporation of mental maps showing the consumption and lifestyle of the high-income
population segment of the Czech Republic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK