Architektura a principy pasivních a nízkoenergetických domů
Název práce v češtině: | Architektura a principy pasivních a nízkoenergetických domů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Architecture and principles passive and low-energy income houses |
Klíčová slova: | Architektura, historie architektury, architekti, rozdíly mezi pasivními a nízkoenergetickými domy, Feng-šuej, Vásta-Šástra, výtvarná výchova, historie výtvarné výchovy, kresba a vývoj dětského výtvarného vyjadřování |
Klíčová slova anglicky: | Architecture and his history, architect´s, differences between passive and low energy income houses, Feng-Shui, Vasta-Sastra, creative education, history of creative education, painting and development child´s creative locution |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jan Šmíd, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 07.12.2010 |
Datum zadání: | 07.12.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2011 11:30 |
Místo konání obhajoby: | ÚPRPŠ, Hloubětínská 26, Praha 9 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.03.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2011 |
Oponenti: | Mgr. Jan Hybner, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce pojednává o problematice architektury v rámci pasivních a nízkoenergetických domů, o chápání prostoru jako místa, kde se nejen pohybujeme, ale který vnímáme jako konkrétní vymezenou formu životního nebo pracovního prostoru a pohybu. Prostorové plány a další autorem vybraná specifika staveb „v prostorovosti chápání světa“ student představuje nejen v souvislostech psychologických, ale také sociokulturních, společenských a výtvarných.
Práce pojedná také o specifické společensko-kulturní oblasti „typologie prostoru“, respektive o využití a efektivitě energie při obývání a využívání konkrétního architektonického prostoru. Didaktická část bude zpracována jako prezentace fotodokumentace vybraných architektonických prostorů se zdůrazněním jejich specifik. V této fázi navrhne student několik úkolů na téma geometrie v architektuře jako volné výtvarné etudy. Autor navrhne také několik možností pro práci s tématem v hodině výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Přílohy budou koncipovány jako cyklus autorských fotografií nebo dostupných materiálů, vztahující se ke zvolenému tématu. |
Seznam odborné literatury |
FÜRST, M.: Filozofie. Praha: Fortuna, 1995. ISBN 80-7168-161-X
HAWKING, S.: Povaha prostoru a času. Praha: Academia, 2000. ISBN 80-200-0745-8 HEISENBERG, V.: Fyzika a filosofie. Praha: Aurora, 2000. ISBN 80-85974-91-6 RUSSEL, B.: Logika, věda, filosofie, společnost. Praha: Svoboda, 1993. ISBN80-2050-219-X STERNBERG, R.J.: Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002 ISBN 80-7178-376-5 |
Předběžná náplň práce |
systematické studium odborných pramenů vztahujících se k tématu, řešení výtvarné a pedagogické části práce |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
systematical study of special sources about theme, solution of artwork part and pedagogical part |