Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Architektura a principy pasivních a nízkoenergetických domů
Název práce v češtině: Architektura a principy pasivních a nízkoenergetických domů
Název v anglickém jazyce: Architecture and principles passive and low-energy income houses
Klíčová slova: Architektura, historie architektury, architekti, rozdíly mezi pasivními a nízkoenergetickými domy, Feng-šuej, Vásta-Šástra, výtvarná výchova, historie výtvarné výchovy, kresba a vývoj dětského výtvarného vyjadřování
Klíčová slova anglicky: Architecture and his history, architect´s, differences between passive and low energy income houses, Feng-Shui, Vasta-Sastra, creative education, history of creative education, painting and development child´s creative locution
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Šmíd, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.12.2010
Datum zadání: 07.12.2010
Datum a čas obhajoby: 18.05.2011 11:30
Místo konání obhajoby: ÚPRPŠ, Hloubětínská 26, Praha 9
Datum odevzdání elektronické podoby:30.03.2011
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2011
Oponenti: Mgr. Jan Hybner, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce pojednává o problematice architektury v rámci pasivních a nízkoenergetických domů, o chápání prostoru jako místa, kde se nejen pohybujeme, ale který vnímáme jako konkrétní vymezenou formu životního nebo pracovního prostoru a pohybu. Prostorové plány a další autorem vybraná specifika staveb „v prostorovosti chápání světa“ student představuje nejen v souvislostech psychologických, ale také sociokulturních, společenských a výtvarných.
Práce pojedná také o specifické společensko-kulturní oblasti „typologie prostoru“, respektive o využití a efektivitě energie při obývání a využívání konkrétního architektonického prostoru.
Didaktická část bude zpracována jako prezentace fotodokumentace vybraných architektonických prostorů se zdůrazněním jejich specifik. V této fázi navrhne student několik úkolů na téma geometrie v architektuře jako volné výtvarné etudy. Autor navrhne také několik možností pro práci s tématem v hodině výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Přílohy budou koncipovány jako cyklus autorských fotografií nebo dostupných materiálů, vztahující se ke zvolenému tématu.
Seznam odborné literatury
FÜRST, M.: Filozofie. Praha: Fortuna, 1995. ISBN 80-7168-161-X
HAWKING, S.: Povaha prostoru a času. Praha: Academia, 2000. ISBN 80-200-0745-8
HEISENBERG, V.: Fyzika a filosofie. Praha: Aurora, 2000. ISBN 80-85974-91-6
RUSSEL, B.: Logika, věda, filosofie, společnost. Praha: Svoboda, 1993. ISBN80-2050-219-X
STERNBERG, R.J.: Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002 ISBN 80-7178-376-5

Předběžná náplň práce
systematické studium odborných pramenů vztahujících se k tématu, řešení výtvarné a pedagogické části práce
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
systematical study of special sources about theme, solution of artwork part and pedagogical part
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK