Profil nakladatelského subjektu: Grada
Název práce v češtině: | Profil nakladatelského subjektu: Grada |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The publisihing house´s profile : grada |
Klíčová slova: | nakladatelství, nakladatel, kniha, literatura, populárně-naučná, odborná, český knižní trh, Grada |
Klíčová slova anglicky: | publishing house, publisher, book, literature, non-fiction, professional, Czech book market, Grada |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 24.05.2011 |
Datum zadání: | 16.09.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2012 |
Oponenti: | PhDr. Jana Čeňková, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
DVOŘÁK, Joachim. Almanach Labyrint 2010 : Ročenka kulturní revue Labyrint . Vyd. 1. Praha : Labyrint, 2010. 420 s. ISBN 978-80-87260-15-9.
HALADA, Jan. Encyklopedie českých nakladatelství 1949-2006 . Vyd. 1. Praha : Libri, 2007. 378 s. ISBN 978-80-7277-165-3. HALADA, Jan. Člověk a kniha : Úvod do nakladatelské specializace. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 1993. 378 s. ISBN 80-7066-767-2. PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha : Příručka pro nakladatele. 3. dopl. vyd. Praha : Pistorius, 2011. 288 s. ISBN 978-80-87053-50-8. ŠMEJKALOVÁ, Jiřina. Kniha : k teorii a praxi knižní kultury. Vyd. 1. Brno : Host, 2000. 238 s. ISBN 80-7294-005-8. ZACH, Aleš. Stopami pražských nakladatelských domů : Procházka mizející pamětí českých kulturních dějin. Vyd. 1. Praha : Thyrsus, 1996. 89 s. ISBN 80-901774-4-1. |
Předběžná náplň práce |
1. Úvod
Představení tématu, nastínění obsahu, vyjádření hypotéz a cílů práce. 2. Charakterizace nakladatelského podniku Obecný pohled na formu nakladatelského podnikání, krátce o vzniku a minulosti této profese a aplikace těchto poznatků na rozdíl mezi starými, tradičními nakladateli a polistopadovým nakladatelstvím, jako je zkoumaný subjekt Grada Publishing s. r. o. 3. Historie nakladatelského subjektu Kapitola bude mapovat vznik a vývoj nakladatelského subjektu od roku 1991, pokusí se vymezit jednotlivé epochy, které Gradu formovaly do dnešní podoby. 4. Tematické knižní edice Představení jednotlivých knižních řad, které nakladatelství nabízí, bude zpracováno do jednotlivých podkapitol, jejichž rozložení bude výsledkem další rešerše ohledně významu každé edice. V této části bych se také věnoval významným edičním počinům, které nakladatel uvedl na český trh. 5. Knižní ceny a další úspěchy Tato kapitola představí výjimečné projekty nakladatelství, s nimiž dosáhlo uznání ve výročních cenách. 6. Konkurence na knižním trhu Komparace nakladatelství Grada s konkurencí. Důraz bude kladen hlavně na oborově podobné subjekty, tedy nakladatelství odborné literatury. 7. Závěr Shrnutí zjištění. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1. Introduction
2. Characterization of the publishing business 3. The history of the publishing subject 4. Thematic book series 5. Published awarded and successful literature 6. Competition 7. Conclusion |