Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Název práce v češtině: Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Beginning Teacher at the first grade of primary school
Klíčová slova: začínající učitel, uvádějící učitel, třídní učitel, vzdělávání učitelů, profesní kompetence
Klíčová slova anglicky: beginning teacher,supervising teacher, class teacher, educate teachers, professional competences
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 23.11.2010
Datum zadání: 23.11.2010
Datum a čas obhajoby: 22.05.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.03.2012
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2012
Předmět: výsledek diplomové práce (OSZD001)
Oponenti: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoreticko - empirický charakter práce.

Cíl: Na základě odborné literatury a empirického výzkumu analyzovat problémy začínajících učitelů na 1.stupni ZŠ ve výuce, ve spolupráci s rodiči žáků a s kolegy v týmu základní školy. Zmapovat profesní prostředí začínajícího učitele.


Seznam odborné literatury
DVOŘÁČEK, J.; SPILKOVÁ, V. K pojetí přípravy učitelů školy prvního stupně.
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele.
PODLAHOVÁ, L.Ze studenta učitelem: student, praktikant, začínající učitel.
SPILKOVÁ, V. Současné problémy vzdělávání učitelů.
ŠIMONÍK, O. Začínající učitel.
SPILKOVÁ, V.; VAŠUTOVÁ, J. Učitelská profese v měnících se požadavcích doby.
KASÁČOVÁ, B.; KOSOVÁ, B.; PAVLOV, I.; PUPALA, B.; VALICA, M. Profesný rozvoj učiteĺa.
Předběžná náplň práce
Teoretická část: začínající učitel, jeho kompetence okruhy problémů po nástupu do praxe, podpora ze strany školy, uvádějící učitel, profesní prostředí ve škole - vztahy na pracovišti, požadavky na profesní kompetence přesahující výuku, péče o třídní klima, standardy profese, profesní etika.

Výzkumná část: zmapování problémů současných začínajících učitelů (dotazník, rozhovor, pozorování), zmapování význanmných událostí v profesním vývoji učitelů (kazuistika, případně akční výzkum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK