Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Diference spotřebních vzorců mladých lidí na protikladu velkoměsta a venkova
Název práce v češtině: Diference spotřebních vzorců mladých lidí na protikladu velkoměsta a venkova
Název v anglickém jazyce: Consumer behaviour difference among young people (city and countryside).
Klíčová slova: sociologie spotřeby, životní styl, spotřební vzorce, sociologie města, konzumní chování, individualismus, narcismus, komunita, sociologie venkova, spotřební chování mladých lidí
Klíčová slova anglicky: Sociology of consumption, lifestyle, consumption pattern, urban sociology, consumer behaviour, individualism, narcissism, community, rural sociology, consumer behaviour of young people
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (23-KS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jadwiga Šanderová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.11.2010
Datum zadání: 21.11.2010
Datum a čas obhajoby: 13.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2011
Oponenti: doc. Milan Tuček, prom. mat., CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Jádrem práce bude empirický výzkumu, v němž vyjdu z hloubkových rozhovorů a dostupných dat týkajících se spotřeby a spotřebních vzorců. Na tomto základě hodlám koncipovat dotazníkové šetření typu případové studie, tedy s omezenějším počtem respondentů, studentů několika posledních ročníků gymnázií.

Seznam odborné literatury
BAUDRILLARD, Jean. 1998. The Consumer Society. Myths and Structures. London: SAGE.
BAUMAN, Zygmunt. 2004. Individualizovaná společnost. Praha: Mladá fronta.
BAUMAN, Zygmunt. 1995. Úvahy o postmoderní době. Praha: Sociologické nakladateství
BEAL, Becky. WHEATON, Belinda. `Keeping It Real' Subcultural Media and the Discourses of Authenticity in Alternative Sport. International Review for the Sociology of Sport, Vol. 38, No. 2, 155-176 (2003) DOI: 10.1177/1012690203038002002
BECK, Ulrich. 2004. Riziková společnost: Na cestě k jiné moderně. Praha: Sociologické nakladatelství.
BERGER Peter L., LUCKMANN Thomas. 2001 Sociální konstrukce reality. CDK.
BOURDIEU, Pierre. 1984. Distinction: A Social Critique of Judgement of Taste. London: Routledge.
BOURDIEU, Pierre. 1998. Teorie jednání. Praha: Karolinum.
Bringing Children (and Parents) into the Sociology of Consumption. Journal of Consumer Culture, Vol. 4, No. 2, 155-182 (2004) DOI: 10.1177/146954050404368
CASTELLS, Manuel. 2004. The Power of Identity, The Information Age: Economy, Society and Culture Vol. II. Cambridge, MA; Oxford, UK: Blackwell.
CASTELLS, Manuel. 1983. The City and the Grassroots: A Cross-cultural Theory of Urban Social Movements. Berkeley: University of California Press
FOURNIER, Susan: Consumers and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research. JOURNAL OF CONSUMER RESEARCH, Inc. ? Vol. 24 ? March 1998
FROMM, Erich. 1994. Mít nebo být?. Praha: Naše vojsko.
LIPOVETSKY, Gilles. 2003 Éra prázdnoty: Úvahy o současném individualismu. Praha: Prostor.
LIPOVETSKY, Gilles. 2002 Říše pomíjivosti: Móda a její úděl v moderní společnostech. Praha. Prostor
LIPOVETSKY, Gilles. 2007. Paradoxní štěstí: Esej o hyperkonzumní společnosti. Praha: Prostor.
LIPOVETSKY, Gilles. 2005. Věčný přepych. Praha: Prostor.
PETRUSEK, Miloslav. 2006. Společnosti pozdní doby. Praha: Sociologické nakladatelství.
VEBLEN, Thorstein. 1999. Teorie zahálčivé třídy. Praha: Sociologické nakladatelství.
WIRTH, Louis: Urbanism as a Way of Life. AJS Volume 44 Number 1 (July 1938)
ZABLOCKI, KANTER. 1976. ?The Differentiation of Life-Styles.? Annual Review of Sociology 2: s. 269-298.

Předběžná náplň práce
1) Úvod

Reflexe tématu, uvedení výzkumné otázky a základních východisek výzkumu

2) Teoretická východiska

Rozpracování pojmů, terminologie, teorií ze kterých vychází pojetí konzumerismu a spotřeby v rámci práce, souvislost jednotlivých jevů v rámci spotřeby tak, aby vytvářeli určité spotřební vzorce

3) Použitá metoda
Operacionalizace pojmů, popis metod výzkumu, reflexe metod výzkumu, postup při vytváření hypotéz pro navazující dotazníkové šetření

4) Analytická část

Popis získaných dat a jejich analýza, interpretace výsledků. Diskuse

5) Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis will be dealing with the issue of consumer behaviour among young people. Introduction will bring up and explain the research topic and will provide reflection of theme of the thesis. Then will be described basic theoretical bases from which is the thesis going to draw. More deeply will be defined important terms and certain concepts. Thereafter the research design and used method will be described and terms used in research will be operationalized. After that will follow the analytical part where the results will be analyzed, discussed and interpreted. The conclusion will close with recapitulation.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK