Diference spotřebních vzorců mladých lidí na protikladu velkoměsta a venkova
Název práce v češtině: | Diference spotřebních vzorců mladých lidí na protikladu velkoměsta a venkova |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Consumer behaviour difference among young people (city and countryside). |
Klíčová slova: | sociologie spotřeby, životní styl, spotřební vzorce, sociologie města, konzumní chování, individualismus, narcismus, komunita, sociologie venkova, spotřební chování mladých lidí |
Klíčová slova anglicky: | Sociology of consumption, lifestyle, consumption pattern, urban sociology, consumer behaviour, individualism, narcissism, community, rural sociology, consumer behaviour of young people |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (23-KS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jadwiga Šanderová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 19.11.2010 |
Datum zadání: | 21.11.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.05.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2011 |
Oponenti: | doc. Milan Tuček, prom. mat., CSc. |
Zásady pro vypracování |
Jádrem práce bude empirický výzkumu, v němž vyjdu z hloubkových rozhovorů a dostupných dat týkajících se spotřeby a spotřebních vzorců. Na tomto základě hodlám koncipovat dotazníkové šetření typu případové studie, tedy s omezenějším počtem respondentů, studentů několika posledních ročníků gymnázií.
|
Seznam odborné literatury |
BAUDRILLARD, Jean. 1998. The Consumer Society. Myths and Structures. London: SAGE.
BAUMAN, Zygmunt. 2004. Individualizovaná společnost. Praha: Mladá fronta. BAUMAN, Zygmunt. 1995. Úvahy o postmoderní době. Praha: Sociologické nakladateství BEAL, Becky. WHEATON, Belinda. `Keeping It Real' Subcultural Media and the Discourses of Authenticity in Alternative Sport. International Review for the Sociology of Sport, Vol. 38, No. 2, 155-176 (2003) DOI: 10.1177/1012690203038002002 BECK, Ulrich. 2004. Riziková společnost: Na cestě k jiné moderně. Praha: Sociologické nakladatelství. BERGER Peter L., LUCKMANN Thomas. 2001 Sociální konstrukce reality. CDK. BOURDIEU, Pierre. 1984. Distinction: A Social Critique of Judgement of Taste. London: Routledge. BOURDIEU, Pierre. 1998. Teorie jednání. Praha: Karolinum. Bringing Children (and Parents) into the Sociology of Consumption. Journal of Consumer Culture, Vol. 4, No. 2, 155-182 (2004) DOI: 10.1177/146954050404368 CASTELLS, Manuel. 2004. The Power of Identity, The Information Age: Economy, Society and Culture Vol. II. Cambridge, MA; Oxford, UK: Blackwell. CASTELLS, Manuel. 1983. The City and the Grassroots: A Cross-cultural Theory of Urban Social Movements. Berkeley: University of California Press FOURNIER, Susan: Consumers and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research. JOURNAL OF CONSUMER RESEARCH, Inc. ? Vol. 24 ? March 1998 FROMM, Erich. 1994. Mít nebo být?. Praha: Naše vojsko. LIPOVETSKY, Gilles. 2003 Éra prázdnoty: Úvahy o současném individualismu. Praha: Prostor. LIPOVETSKY, Gilles. 2002 Říše pomíjivosti: Móda a její úděl v moderní společnostech. Praha. Prostor LIPOVETSKY, Gilles. 2007. Paradoxní štěstí: Esej o hyperkonzumní společnosti. Praha: Prostor. LIPOVETSKY, Gilles. 2005. Věčný přepych. Praha: Prostor. PETRUSEK, Miloslav. 2006. Společnosti pozdní doby. Praha: Sociologické nakladatelství. VEBLEN, Thorstein. 1999. Teorie zahálčivé třídy. Praha: Sociologické nakladatelství. WIRTH, Louis: Urbanism as a Way of Life. AJS Volume 44 Number 1 (July 1938) ZABLOCKI, KANTER. 1976. ?The Differentiation of Life-Styles.? Annual Review of Sociology 2: s. 269-298. |
Předběžná náplň práce |
1) Úvod
Reflexe tématu, uvedení výzkumné otázky a základních východisek výzkumu 2) Teoretická východiska Rozpracování pojmů, terminologie, teorií ze kterých vychází pojetí konzumerismu a spotřeby v rámci práce, souvislost jednotlivých jevů v rámci spotřeby tak, aby vytvářeli určité spotřební vzorce 3) Použitá metoda Operacionalizace pojmů, popis metod výzkumu, reflexe metod výzkumu, postup při vytváření hypotéz pro navazující dotazníkové šetření 4) Analytická část Popis získaných dat a jejich analýza, interpretace výsledků. Diskuse 5) Závěr |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis will be dealing with the issue of consumer behaviour among young people. Introduction will bring up and explain the research topic and will provide reflection of theme of the thesis. Then will be described basic theoretical bases from which is the thesis going to draw. More deeply will be defined important terms and certain concepts. Thereafter the research design and used method will be described and terms used in research will be operationalized. After that will follow the analytical part where the results will be analyzed, discussed and interpreted. The conclusion will close with recapitulation.
|