Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Právní úprava reklamy na léčivé přípravky v ČR
Název práce v češtině: Právní úprava reklamy na léčivé přípravky v ČR
Název v anglickém jazyce: Legal regulation of advertising of medicinal products in the Czech Republic
Klíčová slova: Léčivé přípravky, reklama, reklama na humánní léčivé přípravky, právní úprava reklamy.
Klíčová slova anglicky: Medicinal products, advertising, advertising of medicinal products for human use, legal regululation of adverising.
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra obchodního práva (22-KOBCHP)
Vedoucí / školitel: doc. JUDr. Daniel Patěk, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.11.2010
Datum zadání: 03.12.2010
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.01.2013
Datum a čas obhajoby: 11.01.2013 09:00
Místo konání obhajoby: místnost č. 212
Datum odevzdání elektronické podoby:07.11.2012
Datum proběhlé obhajoby: 11.01.2013
Oponenti: doc. JUDr. Kateřina Eichlerová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá reklamou na humánní léčivé přípravky a jejím vývojem a právní úpravou.
Úvodní část se věnuje vytyčení cílů této práce a důvody volby tohoto tématu.
První kapitola je věnována reklamě obecně, její právní úpravě, definici pojmu reklama, historii reklamy a jsou v této kapitole též zdůrazněny instituce vykonávající dozor nad reklamou.
Druhá kapitola zpracovává právní regulaci reklamy v České republice. Regulaci můžeme rozdělit na regulaci reklamy veřejnoprávní a soukromoprávní, přičemž jsou v rámci tohoto dělení rozpracovány jednotlivé zákony týkající se reklamy, není opomenuta ani mimoprávní regulace reklamy. Etické samoregulátory jsou v tomto případě zejména Rada pro reklamu a profesní organizace.
Třetí kapitola se věnuje humánním léčivým přípravkům. Tato část je podstatná pro objasnění některých základních pojmů souvisejících s humánními léčivými přípravky. Dále je zpracováno dělení léčivých přípravků. Základním hlediskem je to, zda je léčivý přípravek registrován či není. V případě registrovaného léčivého přípravku je zvoleno dělení dle způsobu výdeje léčivého přípravku.
Čtvrtá kapitola se jmenuje právní aspekty regulace reklamy na léčivé přípravky a tvoří hlavní část této práce. Úvodem je vysvětlen pojem reklama na humánní léčivé přípravky a krátce zmíněna i historie české a evropské právní úpravy reklamy na léčivé přípravky. Další část se zabývá platné právní úpravě se zmínkou o pokynu Státního ústavu pro kontrolu léčiv, který je taktéž důležitý pro regulaci reklamy na léčivé přípravky, přestože není součástí platné právní úpravy. Nakonec se práce věnuje rozdělení regulace reklamy a jejích případných výjimek.
Přílohy této práce tvoří grafy a tabulky, které slouží k lepší představě o jednotlivých počtech podnětů u dozorujících orgánů a proměně složení zkoumané reklamy v závislosti na druhu zprostředkovávajícího média v čase.
Závěr práce slouží k stručnému shrnutí nabytých poznatků a také jsou v něm vyjádřeny názory na stávající právní úpravu a funkčnost dozorujících orgánů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the advertising of medicinal products for human use and its development and legislation.
The introductory part is set the objectives of this thesis and the reasons for choosing this topic.
The first chapter is devoted to advertising, its legislation, the definition of advertising, history of advertising and this chapter also highlights the institution supervising advertising.
The second chapter is to set the legal regulation of advertising in the Czech Republic. Regulation can be divided into the regulation of advertising public and private, together are in this dividing developed individual laws regarding advertising and is not omitted non-legal regulation of advertising. Ethical self-controller in this case especially the Rada pro reklamu and professional organizations.
The third chapter is devoted to advertising of medicinal products for human use. This part is essential, because interpret basic definition related to medicinal products for human use. Further subdivision is dividing of medicinal product for human use. The basic consideration is whether product is successively authorised as a human medicinal product or not. In the case of an authorized as a human medicinal product dividing is selected according to the method of dispensing medicinal product.
The fourth chapter is called legal aspects of regulation of advertising of medicinal products and forms the main part of this work. First, it explains the concept of advertising of medicinal product products, and briefly mentioned the history of Czech and European regulation of advertising of medicinal products. Another part deals with the legislation in force with reference to the instruction of the Státní ústav pro kontrolu léčiv, which is also important for the regulation of advertising of medicinal products for human use, although not part of the current legislation. Finally the work deals with the dividing of advertising regulation and its possible exceptions.
Annexes of this work are graphs and charts that are used to be better the summary of the individual numbers of complaints by supervising authorities and transformation composition examined in time ads depending on the type of media.
The conclusion summarizes new acquired knowledge and in it expressed views on the current legislation and working supervising authorities.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK