Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Způsoby překonávání komunikačních bariér vyskytujících se při interakci s dětským čtenářem
Název práce v češtině: Způsoby překonávání komunikačních bariér vyskytujících se při interakci s dětským čtenářem
Název v anglickém jazyce: Overcoming Methods of Kid Reader Communication Barriers
Klíčová slova: komunikační bariéry, dětský čtenář, čtenářská gramotnost, celostní přístup k jazyku, dětské čtenářství, dětská literatura
Klíčová slova anglicky: communication barriers, kid reader, readers' literacy, whole language approach, kid reading, children's literature
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petra Zia Sluková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.11.2010
Datum zadání: 12.11.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.08.2011
Datum a čas obhajoby: 14.09.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.08.2011
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Lenka Němečková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat komunikační bariéry ve vztahu k dětskému čtenáři. V práci bude kladen důraz na metody překonávání těchto bariér, jako jeden z klíčových způsobů bude popsán tzv. celostní přístup k jazyku. Jedná se o účinnou formu podpory dětského čtenářství a efektivní nástroj ke snižování komunikačních bariér. Práce bude obsahovat praktickou část, bude se opírat i o využívání odborných konzultací.

Předběžná osnova:

1. Úvod
2. Teoretický popis možných komunikačních bariér, které mohou vzniknout směrem ke čtenáři jako takovému. Podrobnější specifikace dětského čtenáře s ohledem na tři oblasti- rodina, škola, knihovna.
3. Popis konkrétním komunikačních bariér, které snižují efektivitu komunikace s dětským čtenářem.
4. Návrh způsobů a konkrétních metod, jak snížit komunikační bariéry ve vztahu k dětskému čtenáři. Role autora knihy, rodiny, školy, knihovny. Podrobnější popis celostního přístupu k jazyku.
5. Praktická část
6. Závěr

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
GOODMAN, Ken. What's Whole in Whole Language . 20th Anniversary Edition. Berkeley, CA : RDR Books, 2005. 86 s. ISBN 1-57143-119-5.
METELKOVÁ SVOBODOVÁ, Radana. Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska. Vyd. 1. V Ostravě : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2008. 200 s. ISBN 978-80-7368-6.
VĚŘÍŠOVÁ, Irena ; KRÜGER, Květuše ; BĚLINOVÁ, Eva. Kudy vede cesta ke čtenáři? : rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. 1. vyd. Praha : GAC, 2007. 218 s. ISBN 978-80-254-0669-4.
LATHEY, Gillian. The translation of children’s literature : a reader. Clevedon ; Buffalo : Multilingual Matters, c2006. 259 s. ISBN 978-1-85359-906-4.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK