Způsoby překonávání komunikačních bariér vyskytujících se při interakci s dětským čtenářem
Název práce v češtině: | Způsoby překonávání komunikačních bariér vyskytujících se při interakci s dětským čtenářem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Overcoming Methods of Kid Reader Communication Barriers |
Klíčová slova: | komunikační bariéry, dětský čtenář, čtenářská gramotnost, celostní přístup k jazyku, dětské čtenářství, dětská literatura |
Klíčová slova anglicky: | communication barriers, kid reader, readers' literacy, whole language approach, kid reading, children's literature |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Petra Zia Sluková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.11.2010 |
Datum zadání: | 12.11.2010 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.08.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.08.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2011 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Lenka Němečková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je popsat komunikační bariéry ve vztahu k dětskému čtenáři. V práci bude kladen důraz na metody překonávání těchto bariér, jako jeden z klíčových způsobů bude popsán tzv. celostní přístup k jazyku. Jedná se o účinnou formu podpory dětského čtenářství a efektivní nástroj ke snižování komunikačních bariér. Práce bude obsahovat praktickou část, bude se opírat i o využívání odborných konzultací.
Předběžná osnova: 1. Úvod 2. Teoretický popis možných komunikačních bariér, které mohou vzniknout směrem ke čtenáři jako takovému. Podrobnější specifikace dětského čtenáře s ohledem na tři oblasti- rodina, škola, knihovna. 3. Popis konkrétním komunikačních bariér, které snižují efektivitu komunikace s dětským čtenářem. 4. Návrh způsobů a konkrétních metod, jak snížit komunikační bariéry ve vztahu k dětskému čtenáři. Role autora knihy, rodiny, školy, knihovny. Podrobnější popis celostního přístupu k jazyku. 5. Praktická část 6. Závěr Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
GOODMAN, Ken. What's Whole in Whole Language . 20th Anniversary Edition. Berkeley, CA : RDR Books, 2005. 86 s. ISBN 1-57143-119-5.
METELKOVÁ SVOBODOVÁ, Radana. Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska. Vyd. 1. V Ostravě : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2008. 200 s. ISBN 978-80-7368-6. VĚŘÍŠOVÁ, Irena ; KRÜGER, Květuše ; BĚLINOVÁ, Eva. Kudy vede cesta ke čtenáři? : rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. 1. vyd. Praha : GAC, 2007. 218 s. ISBN 978-80-254-0669-4. LATHEY, Gillian. The translation of children’s literature : a reader. Clevedon ; Buffalo : Multilingual Matters, c2006. 259 s. ISBN 978-1-85359-906-4. |