Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry)
Název práce v češtině: | Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Telephone Crisis Intervention (Specific Aspects of working at Helpline) |
Klíčová slova: | Krize, krizová intervence, telefonická krizová intervence, linka důvěry, práce s emocemi, specifika práce na lince důvěry, pracovník linky důvěry, kurz telefonické krizové intervence, syndrom vyhoření, supervize, psychohygiena. |
Klíčová slova anglicky: | Crisis, Crisis Intervention, Telephone Crisis Intervention, Helpline, Working with Emotions, Specific Aspects of working at Helpline, Telephone Crisis Intervention Worker, Course in Telephone Crisis Intervention, Burnout Syndrome, Supervision, Mental Hygi |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michaela Vítečková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.03.2011 |
Datum zadání: | 30.03.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 31.05.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.03.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 31.05.2011 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Marie Schönfelderová |
Seznam odborné literatury |
BARTKO, D. Moderní psychohygiena. Praha: Panorama, 1980. ISBN 505-21-826.
BAŠTECKÁ, B. a kol. Terénní krizová práce: psychosociální intervenční týmy. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0708-X. EIS, Z. Volejte linku důvěry! Jinočany: H&H, 1993. ISBN 80-85467-20-8. HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-107-7. HAVRÁNKOVÁ, O. Práce se sebevražednými signály. In: KNOPPOVÁ, D. a kol. Telefonická krizová intervence. Linka důvěry. Praha: Remedium, 1997. HAWKINS, P. SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9. HONZÁK, R. NOVOTNÁ, V. Krize v životě, život v krizi. Praha: Road, 1994. ISBN 80-83385-60-00. KLEIN, H. – M. KRESSE, A. Psychologie – základ úspěchu v práci. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2444-7. KLIMPL, P. Psychická krize a intervence v lékařské ordinaci. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7310-395-7. KNOPPOVÁ, D. a kol. Telefonická krizová intervence. Linka důvěry. Praha: Remedium, 1997. KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-150-9. KRAUS, B. POLÁČKOVÁ, V. Člověk – prostředí – výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2. KŘIVOHLAVÝ, J. Povídej – naslouchám. Praha: Návrat, 1993. ISBN 80-85495-18-X. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2. MATOUŠEK, O. Metody řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2. NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha: Academia, 1998. ISBN 80-200-0628-1. PALENČÁROVÁ, J. ŠEBESTA, K. Aktivní naslouchání při vyučování. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-101-8. ŠPATENKOVÁ, N. a kol. Krize. Psychologický a sociologický fenomén. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0888-4. ŠPATENKOVÁ, N. a kol. Krizová intervence pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0586-9. TIMUĽÁK, L. Základy vedení psychoterapeutického rozhovoru. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-106-9. ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009. ISBN 978-80-86429-36-6. VODÁČKOVÁ, D. a kol. Krizová intervence. Praha: Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-342-0. VYMĚTAL, J. Duševní krize a psychoterapie. Hradec Králové: Konfrontace, 1995. ISBN 80-901773-4-4. Internetové zdroje [ ověřené k 2011-03-18 ]: Vznik oboru krizové intervence [online]. Dostupné na: http://www.solen.cz/pdfs/int/2004/03/08.pdf Model metod krizové intervence - tzv. „sedmistupňový model krizové intervence.“ [online]. Dostupné na: http://www.adskc.cz/index.php?id=5&article=1732 Etický kodex pracovníka linky důvěry a pracoviště linky důvěry. [online]. Dostupné na: http://www.capld.cz/show.php?sk=3 Mýty o linkách důvěry [online]. Dostupné na: http://www.capld.cz/show.php?sk=10 O IFOTES - Mezinárodní federace naléhavé telefonické pomoci [online]. Dostupné na: http://www.ifotes.org/partners_connections Občanské sdružení Modrá linka – přijetí do IFOTES [online]. Dostupné na: http://www.modralinka.cz/?page=aktuality&num=2 IFOTES – mezinárodní normy telefonické pomoci [online]. Dostupné na: http://www.ifotes.org/about_ifotes/international_norms IFOTES – Etická charta [online]. Dostupné na: http://www.ifotes.org/about_ifotes/ethical_charter O IFOTES v číslech [online]. Dostupné na: http://www.ifotes.org/about_ifotes/facts_figures O Child Helpline International [online]. Dostupné na: http://www.childhelplineinternational.org/en/ourwork O Child Helpline International – partneři. [online]. Dostupné na: http://www.childhelplineinternational.org/en/network/partners Počet linek důvěry v ČR [online]. Dostupné na: http://www.help-psych.cz/ld/internetove.html Registr poskytovatelů sociálních služeb. Seznam linek důvěry [online]. Dostupné na: http://iregistr.mpsv.cz/socreg/hledani_sluzby.do?SUBSESSION_ID=1288301303315_27 Občanské sdružení „D“ – výcvikový kurz TKI [online]. Dostupné na: http://www.d-os.net/kurzy/detail.php?r=111001 Občanské sdružení REMEDIUM – výcvikový kurz TKI [online]. Dostupné na: http://www.remedium.cz/vzdelavaci-programy/kurz-telefonicka-krizova-intervence.php Občanské sdružení Rafae – výcvikový kurz TKI [online]. Dostupné na: http://www.rafae.cz/pictures/kurzy/KPaPPsPsmlouva-k-vycviku-2011.pdf SVSKI - výcvikový kurz TKI. [online]. Dostupné na: http://www.krizovaintervence.cz Pražská linka důvěry. Statistika hovorů. [online]. Dostupné na: http://www.csspraha.cz/users_data/file/vyrocni_zprava_2009.pdf Linka bezpečí. Statistika hovorů. [online]. Dostupné na: http://www.linkabezpeci.cz/data/articles/down_490.pdf Český statistický úřad – sebevraždy v číslech [online]. Dostupné na: http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/sebevrazdy_zaj Zákony: Zákon č. 108/2006 Sb. Zákon o sociálních službách. Zákon č. 40/2009 Sb. Trestní zákoník. |