Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
CSG modelování pro polygonální objekty
Název práce v češtině: CSG modelování pro polygonální objekty
Název v anglickém jazyce: CSG modeling for polygonal objects
Klíčová slova: počítačová grafika, 3D, konstruktivní geometrie těles, CSG, efektivní a robustní booleovské operace
Klíčová slova anglicky: computer graphics, 3D, constructive solid geometry, CSG, efficient and robust Boolean operations
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.11.2010
Datum zadání: 27.06.2011
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.07.2011
Datum a čas obhajoby: 30.01.2012 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.12.2011
Datum odevzdání tištěné podoby:08.12.2011
Datum proběhlé obhajoby: 30.01.2012
Oponenti: RNDr. Jan Beneš, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Jeden ze způsobů modelování objektů v 3D počítačové grafice je tzv. "Constructive solid geometry" (CSG), tj. modelování pomocí operací rozdíl, sjednocení a průnik. Všechny běžné modelovací nástroje (Autodesk Maya, Softimage, ...) CSG podporují. Tyto operace jsou však často velmi pomalé a nestabilní. Cílem projektu je naimplementovat knihovnu CSG operací nad polygonálními modely. Důležitá je rychlost a stabilita aplikace při práci s velkými modely.
Seznam odborné literatury
Peter Shirley, Steve Marschner: Fundamentals of Computer Graphics, Third Edition, A. K. Peters, 2009
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK