Obzory, horizonty ve výtvarném uvažování
Název práce v češtině: | Obzory, horizonty ve výtvarném uvažování |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Horizons |
Klíčová slova: | Horizont, obzor, krajina, výtvarné umění, malba, výtvarná výchova |
Klíčová slova anglicky: | Horizon, landscape, art, painting, art education. |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | doc. ak. mal. Jiří Kornatovský |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 04.11.2010 |
Datum zadání: | 14.12.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 02.06.2011 00:00 |
Místo konání obhajoby: | KVV Pedf UK v Praze |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.10.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.06.2011 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | doc. ak. mal. Zdenek Hůla |
Konzultanti: | doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. |
doc. ak. mal. Jaroslav Dvořák | |
Mgr. Karla Cikánová |
Zásady pro vypracování |
Ve výtvarné části realizujte cyklus kreseb nebo maleb. Obsahová hlediska vymezte v oblasti obraznosti a fantazie. Ale také v kontextu reflexe reality.
Formální zdroje a výstupy hledejte v oblasti estetických kvalit. Dejte důraz na prostorové vazby a perspektivní principy. V teoretické části zdůvodněte obsahová hlediska a inspirační zdroje a dejte do kontextu vztah osobní - obecný, vnitřní - vnější, aktuální - nadčasový. V didaktické části vytvořte na vámi zvoleném stupni školy modelové hodiny s tématem vaší diplomové práce. Zdokumentujte je a zhodnoťte. In the practical part create a series drawings or paintings. Content search in the field of imagination and imagery. Take into acount of reality. Define relationship, for excample personal - general, internal - external, current - timeless etc. Art forms of search in the aesthetic qualities. In the teoretical part characterize the creative process and artistic creation. |
Seznam odborné literatury |
Baleka,J.: Výtvarné umění(výkladový slovník) Academia, Praha, 1998
Borecký,V.: Imaginace a kultura, Portál, Praha, 2000 Fluser,V.: Moc obrazů, Triáda, Praha, 2005 Gombrich,H.: Umění a iluze, Odeon, Praha, Odeon 1985 Hazuková,H.: Příprava pro učitele na rozhodování ve výtvarné výchově, Pedf UK, Praha 1994 Chalupecký,J.: Umění dnes, Odeon, Praha 1985 Chalumeau,J.: Přehled teorií umění, Portál, Praha 2003 Kastová,V.: Dynamika symbolů, Portál, Praha, 2000 Kornatovský,J.: Kódy a znamení, SPUMP, Plasy 2001 Liessman,K.P.: Filosofie moderního umění, Olomouc 2000 Mirko,Z.a kol.: Základy výtvarné výchovy, SPN, Praha 1987 Ptáčková,B.: Estetika na dlani, Olomouc 2002 Pleskotová,P.: Svět barev, Albatros, Praha 1987 Riedel,I.: Obrazy v terapii, umění a náboženství, Portál, Praha 2002 Skalková,J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999 Slánský.B.: Technika v malířské tvorbě, SNTL, Praha, 1976 Šamšula.P: Průvodce výtvarným uměním, SNTL, Praha 1995 Zvěřina,J.: Výtvarné dílo jako znak, Obelisk, Praha, 1971 |
Předběžná náplň práce |
Systematická, intenzivní práce a tvorba. Studium odborné literatury. Konzultace.
Rozsah textu: 40 - 60 stran Rozsah výtvarných prací: Cyklus kreseb nebo maleb |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Intensive and systematic art work and literature studies. Consultation with supervisor.
Range of text: 40 - 60 pages Range of art works: Series of drawings or paintings. |