Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití japonských hlavolamů ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
Název práce v češtině: Využití japonských hlavolamů ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: Use of Japanese Puzzles in Teaching Mathematics at Primary School
Klíčová slova: japonské hlavolamy, sudoku, magický čtverec, strategie řešení, logické uvažování
Klíčová slova anglicky: Japanese puzzles, Sudoku, magic square, strategy of solving, logical thinking
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jaroslava Kloboučková
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.11.2010
Datum zadání: 08.03.2012
Datum a čas obhajoby: 22.05.2012 10:00
Místo konání obhajoby: KMDM
Datum odevzdání elektronické podoby:08.03.2012
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2012
Předmět: výsledek diplomové práce (OSZD001)
Oponenti: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Studentka prostuduje dostupnou odbornou literaturu
2. Zaeviduje různé typy japonských hlavolamů a určí možné strategie jejich řešení
3. Vytvoří kaskádu úloh pro různé věkové skupiny na I. stupni
4. Zrealizuje experimentální zařazení dané problematiky do výuky
5. Prostuduje konkrétní ŠVP
6. Provede analýzu získaných údajů a zpracuje je
Seznam odborné literatury
1. Zapletal, M. Kniha hlavolamů, Praha 1984
2. Učebnice matematiky pro I. stupeň (Prodos, Alter, Fraus, SPN,...), ucelené řady učebnic
3. Učebnice matematiky pro II. stupeň (Prometheus, SPN, Fortuna, Prodos,...), ucelené řady učebnic
4. Pěničková, B. Aktivizační metody ve výuce na 1.st.ZŠ - zaměření na didaktickou hru., ročníková práce, 2009
5. Skalková, J. Obecná didaktika, Praha, 1999
Předběžná náplň práce
1. Studium dostupné odborné literatury
2. Vymezení teoretického základu práce
3. Japonské hlavolamy z pohledu řešitele, evidence různých typů a strategie jejich řešení
4. Příprava a analýza předexperimentu s jednotlivými žáky dané věkové kategorie mimo vlastní výuku
5. Experimentální výuka matematiky, příprava, realizace a vyhodnocení vlastní výuky na konkrétní vybrané základní škole
6. Evidence a zpracování výsledků, analýza získaných údajů z vlastní výuky
7. Sebereflexe celého průběhu práce
8. Závěry a výhledy do budoucna
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK