Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití sociálních médií ve volební kampani v ČR se zaměřením na prvovoliče
Název práce v češtině: Využití sociálních médií ve volební kampani v ČR se zaměřením na prvovoliče
Název v anglickém jazyce: Usage of social media in election campaign in the Czech republic
with emphasis on youngest voters
Klíčová slova: sociální média, nová média, volební kampaň, politický marketing, prvovoliči
Klíčová slova anglicky: social media, new media, election campaign, political marketing, youngest voters
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Ing. Petr Očko, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.10.2010
Datum zadání: 18.01.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 06.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 06.06.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Adam Zbiejczuk
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapovat způsoby využití sociálních médií ve volební kampani. Konkrétně se zaměří na kampaň k českým parlamentním volbám 2010 cílenou na prvovoliče. Teoretická část zahrne základní koncepty politického marketingu, stručnou charakteristiku sociálních médií a dále popíše specifika volebních kampaní v prostředí sociálních médií. Praktická část se bude sestávat z případových studií kampaní stran TOP 09 a Strana zelených, s důrazem na oslovování mladých prostřednictvím sociálních sítí.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BOYD, Danah M.; ELISON, Nicole B. . Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication. 2007, 13, 1, s. 19. Dostupný také z WWW: < http://jcmc.indiana.edu/vol1/issue1/boyd.ellison.html >.
HARFOUSH, Rahaf. Yes we did: an inside look at how social media built the Obama brand. [s.l.] : New Riders, 2009. 199 s. ISBN 9780321631534.
ŠARADÍN, Pavel . Politické kampaně, volby a politický marketing. [s.l.] : Periplum, 2007. 144 s. ISBN 978-80-86624-36-5.
QUALMAN, Eric. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business . [s.l.] : Wiley, 2009. 288 s. ISBN 0470477237.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK