Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Volební kampaně v České republice při volbách do Senátu a do krajských zastupitelstev v roce 2008
Název práce v češtině: Volební kampaně v České republice při volbách do Senátu a do krajských zastupitelstev v roce 2008
Název v anglickém jazyce: Election campaign in the Czech Republic in election to the Senate and regional councils in 2008
Klíčová slova: volební kampaň, politický marketing, volby v roce 2008, Česká republika, volby druhého řádu
Klíčová slova anglicky: eletion campaign, political marketing, election in a year 2008, the Czech Republic, second-order elections
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Tomáš Lebeda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.10.2010
Datum zadání: 25.10.2010
Datum a čas obhajoby: 25.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: IPS FSV UK, U kříže 8/661 158 00 Praha 5 – Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:16.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2013
Oponenti: PhDr. Petr Jüptner, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Literatura:
Bradová, E. (2005). Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Mezinárodní politologický ústav.
Bradová, E. (2008). Negativní reklama a negativní kampaň: Historie, využití a výzkum. In: Bradová, E. a kol. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, s. 13-44.
Bradová, E. a kol. (2008). Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum.
Bradová, E.; Šaradín, P. (2006). Profesionalizace volebních kampaní a politický marketing. In: Marek, P. (ed.). Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis. Facultas Philosophica. Politologica 5, s. 37-52.
Cichosz, M. (2006). Metody analýzy a diagnostiky politického trhu. In: Jablonski, Andrzej W. (2006). Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, s. 49-68.
De Vreese, C., H. (2010). Campaign Communication and Media. In: LeDUC, L.; Niemi, R.; Norris, P. (ed.). Comparing Democracies 3: Elections and Voting in Global Perspective. London: Sage, pp. 118-140.
Eibl, O. (2009). Vybrané aspekty volebních kampaní před volbami do krajských zastupitelstev 2008. In: Eibl, O.; Havlík, V.; Kyloušek, J.; Pink, M. Krajské volby 2008. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, s. 65-78.
Eibl, O.; Pink, M. (2009). Všeobecné výsledky krajských voleb. In: Eibl, O.; Havlík, V.; Kyloušek, J.; Pink, M. Krajské volby 2008. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, s. 79-97.
Havlík, V. (2009). Krajské volby 2008 jako příklad voleb druhého řádu. In: Eibl, O.; Havlík, V.; Kyloušek, J.; Pink, M. Krajské volby 2008. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, s. 13-32.
Jablonski, A., W. (2006). Politický marketing v USA: koncepce a uplatnění v prezidentských kampaních. In: Jablonski, Andrzej W. (2006). Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, s. 27-48.
Kunštát, D. (2010). Sociologická reflexe krajských voleb: pokus o interpretaci úspěchu levice. In: Kunštát, D.; Mrklas, L. et al. (2010). Krajské volby 2008. Praha: CEVRO institut, s. 65-90.
Kyloušek, J. (2009). Analýza kandidátních listin a personální složení nově zvolených krajských zastupitelstev. In: Eibl, O.; Havlík, V.; Kyloušek, J.; Pink, M. Krajské volby 2008. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, s. 33-64.
Lees-Marshment, J. (2001a) The Marriage of Politics and Marketing. Political Studies. Vol. 49, No. 4, pp. 692-713.
Lees-Marshment, J. (2001b) The Product, Sales and Market-Oriented Party and how Labour learnt to market the product, not just the presentation. European Journal of Marketing. Vol. 35, No. 9-10, pp. 1074-1084.
Lees-Marshment, J. (2008). Komplexní politický marketing: Současné zamyšlení nad minulými závěry a budoucími směry. In: Šaradín, P. (ed.) (2008). Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis. Facultas Philosophica. Politologica 6, Olomouc, s. 7-22.
Lees-Marshment, J. (2009). Political Marketing: Principles and Applications. Routledge. London and New York.
Listina základních práv a svobod.
Matušková, A. (2010). Politický marketing a české politické strany. Volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova Univerzita. Mezinárodní politologický ústav.
Mazur, M. (2008). Profesionalizace kampaní před volbami do samosprávných orgánů v Polsku. In: Šaradín, P. (ed.) (2008). Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis. Facultas Philosophica. Politologica 6, Olomouc, s. 61-76.
Newman, B., I. (1999). Handbook of Political Marketing. Thousands Oaks - London - New Delhi: Sage Publications.
Newman, B., I.; Perloff, R., M. (2006). Political Marketing: Theory, Research, and Applications. In: Kaid, L. L. (2006). Handbook of Political Communications Research. Mahwah New Jersey, London, pp. 17-44.
Norris, P. (1999). Theories of Political Communications. In: Norris, P.; Curtise, J.; Sanders, D.; Scammel, M.; Semetko Holli, A. On message: Communicating the Campaign. London: Sage, pp. 1-17 (chapter 1). On-line [cit. 2009-09-10]. Dostupný z WWW: <www.pippanorris.com>
Norris, P. (2000a). A Virtuous Circle. Political Communications in Post-Industrial Societies. Cambridge: Cambridge University Press. On-line [cit. 2009-09-10]. Dostupný z WWW: <www.pippanorris.com>
Norris, P. (2000b). Political Communications and Democratic Politics. In: Bartle, J.; Griffiths, D. (eds.). Political Communication Transformed: From Morrison to Mandelson. Basingstoke: Macmillan, pp. 1-22 (chapter 10). On-line [cit. 2009-09-10]. Dostupný z WWW: <http://www.iceta.org/norris02.pdf>
Norris, P. (2004). Campaign Communications. In: LeDUC, L.; Niemi, R., G.; Norris, P. (eds.). Comparing Democracies 2: New Challenges in the Study of Elections and Voting. London: SAGE, pp. 1-42 (chapter 6). On-line [cit. 2009-09-10]. Dostupný z WWW: <http://www.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/Chapter%206%20Political%20Communications.pdf>
Ormrod, P., R. (2006). A Critique of the Lees-Marshment Market-Oriented Party Model. Politics. Vol. 26, No. 2, pp. 110–118.
Outlý, J. (2003). Strany a stát, volby a finance. Vybrané aspekty státního financování politických stran. Olomouc: Periplum.
Skrzypinski, D. (2006). Strategie politických stran. In: Jablonski, Andrzej W. (2006). Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, s. 83-102.
Schwarzová, M.; Herot, P. (2010). Porovnání mediální agendy politických stran před krajskými volbami v letech 2004 a 2008. In: Kunštát, D.; Mrklas, L. et al. (2010). Krajské volby 2008. Praha: CEVRO institut, s. 91-105.
Sokol, P. (2010). Volební geografie krajských voleb v roce 2008 a její komparace s krajskými volbami v letech 2000 a 2004. In: Kunštát, D.; Mrklas, L. et al. (2010). Krajské volby 2008. Praha: CEVRO institut, s. 9-64.
Šaradín, P. (2008a). Teorie voleb druhého řádu a možnosti jejich aplikace v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Ústava České republiky ze dne 16. prosince 1992.
Vacík, M. (2000). Volební kampaň a sdělovací prostředky. In: Šimíček, V. (ed.). Volební kampaň v České republice. Brno: Mezinárodní politologický ústav, s. 43-72.
Van Biezen, I. (2010). Campaign and Party Finance. In: LeDUC, L.; Niemi, R.; Norris, P. (ed.). Comparing Democracies 3: Elections and Voting in Global Perspective. London: Sage, pp. 65-97.
Vojtíšková, E. (2009). Krajské volby v ČR z pohledu volební kampaně. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Katedra politologie. Diplomová práce.
Wiszniowski, R. (2006). Úvod do teorie politického marketingu. In: Jablonski, Andrzej W. (2006). Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, s. 9-26.
Wlezien, CH. (2010). Elections Campaigns. In: LeDUC, L.; Niemi, R.; Norris, P. (ed.). Comparing Democracies 3: Elections and Voting in Global Perspective. London: Sage, pp. 98-117.
Zákon č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a o změně některých zákonů.
Zákon č. 231/2001 Sb., o rozhlasovém a televizním vysílání, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a o změně doplnění některých dalších zákonů.
Zákon č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, ve znění pozdějších předpisů.

Elektronická litaratura:
Analýza výsledků krajských voleb v roce 2008. Část I. ČSSD. Politicko-analytická sekce. Politicko-analytické oddělení. On-line [cit. 2009-06-17]. Dostupný z WWW: <http://img.ihned.cz/attachment.php/200/18484200/aotu34F7GIKLNOjl6PbfgpxyzSTU9RVm/21240-Komplexni-analyza-voleb-2008.doc>
Balík, S.; Kunštát, D. (2008). Analýza příčin porážky ODS v krajských a senátních volbách II. ODS. On-line [cit. 2009-06-17]. Dostupný z WWW: <http://www.martinholik.cz/res/data/005/000696.pdf>
Bannon, P., D. (2004). Marketing Segmentation and Political Marketing. Position paper. On-line [cit. 2009-09-11]. Dostupný z WWW: <http://www.psa.ac.uk/journals/pdf/5/2004/Bannon.pdf>
Bouška, M. (2008). Volební kampaň ke krajským a senátním volbám 2008. Tiskové prohlášení ODS, 4. 9. 2008. On-line [cit. 2009-06-15]. Dostupný z WWW: <http://zpravy.ods.cz/prispevek.php?ID=7253>
Erva, M., Vašek, P. (2006). Pomohli Clintonovi, sází na ně i ČSSD. iHNed.cz, 20. 1. 2006. On-line [cit. 2009-06-15]. Dostupný z WWW: <http://hn.ihned.cz/c3-17651550-500000_d-pomohli-clintonovi-sazi-na-ne-i-cssd>
Hlavní příčiny volebního vítězství ČSSD v krajských a senátních volbách 2008. iHNed.cz, 8. 12. 2008 On-line [cit. 2009-06-01]. Dostupný z WWW: <http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-31382460-dokument-hlavni-priciny-volebniho-vitezstvi-cssd-v-krajskych-a-senatnich-volbach-2008>
Kavanagh, D. (2000). Party Democracy and Political Marketing: No place for amateurs? Position paper. On-line [cit. 2009-06-30]. Dostupný z WWW: <http://www.politikkampagnen.de/politikkampagnen/documents/pdf/kavanagh-party_demogracy-and-political-marketing_voigt.pdf>
Komárek, M. (2008). Kdo může za největší volební prohru v historii ODS. iDNES.cz, 21. 10. 2008. On-line [cit. 2009-06-01]. Dostupný z WWW: <http://zpravy.idnes.cz/kdo-muze-za-nejvetsi-volebni-prohru-v-historii-ods-f80-/kavarna.asp?c=A081021_130908_kavarna_bos>
Křivan, K. (2007). Je čas přemýšlet o vedení krajských volebních kampaní. CEVRO revue [online]. 19. 11. 2007, č. 11. On-line [cit. 2009-06-01]. Dostupný z WWW: <http://www.cevro.cz/cs/cevrorevue/aktualni-cislo-on-line/2007/11/197777-cas-premyslet-vedeni-krajskych-volebnich.html>
Kunštát, D. (2008). Stranické preference a volební model v září 2008. Tisková zpráva, září 2008. On-line [cit. 2009-06-16]. Dostupný z WWW: <http://cvvm.soc.cas.cz/media/com_form2content/documents/c1/a3544/f3/100820s_pv80917.pdf>
Poláček, J. (2008). Příprava volební kampaně 2008. KDU-ČSL. On-line [cit. 2009-06-17]. Dostupný z WWW: <http://www.kdu.cz/default.asp?page=510&idr=10590&IDCl=24182>
Senátní a krajské volby 2008. Listy ODS, informační bulletin, 9. září 2008, roč. 3. On-line [cit. 2009-06-17]. Dostupný z WWW: <http://www.ods.cz/docs/listy/listy_03-2008.pdf>
STEM (2008a). ČSSD brala v krajských volbách hlasy všem, přitáhla i nevoliče. Informace z výzkumu trendy 11/2008. On-line [cit. 2009-06-16]. Dostupný z WWW: <http://www.stem.cz/tisk.php?id=1651>
STEM (2008b). Dvě pětiny lidí se o své volbě do krajských zastupitelstev rozhodly až v posledním měsíci. V rozhodování lidí měla silnější vliv celostátní témata než krajské programy a osobnosti lídrů. Informace z výzkumu trendy 11/2008. STEM. On-line [cit. 2009-06-16]. Dostupný z WWW: <http://www.stem.cz/clanek/1653>
STEM (2008c). V krajských volbách se chtějí lidé rozhodovat hlavně podle toho, jakou politiku prosazují strany na celostátní úrovni. Informace z výzkumu trendy 9/2008. STEM. On-line [cit. 2009-06-16]. Dostupný z WWW: <http://www.stem.cz/clanek/1609>
Veselský, M. (2008a). Hodnocení krajské samosprávy. Tisková zpráva CVVM, září 2008. On-line [cit. 2009-06-16]. Dostupný z WWW: <http://cvvm.soc.cas.cz/media/com_form2content/documents/c1/a3550/f3/100826s_pi81009.pdf>
Veselský, M. (2008b). Ohlédnutí za krajskými volbami. Tisková zpráva CVVM, listopad 2008. On-line [cit. 2009-06-16]. Dostupný z WWW: <http://cvvm.soc.cas.cz/media/com_form2content/documents/c1/a3570/f3/100846s_Q81208.pdf>
Wojtas, K. (2006). The marketing party: as a model for the development of contemporary political parties. Středoevropské politické studie. On-line [cit. 2009-07-16]. Dostupný z WWW: <http://www.cespr.com/clanek.php?ID=268>
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá volebními kampaněmi v České republice při volbách druhého řádu v průběhu roku 2008 a zkoumá míru profesionalizace volebních kampaní. Hlavní cíl práce je popis průběhu volební kampaně a zjištění, zda ve volbách druhého řádu se používá politický marketing.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This study deals with the Election Campaign in the Czech Republic in a second-order elections during a year 2008 and the study is investigating the degree how many Election Campaigns were professional. The main aim of this study is a description of process of the Election Campaign and the study was checking up which political marketing is using in a second-order elections.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK