Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Teaching methods in post-secondary-school English courses
Název práce v češtině: Problematika výuky anglického jazyka v pomaturitním studiu
Název v anglickém jazyce: Teaching methods in post-secondary-school English courses
Klíčová slova: didaktika, výuka anglického jazyka, pomaturitní studium jazyků
Klíčová slova anglicky: applied linguistics, teaching English as a foreign language, English teaching and methodology, post-secondary language courses, one-year language courses
Akademický rok vypsání: 2007/2008
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jarmila Mothejzíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.10.2010
Datum zadání: 20.10.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 29.05.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2012
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jana Němečková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zmapovat problematiku pomaturitního studia v několika českých soukromých jazykových školách a na základě pedagogického výzkumu stanovit optimální vyučovací metody pro tuto perspektivně frekventní formu výuky. Práce bude zpracována v těchto krocích:
1. Vyhodnocení literatury
2. Pedagogický výzkum
3. Vyvození závěrů výzkumu aplikovatelných na danou problematiku
Seznam odborné literatury
BROWN, H.D. 2000: Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson: Longman. 2nd edition. ISBN 0-13-028283-9
BROWN, H.D. 2007: Principles of Language Learning and Teaching. New York: Pearson Education: Longman. 5th edition. ISBN 0-13-199128-0
CORDER, S., ALLEN, J. 1975: Papers in Applied Linguistics. London: Oxford University Press. ISBN 0-19-437058-5.
GILL, S., ČAŇKOVÁ, M. 2003: Intercultural Activities. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-1944-2178-2
GRÁF, T. 2011: Introduction to ELT Methodology – Learning Languages [Didaktická propedeutika pro studenty angličtiny FF UK se specializací na učitelství AJ]. (Diploma thesis) Praha: Univerzita Karlova. Ústav anglického jazyka a didaktiky. Vedoucí práce: doc. PhDr. Jarmila Mothejzíková, CSc.
HAJIČOVÁ, E., PANEVOVÁ, J., SGALL, P. 2002: Úvod do teoretické a počítačové lingvistiky. Sv. 1., Teoretická lingvistika. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0470-1
HARMER, J. 2007a: How to Teach English. Harlow: Pearson: Longman. New edition. ISBN 978-1-405-85309-5
HARMER, J. 2007b: The Practice of English Language Teaching. Essex: Pearson Education Limited. 4th edition. ISBN 978-1-4058-5311-8
HARTL, P. Kompendium pedagogické psychologie dospělých. Praha: Nakladatelství Univerzity Karlovy, Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-841-7
KRETOVÁ, P. 2006: Interdisciplinary Relations in Basic English Textbooks for Basic Schools. (Diploma thesis) Praha: Univerzita Karlova. Ústav anglického jazyka a didaktiky. Vedoucí práce: doc. PhDr. Jarmila Mothejzíková, CSc.
LIGHTBOWN, P.M., SPADA, N. 1993: How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press. ISBN 0-19-437169-7
MOTHEJZÍKOVÁ, J. 1988: Methodology for TEFL Teachers. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
SCRIVENER, J. 2005: Learning Teaching: A guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan. 2nd edition. ISBN 1-4050-1399-0
UR, P. 1996: A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Trainer’s Handbook. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-44994-6
Common European Framework of Reference for Languages; CUP, 2005
Rámcový vzdělávací program pro jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK