Teaching methods in post-secondary-school English courses
Název práce v češtině: | Problematika výuky anglického jazyka v pomaturitním studiu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teaching methods in post-secondary-school English courses |
Klíčová slova: | didaktika, výuka anglického jazyka, pomaturitní studium jazyků |
Klíčová slova anglicky: | applied linguistics, teaching English as a foreign language, English teaching and methodology, post-secondary language courses, one-year language courses |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jarmila Mothejzíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.10.2010 |
Datum zadání: | 20.10.2010 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 29.05.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.05.2012 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Jana Němečková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je zmapovat problematiku pomaturitního studia v několika českých soukromých jazykových školách a na základě pedagogického výzkumu stanovit optimální vyučovací metody pro tuto perspektivně frekventní formu výuky. Práce bude zpracována v těchto krocích:
1. Vyhodnocení literatury 2. Pedagogický výzkum 3. Vyvození závěrů výzkumu aplikovatelných na danou problematiku |
Seznam odborné literatury |
BROWN, H.D. 2000: Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson: Longman. 2nd edition. ISBN 0-13-028283-9
BROWN, H.D. 2007: Principles of Language Learning and Teaching. New York: Pearson Education: Longman. 5th edition. ISBN 0-13-199128-0 CORDER, S., ALLEN, J. 1975: Papers in Applied Linguistics. London: Oxford University Press. ISBN 0-19-437058-5. GILL, S., ČAŇKOVÁ, M. 2003: Intercultural Activities. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-1944-2178-2 GRÁF, T. 2011: Introduction to ELT Methodology – Learning Languages [Didaktická propedeutika pro studenty angličtiny FF UK se specializací na učitelství AJ]. (Diploma thesis) Praha: Univerzita Karlova. Ústav anglického jazyka a didaktiky. Vedoucí práce: doc. PhDr. Jarmila Mothejzíková, CSc. HAJIČOVÁ, E., PANEVOVÁ, J., SGALL, P. 2002: Úvod do teoretické a počítačové lingvistiky. Sv. 1., Teoretická lingvistika. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0470-1 HARMER, J. 2007a: How to Teach English. Harlow: Pearson: Longman. New edition. ISBN 978-1-405-85309-5 HARMER, J. 2007b: The Practice of English Language Teaching. Essex: Pearson Education Limited. 4th edition. ISBN 978-1-4058-5311-8 HARTL, P. Kompendium pedagogické psychologie dospělých. Praha: Nakladatelství Univerzity Karlovy, Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-841-7 KRETOVÁ, P. 2006: Interdisciplinary Relations in Basic English Textbooks for Basic Schools. (Diploma thesis) Praha: Univerzita Karlova. Ústav anglického jazyka a didaktiky. Vedoucí práce: doc. PhDr. Jarmila Mothejzíková, CSc. LIGHTBOWN, P.M., SPADA, N. 1993: How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press. ISBN 0-19-437169-7 MOTHEJZÍKOVÁ, J. 1988: Methodology for TEFL Teachers. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. SCRIVENER, J. 2005: Learning Teaching: A guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan. 2nd edition. ISBN 1-4050-1399-0 UR, P. 1996: A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Trainer’s Handbook. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-44994-6 Common European Framework of Reference for Languages; CUP, 2005 Rámcový vzdělávací program pro jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky |