Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Syndróm vyhorenia a jeho výskyt u učiteliek materských škol vo vzťahu k úskostlivosti ako črtě osobnosti
Název práce v jazyce práce (slovenština): Syndróm vyhorenia a jeho výskyt u učiteliek materských škol vo vzťahu k úskostlivosti ako črtě osobnosti
Název práce v češtině: Syndrom vyhoření a jeho výskyt u učitelek mateřských škol ve vztahu k úzkostlivosti
jako osobnostnímu rysu
Název v anglickém jazyce: Burnout syndrome and ots occurence by the kindergarten teachers in connection with meticulousness as personal features
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: rigorózní práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel:
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.10.2010
Datum zadání: 20.10.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 11.11.2010 12:45
Datum odevzdání elektronické podoby:11.11.2010
Datum proběhlé obhajoby: 11.11.2010
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Tamara Hrachovinová, CSc.
  PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
 
 
Seznam odborné literatury
Drvota,S. (1971). Úzkosť a strach. Praha: Avicenum.Hawkins,P.& Shohet,R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.Janíček, J. (2008). Když úzkost bolí. Praha: Portál.Kallwas. A. (2007). Syndrom vyhoření. Praha: Portál.Kebza,V. & Šolcová,I. (1998). Burnout syndrom: Teoretická východiska, diagnostické a intervenční možnosti. Československá psychologie,5,429-445.Kennerleyová, H. (1998). Jak zvládat úzkostné stavy. Praha: Portál.Křivohlavý, J. (2001). Psychologie zdraví. Praha: Portál.Mertin, V. & Gillernová, I. (2003). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.Praško, J. (2003). Jak se zbavit napětí, stresu a úzkosti. Praha: Grada PublishingRusch, M.D.(2003). Syndrom vyhoření. Praha: Návrat domů.
Předběžná náplň práce
V našej práci sme sa zamerali na zmapovanie výskytu syndrómu vyhorenia u pedagogických pracovnícok pracujúcich v materských školách. Zároven sme zistovali výskyt úzkostlivosti ako crty osobnosti u týchto pracovnícok.
Skúmali sme, ci majú vybrané premenné ako sú úzkostlivost, vek, dlžka praxe, vzdelanie, rodinný stav, vplyv na proces vyhorenia. Sledovaný súbor tvorilo 104 respondentiek. Prieskumu sa zúcastnili pedagogické pracovnícky
pracujúce v materských školách v meste Trnava v SR. Na zistenie nastolených výskumných okruhov sme použili dve výskumné metódy ? Maslach Burnout Inventory (MBI) a State and Trait Anxiety Inventory (STAI). Ocakávame potvrdenie nami stanovených hypotéz, cím podporíme doterajšie zistenia výskumov o výskyte syndrómu vyhorenia u
pedagogických pracovníkov. Zmapujeme situáciu u pedagogických pracovnícok pracujúcich v materských školách, ktorá nie je preskúmaná v takej miere ako u pedagógov pracujúcich na základných, stredných školách a gymnáziách.
Klúcové slová: syndróm vyhorenia, úzkostlivost, ucitelka v materskej škole
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In our thesis, we focused our attention to map the burnout syndrome occurrence by pedagogues working in the kindergartens. At the same time, we detected occurrence of meticulousness as personal feature by these
pedagogues. We studied, whether they have chosen variables such as meticulousness, age, experience duration, education, marital status, impact on the burn-out syndrome. The monitored set comprised of 104 respondents.
The pedagogues working in kindergartens in Trnava city in Slovakia took part in the research. Two research methods have been used to find out established research sources, Maslach Burnout Inventory (MBI) and the State
and Trait Anxiety Inventory (STAI). We expect support of hypothesis established by our team, what shall support results of recent researches on the burnout syndrome occurrence by pedagogues. We are going to map situation
at the pedagogues working in kindergartens, which has not been explored yet in such extent, as it is by pedagogues working at basic and secondary schools and grammar schools.
Key words: burnout syndrome, meticulousness, teacher at kindergarten
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK