Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mohou být videohry uměním? : analýza kritických a teoretických pohledů na potenciál videoher coby plnohodnotné umělecké formy
Název práce v češtině: Mohou být videohry uměním? : analýza kritických a teoretických pohledů na potenciál videoher coby plnohodnotné umělecké formy
Název v anglickém jazyce: Video games
Klíčová slova: Videohry, umění, kýč, klastrová teorie umění, nová média, umělecká forma
Klíčová slova anglicky: Video games, art, kitsch, cluster theory of art, new media, art form
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.10.2010
Datum zadání: 21.10.2010
Datum a čas obhajoby: 27.06.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 27.06.2012
Oponenti: doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Aarseth, E.: Computer game studies, Year one. Game studies. On-line publikace. http://www.gamestudies.org/0101/editorial.html. 7.6.2010.

Atkins, B.: More Than a Game : The Computer Game as Fictional Form. Manchester University Press, 2003. ISBN: 9780719063640 9781847790392
Bogost, I.: Unit Operations : An Approach to Videogame Criticism. MIT Press, 2006. ISBN: 9780262025997 9780262268929
Corneliussen, H., Walker R. J.: Digital Culture, Play, and Identity : A Critical Anthology of World of Warcraft Research. MIT Press, 2008. ISBN: 9780262033701 9780262270847.
Gee, J. P.: What Video Games Have to Teach Us about Learning and Literacy. Palgrave Macmillan, 2003. ISBN: 9781403961693 9781403973337
Hawisher, G. E., Selfe, C. L., Gee, J. P.: Gaming Lives in the Twenty-First Century : Literate Connections. Palgrave Macmillan, 2007. ISBN: 9781403972194 9780230601765
Jenkins, H.: Games, the new Lively Art. On-line. http://web.mit.edu/cms/People/henry3/GamesNewLively.html. 7.6.2010.
Mitchell, G. - Clarke, A.: Videogames and Art. Intellect Books, 2007. ISBN: 9781841501420 9781841509549.
Smutts, A.: Are video games art?. Contemporary aesthetics. On-line publikace. http://www.contempaesthetics.org/newvolume/pages/article.php?articleID=299.
Předběžná náplň práce
Svojí prací bych chtěl přispět ke kritické reflexi počítačových her. Aby mohly videohry někdy v budoucnu být vnímány jako seriózní médium a jako potencionální umělecká forma, je především nutné, aby v mediálním prostředí vznikla smysluplná a analytická reflexe, která by zajistila hlubší pochopení vytvářených počítačových her. Diplomová práce by měla na základě akademické diskuse a herních teorií nalézt obecně platné hodnoty, které by se daly považovat za umělecké a tím pádem by se daly i kriticky hodnotit.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
By this thesis I would like to contribute to critical reflection of computer games. For video games to be seen as serious medium and potential art form, it is necessary that there is meaningful and analytical reflection present in media environment that would provide a deeper understanding of newly designed computer games. The thesis will be based on academic debate and game theories. With their help I should be able to find generally valued properties in video games that could be considered as artistic, and thus could be also critically assessed.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK