Uplatnění multikulturní výchovy v mateřské škole
Název práce v češtině: | Uplatnění multikulturní výchovy v mateřské škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Aplication of multicultural education in day nursery school |
Klíčová slova: | interkulturní vzdělávání, multikulturalita, multikulturalismus, multikulturní výchova, osobnost, hra, spolupráce, hudba, pedagogický projekt. |
Klíčová slova anglicky: | Intercultural education, multiculturality, multicultural education, personality, game, cooperation, music, pedagogical project |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 18.10.2010 |
Datum zadání: | 26.01.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 09.01.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.11.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.01.2013 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
DP se v teoretické části bude orienovat v terminologii vztahující se k multikulturní výchově. Autorka prostuduje specifika a možnosti rozvoje dítěte předškolního věku v oblasti osobnostní a sociální. Vysvětlí východiska vycházející z RVP PV v oblasti rozvoje multikulturního povědomí dětí předškolního věku v obecné podobě a následně ve vztahu k souvislostem k použití etnické hudby.V závěru teoretické části autorka strukturovaně naznačí třídní vzdělávací program zaměřený na multikulturní výchovu prostřednictvím etnické hudby atd.
V praktické části bude formulovat cíle a hypotézy / výzkumné otázky/ , vybere adekvátní metody pro verifikaci hypotéz. Připraví, realizuje a zreflektuje jednotlivé tématické projekty v jedné skupině dětí v mateřské škole. Dále v praktické části zjistí jaké jinojazyčné děti a děti s jiným kulturně sociálním zázemím se v mateřských školách daného regionu (Ostrava) nacházejí a zda učitelky mateřských škol se ve své práci multikulturní tématikou zabývají. Získané skutečnosti a data zpracuje a vysloví závěry ve vztahu k cílům DP i ve vztahu k zobecnění problematiky. |
Seznam odborné literatury |
Erikson,T.,H. Antropologie multikulturních společností: Rozumět identitě. Praha: Triton, 2007.
Fontana,D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. Hirt, T. ,Jakoubek,M. Svět podle multikulturalismu. Plzeň : Vyd.a nakl. Aleš Čeněk, 2005. Průcha,J. Multikulturní výchova. Praha: ISV, 2001. Průcha, J. Multikulturní psychologie. Portál 2005. Sartori,G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci: Esej o multietnické společnosti. Praha : Dokořán, 2005. Koťátková, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. Šišková,T. Menšiny a migranti v ČR. Praha: Portál, 2001. Šisková,T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. RVP PV Praha : VUP 2004 Stránky Varianty Společnosti člověk v tísni |