Informační gramotnost studentů soukromých vysokých škol v České republice: případové studie vybraných soukromých vysokých škol a jejich knihoven
Název práce v češtině: | Informační gramotnost studentů soukromých vysokých škol v České republice: případové studie vybraných soukromých vysokých škol a jejich knihoven |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Information literacy of students of private universities in the Czech Republic: case studies of selected private universities and their libraries |
Klíčová slova: | informační gramotnost, vysokoškolské knihovny, soukromé vysoké školy, Ćeská republika, průzkum, případové studie |
Klíčová slova anglicky: | information literacy, academic libraries, private universities, Czech Republic, survey, case studies |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 19.10.2010 |
Datum zadání: | 19.10.2010 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 19.09.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.08.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.09.2011 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michaela Dombrovská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá informační gramotností studentů soukromých vysokých škol v České republice a předkládá výsledky průzkumu informační gramotnosti realizovaného ve čtyřech knihovnách soukromých vysokých škol. Úvod představuje krátké uvedení do tématu diplomové práce. Druhá kapitola se poté zabývá problematikou soukromého vysokého školství a postavením vysokoškolských knihoven soukromých vysokých škol v České republice. Třetí kapitola se věnuje informační gramotností, předkládá mezinárodní definice a uznávané standardy informačně gramotného vysokoškolského studenta. Zmíněna je i problematika současného stavu a aktivit v oblasti informační gramotnosti v České republice. Jádro diplomové práce tvoří čtyři případové studie knihoven soukromých vysokých škol (Vysoká škola finanční a správní, Vysoká škola Škoda Auto, Vysoká škola zdravotnická, Metropolitní univerzita Praha) a výsledky dotazníkového šetření. V závěru práce jsou shrnuty výsledky z průzkumu. |
Seznam odborné literatury |
1. Česko. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky [online]. Praha : MŠMT, c2006 [cit. 2009-04-04]. Vzdělávání. Vysoké školství. Přehled vysokých škol. Přehled soukromých vysokých škol. Dostupný z WWW: <http://www.msmt.cz/vzdelavani/prehled-verejnych-soukromych-skol>.
2. Česko. Zákon č. 111/1998 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách). In Sbírka zákonů České republiky. 1998, částka 39, s. 5388-5419. Dostupný také z WWW: <http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/sbirka/2005/sb188-05.pdf>. ISSN 1211-1244. 3. Infogram : portál pro podporu informační gramotnosti [online]. c2009 [cit. 2009-04-04]. Dostupný z WWW: <http://www.infogram.cz/>. 4. TORRAS, Maria-Carme. Information literacy education : a process approach : professionalising the pedagogical role of academic libraries. Oxford : Chandos, 2009. 112 s. ISBN 978-1-84334-386-8. |