Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Informační gramotnost studentů soukromých vysokých škol v České republice: případové studie vybraných soukromých vysokých škol a jejich knihoven
Název práce v češtině: Informační gramotnost studentů soukromých vysokých škol v České republice: případové studie vybraných soukromých vysokých škol a jejich knihoven
Název v anglickém jazyce: Information literacy of students of private universities in the Czech Republic: case studies of selected private universities and their libraries
Klíčová slova: informační gramotnost, vysokoškolské knihovny, soukromé vysoké školy, Ćeská republika, průzkum, případové studie
Klíčová slova anglicky: information literacy, academic libraries, private universities, Czech Republic, survey, case studies
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.10.2010
Datum zadání: 19.10.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 19.09.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.08.2011
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Dombrovská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá informační gramotností studentů soukromých vysokých škol v České republice a předkládá výsledky průzkumu informační gramotnosti realizovaného ve čtyřech knihovnách soukromých vysokých škol. Úvod představuje krátké uvedení do tématu diplomové práce. Druhá kapitola se poté zabývá problematikou soukromého vysokého školství a postavením vysokoškolských knihoven soukromých vysokých škol v České republice. Třetí kapitola se věnuje informační gramotností, předkládá mezinárodní definice a uznávané standardy informačně gramotného vysokoškolského studenta. Zmíněna je i problematika současného stavu a aktivit v oblasti informační gramotnosti v České republice. Jádro diplomové práce tvoří čtyři případové studie knihoven soukromých vysokých škol (Vysoká škola finanční a správní, Vysoká škola Škoda Auto, Vysoká škola zdravotnická, Metropolitní univerzita Praha) a výsledky dotazníkového šetření. V závěru práce jsou shrnuty výsledky z průzkumu.
Seznam odborné literatury
1. Česko. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky [online]. Praha : MŠMT, c2006 [cit. 2009-04-04]. Vzdělávání. Vysoké školství. Přehled vysokých škol. Přehled soukromých vysokých škol. Dostupný z WWW: <http://www.msmt.cz/vzdelavani/prehled-verejnych-soukromych-skol>.
2. Česko. Zákon č. 111/1998 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách). In Sbírka zákonů České republiky. 1998, částka 39, s. 5388-5419. Dostupný také z WWW: <http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/sbirka/2005/sb188-05.pdf>. ISSN 1211-1244.
3. Infogram : portál pro podporu informační gramotnosti [online]. c2009 [cit. 2009-04-04]. Dostupný z WWW: <http://www.infogram.cz/>.
4. TORRAS, Maria-Carme. Information literacy education : a process approach : professionalising the pedagogical role of academic libraries. Oxford : Chandos, 2009. 112 s. ISBN 978-1-84334-386-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK