Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí
Název práce v češtině: Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí
Název v anglickém jazyce: Media literacy of high school students in the field of social networks
Klíčová slova: média, gramotnost, sociální síť, internet, výzkum, dospívající, gymnázium, kvantitativní
Klíčová slova anglicky: media, literacy, social network, internet, research, teenager, high school, quantitative
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radim Wolák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.10.2010
Datum zadání: 21.10.2010
Datum a čas obhajoby: 26.06.2012 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2012
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
HACKER, Friedrich. Aggression der modernen Welt. Wien : Fritz Molden, 2008. 556 s. ISBN 3-7632-1665-0.
GIDDENS, A. Sociologie. Praha : Argo, 1999. 595 s. ISBN 80-7203-124-4.
JANDOUREK, J. Sociologický slovník. Praha : Portál, 2001. 285 s. ISBN 80-7178-535-0.
KELLER, J. Úvod do sociologie. Praha : Sociologické nakladatelství, 2004. 204 s. ISBN 80-86429-39-3.
LINHART, J. a kol. Velký sociologický slovník. Praha : Karolinum, 1996. 2 svazky, 1627 s. ISBN 80-7184-164-3.
LIVINGSTONE, S. Children and the Internet. Cambridge : Polity Press, 2009. 272 s. ISBN-13: 978-0-7456-3194-3.
PARSONS, T. Společnosti : Vývojové a srovnávací hodnocení. Praha : Svoboda, 1971. 182 s.
PETRUSEK, M. a kol. Sociologie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1994. 118 s. ISBN 80-04-26588-X.
SAK, P. – SAKOVÁ, K. Mládež na křižovatce : sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace. Praha : Svoboda servis, 2004. 240 s. ISBN 80-86320-33-2.
GLADWELL, M. (2000). The Tipping Point – How Little Things Make a Big Difference. NY : Little, Brown and Company, 2000. 301 s. ISBN 0-316-34662-4.
BUCKINGHAM, D. a Willett R. Digital generations : children, young people, and new media. Manwah, NJ : Lawrence Erlbaum Associates, 2006. 337 s. ISBN 0805858628.
FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha : Grada, 2009. 224 s. ISBN 978-80-247-3926-7.
KOBIELA, R. Reklama : 200 tipů, které musíte znát. Brno : Computer Press, 2009. 161 s. ISBN 978-80-251-2300-3.
LEVINSON, J. Guerilla marketing : nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Brno: Computer Press, 2009. 326 s. ISBN 80-247-0016-6.
LIVINGSTONE, S. Young people and new media : childhood and the changing media environment. London : SAGE Publication, 2002. 278 s. ISBN 9781412932776.
MATES, P. Ochrana osobních údajů. Praha : Karolinum, 2002. 73 s. ISBN 80-246-0469-8.
WATKINS, C. The Young and the Digital. Boston, MA : Beacon Press, 2009. 272 s. ISBN 080706193X.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Praha : Portál, 2004. 584 s. ISBN 80-7178-820-1.
MORGAN, D. L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 2001. 104 s. ISBN 80-85834-77-4.
PECÁKOVÁ, I., NOVÁK, I., HERZMANN, J. Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Praha : VŠE Praha, 2004. 146 s. ISBN 80-245-0753-6.
ŘEZANKOVÁ, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha : Professional Publishing, 2007. 217 s. ISBN 978-80-7431-019-5.
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada, 2005. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
ŠUBRT, J. a kol. Kapitoly ze sociologie veřejného mínění : teorie a výzkum. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-522-1.
SURYNEK, A., KAŠPAROVÁ, E., KOMÁRKOVÁ, R. Základy sociologického výzkumu. Praha : Management press, 2001. 160 s. ISBN 80-7261-038-4.
BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, V. Marketingový výzkum trhu. Praha : Economia, 1991. 107 s. ISBN 80-85378-09-4.
ZBOŘIL, K. Marketingový výzkum : Metodologie a aplikace. Praha : Oeconomica, 2003. 171 s. ISBN 80-245-0615-7.
KLEIN, H.-M., KRESSE, H. Psychologie – základ úspěchu v práci. Praha : Grada, 2008. 185 s. ISBN 978-80-247-2444-7.
JURSOVÁ, J. Nové úkoly ve výchově spojené s pronikáním člověka do infosféry a kyberprostoru – média jako součást života dětí. Knihovna plus [online]. 2010, č. 2, [cit. 2011-12-19]. Dostupný z WWW: <http://knihovna.nkp.cz/knihovnaplus102/jurs.htm>.
JURSOVÁ, J. Tradiční a moderní zdroje informací v životě školáka. DUHA [online]. 2011, č. 2, [cit. 2011-12-19]. Dostupný z WWW: <http://duha.mzk.cz/clanky/tradicni-moderni-zdroje-informaci-v-zivote-skolaka>.
RIDEOUT V. J. a kol. GENERATION M2 / Media in the Lives of 8- to 18-Year-Olds. A Kaiser Family Foundation Study, 2010. 85 s. Dostupný z WWW: <http://www.kff.org/entmedia/upload/8010.pdf>.
SAK, P. Média a počítače mají zásadní vliv na myšlení, postoje názory, hodnoty, estetiku a životní styl. Britské listy [online]. 29. 9. 2004, [cit. 2011-12-20]. Dostupný z WWW: <http://blisty.cz/art/19934.html>. ISSN 1213-1792.
TINKOVÁ, L. Výzkum České děti potvrdil sílu FB. Marketing & Media [online]. 29. 1. 2011, [cit. 2011-12-20]. Dostupný z WWW: <http://mam.ihned.cz/c1-49629790-vyzkum-ceske-deti-potvrdil-silu-fb>.
Eur-lex.europa.eu. Zpráva evropské komise „Ochrana dětí v digitální prostředí“. [online]. 2011, stránka 1, [cit. 2012-04-20]. Dostupný z WWW: < http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0556:FIN:CS:PDF>.
PASTOROVÁ, M. Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický 2011, [online]. {cit. 2012-05-02]. Dostupný z WWW:
<http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/07/DOV-ZV1.pdf>
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. [cit.2012-04-27]. Dostupný z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009. >
Insoma.cz. Anotace výzkumu „Media v životě mládeže“. [online]. 2001, podstránka 1-3, [cit. 2011-12-20]. Dostupný z WWW: <http://www.insoma.cz/index.php?id=1&n=3&d_1=research&d_2=media>.
AMBROŽ, J. Líbímseti.cz vyrostlo na koleně, teď baví lidi [online]. 3. 5. 2007 [cit. 2011-04-25]. Lupa.cz. Dostupné z WWW: <http://www.lupa.cz/clanky/libimseti-cz-vyrostlo-na-kolene-ted-bavi-lidi/>.
BARNES, J. A. Class and committees in a Norwegian island parish. Human Relations [online]. 1954, 7, [cit. 2011-04-25]. Dostupný z WWW: <http://www.garfield.library.upenn.edu/classics1987/A1987H444400001.pdf>.
BEDNÁŘ, V. Deset instantních let [online]. 4. 8. 2009 [cit. 2011-04-25]. Lupa.cz. Dostupné z WWW: <http://www.lupa.cz/clanky/deset-instantnich-let/>.
BOYD, D. M. – ELLISON, N. B. Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 2007, 13 (1), article 11. Dostupné z WWW: <http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html>.
CENDRA, Z. Pavel Francírek: Za Xchat.cz po nás chtělo NetCentrum 13 miliónů [online]. 23. 12. 2008 [cit. 2011-04-25]. 30minut.cz. Dostupné z WWW: <http://www.30minut.cz/pavel-francirek-za-xchatcz-po-po-nas-chtelo-netcentrum-13-milionu/>.
DE HOYOS, B. The World's First IMs [online]. Datum neuvedeno. [cit. 2011-04-25]. About.com. Dostupné z WWW: <http://im.about.com/od/imbasics/a/imhistory_2.htm>.
DOČEKAL, D. Česko a sociální sítě v číslech [online]. 17. 10. 2010 [cit. 2011-04-25]. Pooh.cz. Dostupné z WWW: <http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2016497>.
Facebook.com. Press Room [online]. 2012 [cit. 2012-05-11]. Statistics. Dostupné z WWW: <http://www.facebook.com/press/info.php?statistics>.
Facebook.com. Terms [online]. 2011 [cit. 2012-11-05]. Statement of Rights and Responsibilities. Dostupné z WWW: <http://www.facebook.com/terms.php>.
ICQ.com. About ICQ [online]. 2010a [cit. 2011-04-25]. ICQ in Numbers. Dostupné z WWW: <http://www.icq.com/info/icq_numbers.html>.
ICQ.com. Products [online]. 2010b [cit. 2011-04-25]. What is ICQ? – About Community. Dostupné z WWW: <http://www.icq.com/products/whatisicq.html>.
MSN Messenger. MSN Messenger Tips [online]. 2011 [cit. 2011-04-25]. Windows Live Messenger users statistics. Dostupné z WWW: <http://msnmessengertips.com/windows-live-messenger-users-statistics/>.
MySpace.com. Press Room [online]. Datum neuvedeno. [cit. 2011-04-25]. Fact Sheet : MySpace Backgrounder. Dostupné z WWW: <http://www.myspace.com/pressroom/fact-sheet/>.
NEUBERGER, O. Tečka za Líbímseti [online]. 6. 1. 2011 [cit. 2011-04-25]. Osobní blog. Dostupné z WWW: <http://www.pinoxy.com/olda/2011/tecka-za-libimseti/>.
NICKSON, Ch. The History of Social Networking [online]. 21. 1. 2009 [cit. 2011-04-25]. Digital Trends. Dostupné z WWW: <http://www.digitaltrends.com/features/the-history-of-social-networking/>.
PEARCE, A. MySpace loses millions of users in a few weeks [online]. 25. 3. 2010 [cit. 2011-04-25]. BBC Newsbeat. Dostupné z WWW: <http://www.bbc.co.uk/newsbeat/12862139>.
PICARD, A. The history of Twitter, 140 characters at a time [online]. 20. 3. 2011 [cit. 2011-04-25]. The Globe and Mail. Dostupné z WWW: <http://www.theglobeandmail.com/news/technology/tech-news/the-history-of-twitter-140-characters-at-a-time/article1949299/>.
POLÁŠEK, R. Facebook překovává MySpace, dvojnásobně! [online]. 25. 1. 2009 [cit. 2011-04-25]. Digitálně.cz. Dostupné z WWW: <http://digitalne.centrum.cz/facebook-prekovava-myspace-dvojnasobne/>.
RACHEFF, J. Mark Zuckerberg Calls 'The Social Network' Inaccurate [online]. 20. 10. 2010 [cit. 2011-04-25]. Limelife. Dostupné z WWW: <http://www.limelife.com/blog-entry/Mark-Zuckerberg-Calls-The-Social-Network-Inaccurate-VIDEO/77351.html>.
SHIELS, M. Web slows after Jackson's death [online]. 26. 6. 2009 [cit. 2011-06-24]. BBC News. Dostupné z WWW: <http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8120324.stm>.
STONE, B. In a Sale, Skype Wins a Chance to Prosper [online]. 1. 9. 2009 [cit. 2011-03-24]. The New York Times. Dostupné z WWW: <http://www.nytimes.com/2009/09/02/technology/companies/02ebay.html>.
Theglobe.com. Theglobe.com [online]. 2009 [cit. 2011-06-24]. About Us. Dostupné z WWW: <http://www.theglobe.com>.
VAN VLECK, T. The History of Electronic Mail [online]. 20. 12. 2010 [cit. 2011-06-24]. Multicians.org. Dostupné z WWW: <http://www.multicians.org/thvv/mail-HISTORY.html>.
WILSON, S. A Brief History of LinkedIn : The Rise of Online Business Networking [online]. 2009 [cit. 2011-06-24]. Knol. Dostupné z WWW: <http://knol.google.com/k/stephen-wilson/a-brief-history-of-linkedin/qkgetcb5gnql/16#>.
VEČEŘA, Z. Už jste vyzkoušeli „seznamku“ od Googlu? [online]. 22. 4. 2008 [cit. 2011-12-27]. Zive.cz. Dostupné z WWW: <http://www.zive.cz/clanky/uz-jste-vyzkouseli-seznamku-od-googlu/sc-3-a-141358/default.aspx>.
VEČEŘA, Z. Google Wave neuspěl, skončil jeho vývoj [online]. 5. 8. 2010 [cit. 2011-12-27]. Zive.cz. Dostupné z WWW: <http://www.zive.cz/bleskovky/google-wave-neuspel-skoncil-jeho-vyvoj/sc-4-a-153316/default.aspx>.
ČÍŽEK, J. Google Buzz: Gmail fušuje Facebooku do řemesla [online]. 10. 2. 2010 [cit. 2011-12-27]. Zive.cz. Dostupné z WWW: <http://www.zive.cz/clanky/google-buzz-gmail-fusuje-facebooku-do-remesla/sc-3-a-150834/default.aspx>.
VEČEŘA, Z. Google během příštích týdnů pohřbí Google Hlášky (Buzz) [online]. 15. 10. 2011 [cit. 2011-12-27]. Zive.cz. Dostupné z WWW: <http://www.zive.cz/bleskovky/google-behem-pristich-tydnu-pohrbi-google-hlasky-buzz/sc-4-a-159163/default.aspx>.
POLESNÝ, J. Google spustil Google+, konkurenci Facebooku [online]. 28. 6. 2011 [cit. 2011-12-27]. Zive.cz. Dostupné z WWW: <http://www.zive.cz/clanky/google-spustil-google-konkurenci-facebooku/sc-3-a-157744/default.aspx>.
GUNDOTRA, V. Toward a simpler, more beautiful Google [online]. 11. 4. 2012 [cit. 2012-05-03]. Googleblog.blogspot.com. Dostupné z WWW: <http://googleblog.blogspot.com/2012/04/toward-simpler-more-beautiful-google.html>.
KLIMÁNEK, O. comScore: Google+ je nejrychleji rostoucí sociální sítí, má přes 25 milionů uživatelů [online]. 8. 8. 2011 [cit. 2011-10-26]. Dsl.cz. Dostupné z WWW: <http://www.dsl.cz/clanek/2444-comscore-google-je-nejrychleji-rostouci-socialni-siti-ma-pres-25-milionu-uzivatelu>.
AUST, O. Čínská velvyslankyně je arogantní bába, napsal redaktor ČT [online]. 10. 10. 2009 [cit. 2011-06-24]. Lidovky.cz. Dostupné z WWW: <http://www.lidovky.cz/cinska-velvyslankyne-je-arogantni-baba-napsal-redaktor-ct-p33-/ln-media.asp?c=A091009_214447_ln-media_mev>.
TŘEČEK, Č. Bývalý ředitel školy, natočený dětmi při pohlavkování, spáchal sebevraždu [online]. 3. 2. 2009 [cit. 2011-06-24]. Idnes.cz. Dostupné z WWW: <http://zpravy.idnes.cz/byvaly-reditel-skoly-ktereho-deti-natocily-pri-pohlavkovani-spachal-sebevrazdu-gft-/krimi.asp?c=A090203_092719_krimi_cen>.
Autor neuveden (rez, idnes.cz). Polská studentka se oběsila kvůli sexuální šikaně [online]. 26. 10. 2006 [cit. 2011-06-24]. Idnes.cz. Dostupné z WWW: <http://zpravy.idnes.cz/polska-studentka-se-obesila-kvuli-sexualni-sikane-fsb-/zahranicni.aspx?c=A061026_141456_krimi_rez>.
BBC. 'Internet addiction' linked to depression, says study [online]. 3. 2. 2010 [cit. 2011-06-24]. BBC News. Dostupné z WWW: <http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8493149.stm>.
BBC. Liverpool's Ryan Babel fined £10,000 for Twitter post [online]. 17. 1. 2011 [cit. 2011-06-24]. BBC Sport. Dostupné z WWW: <http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/liverpool/9363567.stm>.
KREJČÍ, V. Přibývá dětí, které se na vlastní kůži přesvědčily o tom, co je to kyberšikana [online]. 2011. [cit. 2011-09-29]. E-bezpečí. Dostupné z WWW: <http://www.e-bezpeci.cz/index.php/veda-a-vyzkum/222-pribyva-deti-ktere-se-presvedcily-o-tom-co-je-kybersikana>.
MACICH, J. I české uživatele Facebooku napadá červ Koobface [online]. 16. 12. 2008 [cit. 2011-10-15]. Lupa.cz. Dostupné z WWW: <http://www.lupa.cz/zpravicky/i-ceske-uzivatele-facebooku-napada-cerv-koobface/>.
MÁŠOVÁ, P. Chválím za peníze. Na webu přibývá skrytá reklama [online]. 6. 3. 2009 [cit. 2011-06-12]. Týden.cz. Dostupné z WWW: <http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/chvalim-za-penize-na-webu-pribyva-skryta-reklama_107914.html>.
National Center for Missing and Exploited Children. Documents [online]. 2011 [cit. 2011-07-22]. Missing Children / Statistics. Dostupné z WWW: <http://www.missingkids.com/en_US/documents/Statistics.pdf>.
POLESNÝ, D. Na Facebooku vznikla skupina za vyhlazení Romů, případ řeší policie [online]. 13. 11. 2009 [cit. 2012-04-25]. Živě computer. Dostupné z WWW: <http://www.zive.cz/bleskovky/na-facebooku-vznikla-skupina-za-vyhlazeni-romu-pripad-resi-policie/sc-4-a-149750/default.aspx>.
REISINGER, D. NFL bans tweeting before, during, after games [online]. 1. 9. 2009 [cit. 2012-04-25]. Cnet News. Dostupné z WWW: <http://news.cnet.com/8301-17939_109-10322904-2.html>.
SAISAN, J. et al. Internet Addiction / Signs, Symptoms, Treatment, and Self-Help [online]. 2010 [cit. 2012-04-25]. Helpguide.org. Dostupné z WWW: <http://helpguide.org/mental/internet_cybersex_addiction.htm>.
STRAKOVÁ, N. O dvojsečnosti Facebooku [online]. 5. 3. 2011 [cit. 2012-04-25]. Respekt.cz. Dostupné z WWW: <http://respekt.ihned.cz/letem-svetem/c1-50937670-o-dvojsecnosti-facebooku>.
TAILOR, L. Newcastle United set Twitter guidelines for players [online]. 1. 1. 2011 [cit. 2012-04-25]. Guardian.co.uk. Dostupné z WWW: <http://www.guardian.co.uk/football/2011/jan/01/newcastle-united-twitter-guidelines>.
MOIRE, J. STUDY: Facebook Addiction's As Strong As Cigarettes [online]. 2. 2. 2012 [cit. 2012-04-25]. Allfacebook.com. Dostupné z WWW: <http://allfacebook.com/facebook-addiction_b76369>.
JUNGOVÁ, E. Metodologie výzkumu veřejného mínění - Hypotézy ve výzkumu. [online] Prezentace, datum neuvedeno. [cit. 2012-04-25]. Richardjung.cz. Dostupné na http://www.richardjung.cz/index.asp?menu=823.
ČERMÁK, M. 15 nejlepších českých twitterů podle Miloše Čermáka. Ubaví nás Twitter k smrti? [online]. 3. 4. 2012 [cit. 2012-04-25]. Reflex.cz. Dostupné z WWW: <http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/45764/15-nejlepsich-ceskych-twitteru-podle-milose-cermaka-ubavi-nas-twitter-k-smrti.html>.
DOČEKAL, D. Facebook měl ohlásit cosi „Awesome“, ohlásil redesign Chatu, Group Chat a Video volání (Skype) [online]. 6. 7. 2011 [cit. 2012-04-25]. JustIT.cz. Dostupné z WWW: <http://www.justit.cz/wordpress/2011/07/06/facebook-mel-ohlasit-cosi-awesome-ohlasil-redesign-groups-group-cha%C2%B4t-a-video-volani-skype/>.
M-JOURNAL.CZ. Facebook navýšil maximální délku statusů až na 60 tisíc znaků [online]. 1. 12. 2011 [cit. 2012-04-21]. Marketingjournal.cz. Dostupné z WWW: <http://www.m-journal.cz/aktuality/facebook-navysil-maximalni-delku-statusu-az-na-60-tisic-znaku__s288x8795.html>.
WERNER, L. Kvůli Facebooku se propouští. Už i v Česku [online]. 20. 7. 2009 [cit. 2012-04-21]. Týden.cz. Dostupné z WWW: <http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/kvuli-facebooku-se-propousti-uz-i-v-cesku_129484.html>.
KROTOSKI, A. Robin Dunbar: we can only ever have 150 friends at most… [online]. 14. 3. 2010 [cit. 2012-04-21]. The Observer. Dostupné z WWW: <http://www.guardian.co.uk/technology/2010/mar/14/my-bright-idea-robin-dunbar>.
DOČEKAL, D. Chyba Facebooku (opět) umožňuje prohlížet cizí fotografie, i ty co nemáte vidět [online]. 9. 12. 2011 [cit. 2012-04-21]. Lupa.cz. Dostupné z WWW: <http://www.lupa.cz/clanky/chyba-facebooku-opet-umoznuje-prohlizet-cizi-fotografie-i-ty-co-nemate-videt/>.
Autor neuveden. Jak čeští novináři využívají sociální sítě. Nejvíc jim slouží Facebook a YouTube [online]. 13. 2. 2012 [cit. 2012-04-21]. Mediář.cz. Dostupné z WWW: <http://www.mediar.cz/jak-cesti-novinari-vyuzivaji-socialni-site-nejvic-jim-slouzi-facebook-a-youtube/>.
ČERMÁK, M. A tuhle znáte? To se potká krávovina s dobrým byznysem... [online]. 10. 2. 2010 [cit. 2012-05-03]. Technet.cz. Dostupné z WWW: <http://technet.idnes.cz/cermak-a-tuhle-znate-to-se-potka-kravovina-s-dobrym-byznysem-pl9-/sw_internet.aspx?c=A100209_161727_sw_internet_mbo>.
Foursquare.com. About foursquare [online]. 2012 [cit. 2012-05-11]. About foursquare. Dostupné z WWW: <https://foursquare.com/about/>.
TNS Aisa. Češi v síti [online]. 2011 [cit. 2012-05-11]. Dostupné z WWW: <http://cesivsiti.cz/content/%C4%8De%C5%A1i-v-s%C3%ADti>.
Socialbakers.com. Czech Republic Facebook Statistics [online]. 2012 [cit. 2012-05-11]. Dostupné z WWW: <http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/czech-republic>.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce „Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí“ se zaměřuje na analýzu mediální gramotnosti studentů 1. - 3. ročníku vyšších gymnázií a klade si za cíl definovat znalosti, které tato sociální skupina potřebuje pro bezpečné a uvědomělé používání sociálních sítí. Pro zpracování tématu byla použita kvalitativní analýza formou focus groups a následně kvantitativní výzkum na vzorku 220 studentů jednoho pražského gymnázia.
V práci jsou podrobně popsány analyzované vzorce chování teenagerů v tomto prostředí a nejčastější chyby, kterých se při používání této rychle se rozvíjející mediální platformy dopouštějí. Práce se soustředí také na témata, která s mediální gramotností na sociálních sítích úzce souvisí, tedy na používání těchto sítí jako spolehlivého informačního zdroje, bezpečného komunikačního nástroje a také náplně volného času a neopomíjí ani osvětlení častých negativních jevů souvisejících s rozvojem sociálních sítí. Samostatná kapitola je věnována jak historii těchto sítí, tak problematice cílové skupiny coby dominantní síly v oblasti internetové komunikace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Thesis "Media literacy of high school students in the field of social networks" focuses on the analysis of media literacy of students from first three years of high school. It aims to define the knowledge this social group needs for safe and conscious use of social networks. For treatment of the theme was used qualitative analysis with focus groups and subsequent quantitative research on a sample of 220 students in one high school in Prague.
In this thesis are described analyzed patterns of teenagers in virtual milieu and the most common mistakes they commited within using this fast-growing media platform. This thesis also focuses on topics closely linked with media literacy on social network. It means the use of social networks as a reliable sources of information, secure communication tools and leisure activities as well. It doesn´t omit clarification of frequent adverse events associated with the development of social networks. A separate chapter is devoted to the history of social networks and also to the issue of target audience as the dominant force in Internet communication.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK