Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice
Název práce v češtině: Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice
Název v anglickém jazyce: The cooperation of national press and agencies for research of public opinion in Czech republic
Klíčová slova: veřejné mínění, média, výzkumy veřejného mínění, průzkum veřejného mínění, CVVM , IVVM, výzkumník, agentura pro výzkum veřejného mínění
Klíčová slova anglicky: public opinion, media, public opinion polls, CVVM, IVVM, researcher, agency for research of public opinion
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.10.2010
Datum zadání: 21.10.2010
Datum a čas obhajoby: 31.01.2012 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:09.01.2012
Datum proběhlé obhajoby: 31.01.2012
Oponenti: doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
KUNŠTÁT, Daniel. České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti. Praha: Sociologický ústav AVČR, 2006. 226 s.

JUNGOVÁ, Eliška. Výzkumy veřejného mínění a jejich využití v médiích. In KONČELÍK, Jakub et al. Rozvoj české společnosti v Evropské unii. III, Média, Teritoriální studia. Praha: Matfyzpress, 2004. s. 126–131.

MIŠOVIČ, Ján a kol. Od A do Z ve výzkumech veřejného mínění. Divišov: Orego, 2010. 239 s.

ADAMEC, Čeněk. Počátky výzkumů veřejného mínění v českých zemích. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, 1996. 113 s.

NEWPORT, Frank. Polling matters: why leaders must listen to the wisdom of the people. New York: Warner Books, 2004. 302 s.

WARREN, Kenneth F. In defense of public opinion polling. Colorado: Westview Press, 2001. 368 s.

TIPTON, Leonard. Reporting on the Public Mind. In KENNAMER, David J. Public Opinion, the Press and Public Policy. London: Praeger, 1992. 202 s.

JIRÁK, Jan; KŐPPLOVÁ, Barbara; KASL KOLLMANNOVÁ, Denisa; a další. Média dvacet let poté. Praha: Portál, 2009. 383 s.

Předběžná náplň práce
Ústředním tématem diplomové práce je z praktického hlediska přiblížit vzájemnou spolupráci agentur pro výzkum veřejného mínění s médii v České republice, konkrétně s redakcemi celostátních deníků. Výzkumy veřejného mínění dnes slouží jako základ pro významná rozhodnutí v různých oblastech společenského jednání – od politiky až po soukromou sféru – a média v tomto směru vystupují v roli prezentantů výsledků výzkumů veřejného mínění široké veřejnosti.
Diplomová práce představí média jako zadavatele výzkumů veřejného mínění a detailně zanalyzuje způsob prezentace výzkumů veřejného mínění v tištěných médiích. Zaprvé porovná rozdílné zpracování výzkumů ze strany vědce sociologa a novináře, zadruhé rozdílné mediální zpracování výzkumů veřejného mínění ve dvou historických etapách, a to krátce po sametové revoluci v roce 1991 a nyní v roce 2009.
Pro vysvětlení daného způsobu prezentace výzkumů veřejného mínění v tisku je nutné prozkoumat i pozadí této činnosti, proto se diplomová práce částečně bude věnovat otázce, jak jsou žurnalisté způsobilí odborně pracovat s výsledky sociologického výzkumu nebo jak agentury a média vzájemně hodnotí svou práci.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main theme of this diploma thesis is to describe a mutual cooperation of the agencies for research of public opinion and media in the Czech republic, especially the national daily press, from a practical point of view. The public opinion polls serve today as a basis for the important decisions in many various areas of social action – from policy to private sector – and media are the presenters of the results of this public opinion polls for the general public.
This diploma thesis introduces the media as the submitters of public opinion polls and analyses the way of a presentation of the public opinion polls in press. It compares a different way of processing of the informations about the public opinion polls by journalists and sociologists and a different way of media processing of the public opinion polls in two historical periods, in 1991 and 2009.
It is necessary to explain the background of the mutual cooperation of the agencies for public opinion polls and the media. This diploma thesis deals with the question, if the journalists are qualified for the work with the public opinion polls and how the agencies for public opinion polls and media evaluate each other.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK