Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zpětná vazba a koučování
Název práce v češtině: Zpětná vazba a koučování
Název v anglickém jazyce: Feedback and coaching
Klíčová slova: Zpětná vazba, koučování, rozvoj, zakotvená teorie, ohnisková skupina, klíčová událost
Klíčová slova anglicky: Feedback, coaching, development, grounded theory, focus group, key event
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. David Michalík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.08.2010
Datum zadání: 26.08.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 06.09.2012 10:30
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2012
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2012
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoretická část této diplomové práce mapuje základní pojmy, přístupy a kategorizace vztahující se k procesům zpětné vazby a koučování. Také popisuje jejich vzájemné vztahy v řízení rozvoje jednotlivců i skupin. V praktické části této diplomové práce jsou kategorizovány a především pomocí kvalitativní metody zakotvené teorie zkoumány výpovědi praktikujících koučů v ohniskové skupině a v závěru formulovány do několika okruhů doporučených k dalšímu ověřování.
Seznam odborné literatury
AMOROSE, A. J.; WEISS, M. R. Coaching feedback as a source of information about perceptions of ability: A developmental examination. Journal of Sport and Exercise Psychology, 2005. Vol. 27, No. 2, 395-420 s. ISSN 0895-2779
ANZENBACHER, A. Úvod do filozofie. Praha: SPN, 1991. 304 s. ISBN 80-04-26038-1
ATKINSON, M.; CHOIS, R. T. Koučink - věda i umění, vnitřní dynamika. Praha: Portál, 2009. 233 s. ISBN 978-80-7367-538-7
ATKINSON, R. et al. Psychologie. Praha: Portál, 2003. 752 s. ISBN 80-7178-640-3
CARNEGIE, A. James Watt. New York: Cosimo, 2005. 260 s. ISBN15-9605-559-6
CLOUGH, P.; NUTBROWN, C. A Students´ Guide to Methodology. London: Sage, 2008 328 s. ISBN 80-210-3971-X
CRKALOVÁ, A.; RIETHOF, N. Jak zefektivnit práci v týmu. Praha: Grada, 2007. 195 s. ISBN 978-80-247-1624-4
DeFOREST, H. et al. Mastering the Art of Feedback. American Society for Training and Development, 2003. 16 s. ISBN 15-6286-356-8
DRUCKER, P. F. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2001. 188 s. ISBN 80-7261-021-X
FERN, E. F. The use of focus groups for idea generation : The effects of group size, acquaintanceship, and moderator on response quantity and quality. Journal of Marketing Research, 19, 1-13 s. ISBN 052-158-3802-198-2
FISCHER-EPE, M.; Koučování. Praha: Portál, 2006. 192 s. ISBN 80-7367-140-9
FOLKMAN, J. R. The Power of Feedback: 35 Principles for Turning Feedback. Hoboken: John Wiley and Sons, 2006. 202 s. ISBN 04-7199-820-6
GALLWEY, W.T. Tajemství vysoké pracovní výkonnosti : metoda Inner Game. Praha: Management Press, 2004. 255 s. ISBN 80-7261-115-1
GOODGE, P.; COOMBER, J. How to get 360-degree coaching right. People- Management, 2007, Vol. 13, No. 9, 44-45 s. ISSN 1474-6085
HABERLEITNER, E. et al. Vedení lidí a koučování v každodenní praxi. Praha: Grada, 2009. 256 s. ISBN 978-80-247-2654-0
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2
HEYLIGHEN, F.; JOSLYN, C. Cybernetics and Second-Order Cybernetics. In Ecyclopedia of Physical Science & Technology.New York: American Press, 2001. 911 s. ISBN 012-227-410-5
HORNEY, K. Neurosis and Human Growth. Routledge, 1999. 392 s. ISBN 04-1521-095-X
HORSKÁ, V. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada, 2009. 176 s. ISBN 978-80-247-2450-8
HRONÍK, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada, 2006. 126 s. ISBN 80-247-1458-2
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8
CHVÁLA, V.; TRAPKOVÁ, L. Rodinná terapie psychosomatických poruch. Praha: Portál, 2004. 227 s. ISBN 80-717-8889-9
JOHNSTON, L. If this is a lecture, how long will it be?: a For Better or for worse collection. 128 s. ISBN 08-362-1821-3
KAZÍK, P. Sedm hříchů koučovaných. Moderní řízení. 2007, roč. 42, č. 11, 63 s. ISSN 0026-8720
KOHOUTEK, R. Základy užité psychologie. Brno: Akademické nakladatelství Cerm, 2002. 544 s. ISBN 80-214-2203-3
KOTEK, Z. et al. Kybernetika. Praha: ČVUT, 1990. 94 s. ISBN 978-80-246-1441-0
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2002. 356 s. ISBN 80-7261-033-3
KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2006. 291 s.ISBN 80-7367-122-0
KRUEGER, R. A.; CASEY, M. A. Focus groups : practical guide for applied research Thousand Oaks: Sage Publication, 2009. 125 s. ISBN 14-1296-947-6
KUBEŠ, M.; ŠEBESTOVÁ, Ľ. 360stupňová zpětná vazba jako nástroj rozvoje lidí. Praha: Grada, 2008. 147 s. ISBN 978-80-247-2314-3
KÜBLER-ROSS, E. On Grief and Grieving: Finding the Meaning of Grief Through the Five Stages of Loss, Simon & Schuster Ltd, 2005. 216 s.ISBN 07-4326-344-8
KUPKA, I.K sebedůvěře krok za krokem, Praha: Grada, 2006. 180 s. ISBN 80-247-1676-3
MERTON, R. K., FISKE, M., KENDALL, P. L. The focussed interview. New York: Free Press, 1990. 144 s. ISBN 0-02-920-986-2
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. 147 s. ISBN 80-247-0650-4.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. 332 s. ISBN 80-247-1362-4
MORGAN, D. L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 2001. 104 s. ISBN 80-85834-77-4
NÁHLOVSKÝ, P. Rozhodující pro úspěch koučování není kouč. Moderní řízení. 2007, roč. 42, č. 11, 62-63 s. ISSN 0026-8720
NEUSAR, A. Jaké zdroje informací používáme při usuzování o příčinách vlastního chování. E-psychologie, 2009. roč. 3, č. 2, 24-32 s., dostupné na <http://e-psycholog.eu/pdf/neusar.pdf> staženo 22. 6. 2009
PARMA, P. Umění koučovat. Praha: Alfa Publishing, 2006. 222 s. ISBN 80-8685-134-6
PARSLOE, E. Coaching, Mentoring and Assessing, London: Kogan Page Limited, 1992. 192 s. ISBN 08-9397-381-5
PETRÁČKOVÁ, V.; KRAUS, J. Akademický slovník cizích slov. Praha: Academia, 1995. 445 s. ISBN 80-2000-497-1
REITMAYEROVÁ, E.; BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. 176 s. ISBN 978-80-7367-317-8
RIETHOF, N. Koučování : Determinanty efektivnosti. Diplomová práce, Praha: FF UK, 2004
ROSENTHAL, R.; JACOBSON, L. Pygmalion in the classroom : teacher expectation and pupil's intellectual development. Crown House, 2003. 266 s. ISBN 1-90442-406-6
SCHLIPPE, A.; SCHWEITZER, J. Systemická terapie a poradenství.Brno: Cesta, 2001. 251 s. ISBN 80-7295-013-4
STACKE, É. et al. Koučování pro manažery a firemní týmy. Praha: Grada Publishing, 2005. 154 s. ISBN 80-2470-937-6
STRAUSS, A. L.; CORBIN, J. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. 196 s. ISBN 80-8583-460-X
ŠÍPEK, J. Projektivní metody. Praha: ISV. 2000. 158 s. ISBN 80-85866-53-6
ŠNÝDROVÁ, T. Psychologické aspekty koučování. Diplomová práce, Praha: FF UK, 2000
ŠTĚPANÍK, J. Nejčastější chyby a omyly manažerské praxe. Praha: Grada Publishing, 2010. 112 s. ISBN 978-80-247-2494-2.
ŠTIKAR, J. et al. Metody psychologie práce a organizace. Praha: Karolinum, 2000. 188 s. ISBN 80-246-0048-X
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K., et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0
WAGNEROVÁ, I. Pracovní hodnocení : Hodnocení pracovníků jako významný nástroj řízení výkonnosti. Brno: Marek Konečný, 2005. 212 s. ISBN 978-80-9035-164-6
WHITMORE, J. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Praha: Management Press, 2004. 125 s. ISBN 80-8560-375-6
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK