Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Měření pohybové tvořivosti u žáků ve věku deset až dvanáct let
Název práce v češtině: Měření pohybové tvořivosti u žáků ve věku deset až dvanáct let
Název v anglickém jazyce: Measurement of movement creativity of pupils aged 10 – 12 years
Klíčová slova: pohybová kreativita, gymnastika, pohybová aktivita, docilita
Klíčová slova anglicky: movement creativity, gymnastics, movement activity, docility
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Gymnastika (51-600200)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Viléma Novotná
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.06.2010
Datum zadání: 21.06.2010
Datum a čas obhajoby: 04.05.2012 10:00
Místo konání obhajoby: seminární místnost katedry gymnastiky
Datum odevzdání elektronické podoby:25.04.2012
Datum odevzdání tištěné podoby:24.04.2012
Datum proběhlé obhajoby: 04.05.2012
Oponenti: PhDr. Mgr. Iveta Holá, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studium základních pojmů tvořivosti
Specifika pohybové tvořivosti
Tvůrčí práce při tvorbě gymnastických programů
Pohybová improvizace
Pohybové motivy, etudy, pohybové skladby
Seznam odborné literatury
ADAMS, J.A. A closed-loop theory of motor learning. Journal of Motor Behavior, 1971, 3, 111 – 149.
BELEJ, M., JUNGER, J. Motorické testy koordinačních schopností. Prešov :
Prešovská univerzita, Fakulta športu, 2006. ISBN 80-8068-500-2.
BURSOVÁ, M., ČEPIČKA, L. Cvičení z antropomotoriky. Plzeň : ZČU, Pedagogická fakulta, 1995. ISBN 80-7043-184-9.
CRATTY, B. J. Movement behavior and motor learning. 3rd. Ed. Philadelphia, Lea & Febiger, 1973
ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha : SPN, 1980.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
ČELIKOVSKÝ, S. a kol. Analýza, teorie a matematické modely pohybových schopností. Praha : Karolinum, 1990.
ČCHAJDZE, L.V. Ob upravlenii dvizenijami tschelojvjeka. Moskva : Fizkultura i sport, 1970.
DOVALIL, J. a kol. Výkon a trénink ve sportu. Praha : Olympia, 2005. ISBN 80-7033-760-5.
GARDNER, H. Nový pohled na IQ. Expres, 1988/21.
HENRY, F. M. Increased response latency for comlicated movements and „Memory Drum“ theory of nuromotor reaction. Research. Quartely. 1960/31, 3, 448 – 457.
JANSA, P., DOVALIL, J. a kol. Sportovní příprava. Praha : Q-art, B. Kleník, 2007. ISBN 80-903280-8-3.
JIRÁNEK, F., SOUČEK, J. Úvod do obecné psychologie. Praha : SPN, 1969.
JOHN, R. Učte se řeči, budete chytří. Reflex, 2012, ročník XXIII/6, s. 50-51. ISSN 0862-634.
KOLÁŘ, J. Tvořivost jako základní dimenze moderní hudební pedagogiky. In: Počátky tvořivé intonace. Praha : Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty univerzity Karlovy, 1992.
KOLEKTIV. Gymnastika. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0661-5.
KOPŘIVOVÁ, J., KOPŘIVA, Z. Vyrovnávací cvičení. Brno : Kpress, s.r.o., 1997.
KOVÁŘ, R., BLAHUŠ, P. Aplikace vybraných statistických metod v antropomotorice. Praha : SPN, 1989.
KRAUS, J. a kol. Nový akademický slovník cizích slov. Praha : Academia, 2005. ISBN 80-200-1415-2.
LIBRA, J. Speciální motorická docilita a učení. Praha : Univerzita Karlova,1985.
MAREK, A. M. Psychologie poznej sám sebe. Olomouc : UP, 1992.
MĚKOTA, K., BLAHUŠ, P. Motorické testy v tělesné výchově. Praha : SPN, 1983.
NAKONEČNÝ, M. Encyklopedie obecné psychologie. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
NAKONEČNÝ, M. Psychologie téměř pro každého. Praha : Academia, 2004. ISBN 80-200-1198-6.
NEUMANN, J. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-730-2.
OXENDINE, J.B. Psychology of motor learning. New Jersey : Englewood Cliffs, Prentice-Hall, Inc., 1984.
PETR, O., SVATOŇ, V. a kol. Didaktika gymnastiky ve školní tělesné výchově. Praha : SPN, 1983.

PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha : Academia, 2003. ISBN 80-200-1086-6.
PŘÍHODA, V. Úvod do pedagogické psychologie. Praha : SPN, 1954.
RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-7184-659-7.
SCHMIDT, R.A. Motor Learning and Performance. Champain : Human Kinetics Books, 1991.
SCHNABEL, G. Bewegungskoordination als Regulation der Bewegungtätigkeit. In: K. Meinel & G. Schnabel: Bewegungslehre – Sportmotorik. Berlin : Volk und Wissen, Volkseigenerverlag, 1987.
SCHNABEL, G., HELLER, M., LEHMAN, G. et al. Motorisches Lernen im sport. Leipzig : DhfK, 1973.
SLEPIČKA, P., HOŠEK, V., HÁTLOVÁ, B. Psychologie sportu. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9.
SVOBODA, B. Pedagogika sportu. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0156-7.
ŠTĚPNIČKA, J. a kol. Somatotyp, držení těla, motorika a pohybová aktivita mládeže. Acta Univ. Carol. Gimnica, 1976/12, č. 2.
THOMAS, J. R., BENDER, P. R. A Developmental Explanation for Children´s Motor Behavior: A Neo-Piagetian Interpretation. In Psychology of Motor Behavior and Sport. The Pennsylvania State University : Human Kinetics Publishers, 1977.
URBAN, D. Emociální inteligence – šance pro nekonveční myšlení a alternativní rozhodování. Praha : Management Press, Ringier ČR, a.s., 1998. ISBN 80-85943-79-4.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je ověřit vliv mimoškolní pohybové aktivity na pohybovou tvořivost žáků ve věku 10 – 12 let. Prostřednictvím anketního dotazníku bude získána informace, kolik respondentů se věnuje pohybovým aktivitám a o jaké druhy aktivit se jedná. Pro potřeby práce budou osloveny základní školy v Praze a Mladé Boleslavi, šetření proběhne se žáky a žákyněmi 4. – 6. tříd. Učitelé tělesné výchovy se žáky vyplní s vybranou skupinou anonymní osobní dotazníky a poté bude proveden a vyhodnocen standardizovaný test docility Iowa-Brace test a nestandardizovaný test pohybové kreativity.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the work was to verify the impact of extra-curricular movement activities on movement creativity of the pupils 10 – 12 old. By means of survey questionnaire we will acquire the information how many responders pursue movement activities and what kind of these activities. For the purpose of this work the basic schools in Prague and Mladá Boleslav will be addressed, research will be done with the pupils of 4th - 6th class. P.E. teachers with the pupils will fill in anonymous personal questionnaires with the chosen group and consequently a standardized Iowa-Brace test of docility and non-standardized test of movement creativity will be done with them.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK