Srovnávací analýza herního výkonu ve fotbale
Název práce v češtině: | Srovnávací analýza herního výkonu ve fotbale |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparison analysis of game performance in football |
Klíčová slova: | Mistrovství Evropy 2011 do 21 let, fotbal, repressing, ČR, Španělsko, kvantitativní analýza, komparace. |
Klíčová slova anglicky: | The 2011 UEFA Championship at the Under-21, football, repressing, the Czech Republic, Spain, quantitative analysis, comparison. |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Sportovní hry (51-600300) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mario Buzek, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.06.2010 |
Datum zadání: | 21.01.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 18.01.2012 11:00 |
Místo konání obhajoby: | Katedra sportovních her |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.12.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 16.12.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.01.2012 |
Oponenti: | Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
1) BANGSBO, J., PEITERSEN, B. Soccer systems & strategies, United States: Human Kinetics, 2000. 132 s. ISBN: 0-7360-0300-2 2) BANGSBO, J., PEITERSEN, B. Defensive soccer tactics. United States: Human Kinetics: 2002, 215 s. ISBN: 0-7360-3272-X 3) BANGSBO, J., PEITERSEN, B. Offensive soccer tactics. United States: Human Kinetics. 2004, 210 s. ISBN: 0-7360-0309-6 4) BUZEK, M., PROCHÁZKA, L. Moderní obrana. Praha: G. D. K. Sport M., 2003. 110 s. ISBN: 80-86783-00-6 5) BUZEK, M. et al. Trenér fotbalu „A“ UEFA licence. Praha: Olympia, 2007. 324 s. ISBN: 978-80-7376-032-8 6) BUZEK, M. in TÁBORSKÝ, F. et al. Základy teorie sportovních her. Praha: Univerzita Karlova, 2007. 130 s. ISBN: 80-86317-48-X 7) CARLING, C., REILLY, T., WILLIAMS, M. – Handbook of soccer match analysis. Great Britain: Routhledge, 2005. 163 s. ISBN:0-415-33908-1 8) GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN: 80-85931-79-6 9) HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha, Portál: 2008. 408 s. ISBN: 978-80-7367-485-4 10) CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 272 s. ISBN: 978-80-247-1369-4 11) KOLLATH, E. Fotbal technika a taktika hry. Praha: Grada, 2006. 137 s. ISBN 80-247-1336-5 12) LUCCHESI, M. Attacking Soccer: a tactical analysis. Spring City: Reedswain Publishing, 2001. 217 s. ISBN: 1-890946-71-0. 13) LUXBACHER, A., Attacking soccer. United States: Human Kinetics, 1999. 197 s. ISBN: 0-7360-0123-9 14) NAVARA, M., BUZEK, M., ONDŘEJ, O. Kopaná (teorie a didaktika). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. 184 s. 15) PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. 322 s. ISBN: 80-7178-579-2 16) VOTÍK, J. Trenér fotbalu „B“ UEFA licence. Praha: Olympia, 2005. 264 s. ISBN:80-7033-921-7 Elektronické zdroje 17) Mistrovství Evropy do 21 let 2011 [online]. [cit. 2011 – 12 – 02]. Dostupný z http://cs.wikipedia.org/wiki/Mistrovstv%C3%AD_Evropy_ve_fotbale_hr%C3%A1%C4%8D%C5%AF_do_21_let_2011 18) Presování, presing, tlak na míč [online]. [cit. 2011 – 12 – 02]. Dostupný z http://www.fotbal-trenink.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=110:30-presovani-pressing-tlak-na-mi&catid=23:holandska-vize-oima-ameriana&Itemid=84 19) Souhrnné informace FAČR [online]. [cit. 2011 – 12 – 02]. Dostupný z http://nv.fotbal.cz/cmfs/index.php 20) Statistiky zápasů ME do 21 let 2011 [online]. [cit. 2011 – 11 – 12]. Dostupný z http://www.uefa.com/under21/matches/season=2011/round=2000002/index.html |
Předběžná náplň práce |
Hlavním cílem této práce je provést kvantitativní komparaci používání repressingu u mužstev ČR a Španělsko v rámci ME do 21 let 2011 v Dánsku pomocí grafického a slovního vyjádření. Následně bude provedeno vyhodnocení daných ukazatelů, které mi poskytl podrobný rozbor jednotlivých utkání a stanovena doporučení. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The main goal of this work is providing of quantitative comparison of the repressing used in football teams of the Czech Republic and Spain, in the framework of 2011 UEFA Championship at the Under-21, assist in graphical and verbal expression. Subsequently, it will be performed an evaluation of the indicators provided thanks to detailed analysis of all matches and recommendations. |