Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Point of view: David Lynch a intertextualita
Název práce v češtině: Point of view: David Lynch a intertextualita
Název v anglickém jazyce: Point of View: David Lynch and Intertextuality
Klíčová slova: David Lynch - intertextualita - autorská teorie - smrt autora - point of view - naratologie -kultovní film - psychoanalýza
Klíčová slova anglicky: David Lynch - intertextuality - auteur theory - the death of the author - point of view - narratology - cult film - psychoanalysis
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Švantner, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.06.2010
Datum zadání: 15.06.2010
Datum odevzdání elektronické podoby:28.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2012
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: PhDr. Václav Hájek, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Ve své diplomové práci se budu zabývat způsobem manipulace filmovým médiem u Davida Lynche, zejména s využitím jeho filmů Wild at Heart a Lost Highway. S přihlédnutím k intertextualitě, kterou je Lynchova tvorba specifická, se budu snažit analyzovat Lynchovy filmařské postupy a jejich efekt na diváka. K tomu mi velmi dobře poslouží teoretický koncept, tzv. point of view neboli konstrukce hlediska. Za pomoci přiblížení vybraných filmů Alfreda Hitchcocka a interpretací Slavoje Žižka i dalších autorů se pokusím předvést Lynchovu práci s míšením žánrů, hudbou, humorem i méně běžnými filmovými postupy, které se mnohdy blíží experimentálnějším vizuálním formám umění jako je video art nebo VJing, jehož principy také využiji.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK