Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kulturní kódy v komunikaci obrazů
Název práce v češtině: Kulturní kódy v komunikaci obrazů
Název v anglickém jazyce: Cultural codes in a communication of images (visual communicatiom)
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce:
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Miroslav Marcelli, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.05.2010
Datum zadání: 15.06.2010
Předběžná náplň práce
V této práci budeme zkoumat různé druhy obrazového sdělení. Zaměříme se na vznik kulturních kódů, používání nejazykových kulturních kódů, proces kódování a rozeznávání. Zajímají nás především kódy, které jsou typickými pro jednotlivé společnosti a mohou být posouzeny jako součást jejich kultury. Budeme se zabývat problémem správného dešifrování takových znaků a vlivem, který má tento problém na vnímaní celého díla. Zaměříme také pozornost na některé aspekty fenoménu přenášení kulturních kódů z jedné společnosti do jiné, a zkusíme objevit je-li nějaké omezení tohoto procesu přenášení. Také se dotkneme otázky, jak působí na kulturní kódy globalizace. Tuto problematiku budeme zkoumat na konkrétních příkladech vizuálních sdělení v mediích (filmy, animační filmy, reklama, fotografie atd.)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK