Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice
Název práce v češtině: Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice
Název v anglickém jazyce: Transforming teacher education of chemistry in the Czech republic
Klíčová slova: profese učitele, pregraduální příprava učitelů, další vzdělávání učitelů, vzdělávací instituce, kurikulární reforma, celoživotní vzdělávání
Klíčová slova anglicky: teaching profession, undergraduate pre-service teacher training, continuing in-service teacher training/education, educational institutions, curriculum reform, lifelong education
Akademický rok vypsání: 2005/2006
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.04.2010
Datum zadání: 16.04.2010
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2011
Oponenti: doc. RNDr. Marta Klečková, CSc.
  doc. PaedDr. Jaroslava Vašutová, Ph.D.
 
 
Předběžná náplň práce
Disertační práce s názvem Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice charakterizuje a analyzuje současný systém jak pregraduálního studia budoucích učitelů chemie na vysokých školách a fakultách přírodovědného a pedagogického zaměření, tak systém dalšího vzdělávání učitelů chemie v ČR. V práci není opomenut poválečný vývoj vzdělávání v ČR od roku 1945 až do současnosti a přehled všech vysokých škol a fakult, které v současné době vzdělávají učitele chemie. Nejvíce exponovanou částí práce je zjištění a analýza současného stavu přípravy a dalšího vzdělávání učitelů chemie a návrh koncepce dalšího vzdělávání učitelů chemie v České republice.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The title of the dissertation is ‘Transforming teacher education of chemistry in the Czech Republic’. The work describes and analyzes the current system of the pregraduate prospective teachers´ training of chemistry at universities and faculties of science focused on teaching science as well the subsequent in-service education of chemistry teachers in this country. The work also takes into account the post-war development of education in the republic from 1945 until present and the list of all the universities and faculties that educate chemistry teachers. The most important section of this work identifies and analyzes the current state of training and further education of chemistry teachers and the design of chemistry teachers educational conception in the Czech Republic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK