Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Profesní identita školního psychologa
Název práce v češtině: Profesní identita školního psychologa
Název v anglickém jazyce: Professional self-concept of school psychologist
Klíčová slova: školní psycholog, profesní identita, role školného psychologa
Klíčová slova anglicky: school psychologist, professional identity, roles of school psychologist
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.03.2010
Datum zadání: 10.03.2010
Datum a čas obhajoby: 31.05.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.04.2011
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2011
Oponenti: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Stručné vymezení práce a zásady pro její vypracování:
Diplomová práce se bude zabývat zmapováním podstaty práce školního psychologa ? jeho pracovní náplní a metodami, které při své činnosti používá. Diplomová práce se bude zaměřovat na role, do kterých při výkonu své profese školní psycholog vstupuje (expertní, terapeutická, mediátroská atd.). Cílem diplomové práce bude také zjistit vlastní profesní sebepojetí (sebeobraz, identitu) školního psychologa.
Pomocí kvalitativní metody výzkumu ? polostrukturovaného rozhovoru ? bych chtěla zjistit profesní příběh dotazovaných školních psychologů. Ti budou osloveni na základě předem stanovených kritérií (délka profesní praxe aj.). Analýzou rozhovoru bych chtěla získat odpovědi na výzkumné otázky.
Seznam odborné literatury
Seznam odborné literatury:
ADAMSKÁ, I. Školní psycholog v projektu VIP ? Kariéra. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství 2006, č. 45, s. 45-50
LANGOVÁ, M. Psychologické aspekty školního poradenství. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2005
LUDEWIG, K. Systemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Praha: PALLATA, 1994
MERTIN, V. K pojetí školní psychologie. Školský psycholog, 1997, roč. 7, č. 1/2, s. 21-23
REJLOVÁ, J. Školní psycholog ? nová forma psychologických služeb ve školství. Učitelské listy CZ 1995/96, roč. 3, č. 5, s. 18-19
ŠTECH, S. Profesní identita školního psychologa. Pedagogika, 1998, roč. 48, č. 3, s. 257-265
ŠTECH, S. Sonda do profese školního psychologa v ČR. Pedagogika CZ 2001, roč. 51, mimoř.č., s. 47-55
ZAPLETALOVÁ, J. Co dělá školní psycholog? Kritická místa profese. Pedagogika CZ 2001, roč. 51, mimoř.č., s. 36-46

Předběžná náplň práce
Diplomová práce se bude zabývat zmapováním podstaty práce školního psychologa ? jeho pracovní náplní a metodami, které při své činnosti používá. Diplomová práce se bude zaměřovat na role, do kterých při výkonu své profese školní psycholog vstupuje (expertní, terapeutická, mediátroská atd.). Cílem diplomové práce bude také zjistit vlastní profesní sebepojetí (sebeobraz, identitu) školního psychologa.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK