Profesní identita školního psychologa
Název práce v češtině: | Profesní identita školního psychologa |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Professional self-concept of school psychologist |
Klíčová slova: | školní psycholog, profesní identita, role školného psychologa |
Klíčová slova anglicky: | school psychologist, professional identity, roles of school psychologist |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 10.03.2010 |
Datum zadání: | 10.03.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 31.05.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.04.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 31.05.2011 |
Oponenti: | PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Stručné vymezení práce a zásady pro její vypracování:
Diplomová práce se bude zabývat zmapováním podstaty práce školního psychologa ? jeho pracovní náplní a metodami, které při své činnosti používá. Diplomová práce se bude zaměřovat na role, do kterých při výkonu své profese školní psycholog vstupuje (expertní, terapeutická, mediátroská atd.). Cílem diplomové práce bude také zjistit vlastní profesní sebepojetí (sebeobraz, identitu) školního psychologa. Pomocí kvalitativní metody výzkumu ? polostrukturovaného rozhovoru ? bych chtěla zjistit profesní příběh dotazovaných školních psychologů. Ti budou osloveni na základě předem stanovených kritérií (délka profesní praxe aj.). Analýzou rozhovoru bych chtěla získat odpovědi na výzkumné otázky. |
Seznam odborné literatury |
Seznam odborné literatury:
ADAMSKÁ, I. Školní psycholog v projektu VIP ? Kariéra. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství 2006, č. 45, s. 45-50 LANGOVÁ, M. Psychologické aspekty školního poradenství. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2005 LUDEWIG, K. Systemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Praha: PALLATA, 1994 MERTIN, V. K pojetí školní psychologie. Školský psycholog, 1997, roč. 7, č. 1/2, s. 21-23 REJLOVÁ, J. Školní psycholog ? nová forma psychologických služeb ve školství. Učitelské listy CZ 1995/96, roč. 3, č. 5, s. 18-19 ŠTECH, S. Profesní identita školního psychologa. Pedagogika, 1998, roč. 48, č. 3, s. 257-265 ŠTECH, S. Sonda do profese školního psychologa v ČR. Pedagogika CZ 2001, roč. 51, mimoř.č., s. 47-55 ZAPLETALOVÁ, J. Co dělá školní psycholog? Kritická místa profese. Pedagogika CZ 2001, roč. 51, mimoř.č., s. 36-46 |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se bude zabývat zmapováním podstaty práce školního psychologa ? jeho pracovní náplní a metodami, které při své činnosti používá. Diplomová práce se bude zaměřovat na role, do kterých při výkonu své profese školní psycholog vstupuje (expertní, terapeutická, mediátroská atd.). Cílem diplomové práce bude také zjistit vlastní profesní sebepojetí (sebeobraz, identitu) školního psychologa. |