Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza změn dostupnosti do základních škol ČR od roku 1961
Název práce v češtině: Analýza změn dostupnosti do základních škol ČR od roku 1961
Název v anglickém jazyce: Analysis of the accessibility of elementary schools in the Czech Republic since 1961
Klíčová slova: dostupnost, základní škola, osobní automobilová doprava, silniční síť, síťové analýzy
Klíčová slova anglicky: accessibility, elementary school, personal car transport, road network, network analysis
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie (31-370)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Přemysl Štych, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.01.2010
Datum zadání: 29.01.2010
Datum odevzdání elektronické podoby:16.06.2010
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2010
Oponenti: doc. RNDr. Tomáš Hudeček, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Hlavním cílem této práce je analyzovat vývoj dostupnosti do základních škol v ČR od roku 1961 do současnosti osobní automobilovou dopravou pomocí síťových analýz. Vedle toho je také zhodnocen vývoj dostupnosti do Z? veřejnou dopravou. První část práce shrnuje dostupnou literaturu, zabývající se touto tématikou. Druhá část představuje datové podklady a metodiku analýz, které jsou prováděny převáţně v GIS ArcGIS 9.3. Poslední část prezentuje výsledky analýz. Bylo zjištěno, ţe dostupnost do úplných Z? se ve sledovaném období zlepšila a dostupnost do všech Z? se zhoršila. Toto platí pro dostupnost osobní automobilovou i veřejnou dopravou.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this paper is to analyze the development of accessibility to elementary schools in the Czech Republic since 1961 by the personal car transport using network analysis. In addition, the paper also evaluates the development to elementary schools by public transport. The first part summarizes the available literature about those issues. The second part presents the source data and analysis metodology. Most of the analysis is performed by GIS ArcGIS 9.3. The last part presents the analysis results. It was found that the accessibility of complete elementary schools has improved in the period and the accessibility of all elementary schools has deteriorated. This applies to the accessibility by personal car transport and by public transport.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK