Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Efektivita metod terénní výuky geografie
Název práce v češtině: Efektivita metod terénní výuky geografie
Název v anglickém jazyce: Methods efficiency of geography fieldwork
Klíčová slova: terénní výuka, efektivita výuky, geografie, výuka geografie, pedagogický výzkum, kvalitativní výzkum, řízený rozhovor
Klíčová slova anglicky: fieldwork, education efficiency, geography, teaching geography, pedagogical research, qualitative research, in-depth interview
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.01.2010
Datum zadání: 25.01.2010
Datum odevzdání elektronické podoby:16.11.2010
Datum proběhlé obhajoby: 17.09.2010
Oponenti: RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Předkládaná bakalářská práce vznikla se záměrem přispět k objasnění otázky "Jak zvýšit efektivitu metod terénní výuky?". Na základě tohoto hlavního cíle byl vytvořen kvalitativní dotazník pro řízené rozhovory s učiteli zeměpisu na gymnáziích a realizováno pilotní šetření.
Koncepčně je práce rozložena do dvou částí: teoretická a metodologicko-empirická.
Teoretická část je dále rozdělena na tři celky. První přináší obsahové přiblížení hlavních pojmů souvisejících s terénní výukou geografie. Předkládá varianty výuky v terénu a seznamuje čtenáře s významem a přínosy této formy výuky pro studenty. Druhý celek se zabývá pojmem efektivita výuky a předkládá její možná homonyma i synonyma. Pomocí schématu efektivity a hladin vzdělávání poukazuje na dílčí aspekty, které ji ovlivňují. Třetí celek předkládá rozbor literatury.
Metodologicko-empirická část je věnována přiblížení metodologie výzkumu práce a zjištěným datům. Obsahuje zdůvodnění výběru použitých metod, seznámení s kvalitativním výzkumem a řízeným rozhovorem, představení zkoumaného vzorku a popis a analýzu zjištěných dat.
Na závěr diskutuje o vhodnosti použití dotazníku pro hloubkový výzkum a o případném jiném využití této práce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK