Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Badatelsky orientovaná výuka v přírodních vědách
Název práce v češtině: Badatelsky orientovaná výuka v přírodních vědách
Název v anglickém jazyce: Inquiry-based education in natural sciences
Klíčová slova: vzdělání, přírodní vědy, biologie, Evropská unie, badatelsky orientova
Klíčová slova anglicky: Education, natural sciences, biology, European union, inquiry-based ed
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.11.2009
Datum zadání: 30.04.2010
Datum odevzdání elektronické podoby:12.06.2010
Datum proběhlé obhajoby: 07.06.2010
Oponenti: RNDr. PaedDr. Bohumila Kettnerová
 
 
 
Předběžná náplň práce
V bakalářské práci jsou charakterizovány mezinárodní výzkumné projekty v oblasti přírodovědného vzdělávání PISA (Programme for international student assessment), TIMSS (Third international mathematics and science study) a projekt ROSE (Relevance of science education). V druhé části se práce zaměřuje na aktivity Evropské unie, které se zabývají problematikou spojenou s nezájmem žáků o přírodní vědy. Z průzkumů EU vyplynula jistá doporučení, z nichž k nejvýznamnějším patří zařazování badatelského přístupu do vzdělávání. Charakteristikou tohoto způsobu výuky se zabývá další část práce. Popsány jsou také projekty probíhající v Evropě, které aplikují tento přístup do vzdělávání. V závěru práce je uveden český projekt ?3V?, jenž tento nový přístup aplikuje v biologii.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The first part of this bachelor work deals with international research projects in the field of scientific education TIMSS (Third international mathematics and science study), PISA (Programme for international student assessment) and ROSE (Relevance of science education). The second one focuses on activities of European Union which are concerned with lack of pupil´s interest in natural science. Several references from European Union´s research have been published in my work. The main purpose of this work is determine how inquiry-based approach could be put into practise. Another part of the work is about this way of education. Some European projects which apply inquiry-based approach to education are described in this part. In the last chapter I presented Czech project "3V" which uses this new approach in biology.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK