Erich Kästner: "Létající třída". Analýza románu se zaměřením na vztah mezi učitelem a žákem (komunikaci mezi dětmi a dospělými)
Název práce v češtině: | Erich Kästner: "Létající třída". Analýza románu se zaměřením na vztah mezi učitelem a žákem (komunikaci mezi dětmi a dospělými) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Erich Kästener „The flying classroom“. Analysis of the novel with the focus on the relationship between a teacher and a student (Kommunikation between children and a adult) |
Klíčová slova: | Erich Kästner; Létající třída; komunikace; učitel; žák; literatura pro děti a mládež; dobrodružný román; školní román. |
Klíčová slova anglicky: | Erich Kästner; The flying classroom; kommunikation; teacher; student; literature for children and jouth; adventure novel; school story. |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra germanistiky (41-KG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 14.03.2013 |
Datum zadání: | 30.04.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 04.06.2013 00:00 |
Místo konání obhajoby: | katedra germanistiky UK PedF |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Eva Markvartová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Úvod
2. Analýza knihy Létající třída 2.1. Základní informace o knize 2.1.1. Anotace 2.1.2. Autor 2.1.3. Literárně historický kontext 2.1.4. Žánr 2.2. Analýza románu 2.2.1. Jednotlivé komponenty románu 2.2.2. Charakteristika postav 2.2.3. Vztah mezi dítětem a dospělým (osobností vedenou a osobností vedoucí) 2.2.4. K vybraným kontextům románů 3. Ohlas románu a jeho interkulturní přijetí 4. Závěr Resumé Seznam literatury Přílohy – fotky, titulní strany obálek knih, ilustrace |
Seznam odborné literatury |
Základní literatura:
1. BRUNKEN ..., Hrsg. von Reiner Wild. Unter Mitarb. von Otto... Geschichte der deutschen Kinder- und Jugendliteratur. 2., erg. Aufl. Stuttgart [u.a.]: Metzler, 2002. ISBN 34-760-1902-0. 2. GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005, s. 165, ISBN 80-731-5104-9. 3. HANUSCHEK, Sven. Erich Kästner. Originalausg. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag, 2004, s. 156. ISBN 34-995-0640-8. 4. KÄSTNER, Erich. Létající třída, Praha: Státní nakladatelství dětské knihy, 1961, s. 148 5. KÜMMERLING-MEIBAUER, Bettina. Klassiker der Kinder- und Jugendliteratur: ein internationales Lexikon. Stuttgart: Metzler, 1999, 2 v. (xxxvi, 1236 p.). ISBN 34-760-1235-2. 6. LANGE, Hrsg. von Günter. Taschenbuch der Kinder- und Jugendliteratur. 4. unveränderte Aufl. Editor Günter Lange. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2005, xii, s. 568-1015. ISBN 38-967-6946-4. PETITCOLLIN, Christel. Jak správně komunikovat se svým dítětem. Praha: Pierot, 2009, s. 112. ISBN 978-80-7353-142-3. 7. SEIBERT, Ernst. Themen, Stoffe und Motive in der Literatur für Kinder und Jugendliche. Wien: Facultas.wuv, 2008, 206 p. Uni-Taschenbücher, 3073. ISBN 38-252-3073-2. 8. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, s. 293. ISBN 978-802-6200-857. 9. ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Komunikace mezi rodičem a dítětem: styly a techniky komunikace, komunikace rodiče ve vztahu k dítěti, vývojová období dítěte, komunikace v náročných situacích. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, s. 101. Pro rodiče. ISBN 978-802-4726-984. 10. Taschenbuch der Kinder- und Jugendliteratur. 4. unveränderte Aufl. Editor Günter Lange. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2005, xii, 565 s. ISBN 38-967-6947-2. 11. VALIŠOVÁ, Alena. Asertivita v rodině a ve škole aneb zásady přímého jednání mezi dětmi, rodiči a učiteli. 2., upravené vyd. Jinočany: H, 1994. ISBN 80-857-8729-6. |