Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Erich Kästner: "Létající třída". Analýza románu se zaměřením na vztah mezi učitelem a žákem (komunikaci mezi dětmi a dospělými)
Název práce v češtině: Erich Kästner: "Létající třída". Analýza románu se zaměřením na vztah mezi učitelem a žákem (komunikaci mezi dětmi a dospělými)
Název v anglickém jazyce: Erich Kästener „The flying classroom“. Analysis of the novel with the focus on the relationship between a teacher and a student (Kommunikation between children and a adult)
Klíčová slova: Erich Kästner; Létající třída; komunikace; učitel; žák; literatura pro děti a mládež; dobrodružný román; školní román.
Klíčová slova anglicky: Erich Kästner; The flying classroom; kommunikation; teacher; student; literature for children and jouth; adventure novel; school story.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra germanistiky (41-KG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.03.2013
Datum zadání: 30.04.2013
Datum a čas obhajoby: 04.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: katedra germanistiky UK PedF
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 04.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Eva Markvartová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Analýza knihy Létající třída
2.1. Základní informace o knize
2.1.1. Anotace
2.1.2. Autor
2.1.3. Literárně historický kontext
2.1.4. Žánr
2.2. Analýza románu
2.2.1. Jednotlivé komponenty románu
2.2.2. Charakteristika postav
2.2.3. Vztah mezi dítětem a dospělým (osobností vedenou a osobností vedoucí)
2.2.4. K vybraným kontextům románů
3. Ohlas románu a jeho interkulturní přijetí
4. Závěr
Resumé
Seznam literatury
Přílohy – fotky, titulní strany obálek knih, ilustrace
Seznam odborné literatury
Základní literatura:
1. BRUNKEN ..., Hrsg. von Reiner Wild. Unter Mitarb. von Otto... Geschichte der deutschen Kinder- und Jugendliteratur. 2., erg. Aufl. Stuttgart [u.a.]: Metzler, 2002. ISBN 34-760-1902-0.
2. GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005, s. 165, ISBN 80-731-5104-9.
3. HANUSCHEK, Sven. Erich Kästner. Originalausg. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag, 2004, s. 156. ISBN 34-995-0640-8.
4. KÄSTNER, Erich. Létající třída, Praha: Státní nakladatelství dětské knihy, 1961, s. 148
5. KÜMMERLING-MEIBAUER, Bettina. Klassiker der Kinder- und Jugendliteratur: ein internationales Lexikon. Stuttgart: Metzler, 1999, 2 v. (xxxvi, 1236 p.). ISBN 34-760-1235-2.
6. LANGE, Hrsg. von Günter. Taschenbuch der Kinder- und Jugendliteratur. 4. unveränderte Aufl. Editor Günter Lange. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2005, xii, s. 568-1015. ISBN 38-967-6946-4. PETITCOLLIN, Christel. Jak správně komunikovat se svým dítětem. Praha: Pierot, 2009, s. 112. ISBN 978-80-7353-142-3.
7. SEIBERT, Ernst. Themen, Stoffe und Motive in der Literatur für Kinder und Jugendliche. Wien: Facultas.wuv, 2008, 206 p. Uni-Taschenbücher, 3073. ISBN 38-252-3073-2.
8. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, s. 293. ISBN 978-802-6200-857.
9. ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Komunikace mezi rodičem a dítětem: styly a techniky komunikace, komunikace rodiče ve vztahu k dítěti, vývojová období dítěte, komunikace v náročných situacích. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, s. 101. Pro rodiče. ISBN 978-802-4726-984.
10. Taschenbuch der Kinder- und Jugendliteratur. 4. unveränderte Aufl. Editor Günter Lange. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2005, xii, 565 s. ISBN 38-967-6947-2.
11. VALIŠOVÁ, Alena. Asertivita v rodině a ve škole aneb zásady přímého jednání mezi dětmi, rodiči a učiteli. 2., upravené vyd. Jinočany: H, 1994. ISBN 80-857-8729-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK