Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Bosí Augustiniáni v Čechách jako zadavatelé uměleckých děl od roku 1623 do reforem Josefa II.
Název práce v češtině: Bosí Augustiniáni v Čechách jako zadavatelé uměleckých děl od roku 1623 do reforem Josefa II.
Název v anglickém jazyce: Importance of discalced Augustinians as the art submitters in Bohemia between year 1623 and Joseph’s II. reforms
Klíčová slova: bosí augustiniáni, Lnáře, Lysá nad Labem, Havlíčkův Brod, Praha, Tábor, konvent, objednavatel
Klíčová slova anglicky: Discalced Augustinians, Lnare, Lysa nad Labem, Havlickuv Brod, Prague, Tabor, Art Commissioner, Convent
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav dějin křesťanského umění (26-UDKU)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Ing. Jan Royt, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.11.2008
Datum zadání: 12.11.2008
Datum a čas obhajoby: 22.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.05.2016
Datum odevzdání tištěné podoby:27.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 22.09.2016
Oponenti: prof. PhDr. Vít Vlnas, Ph.D.
  doc. PhDr. Zdeněk Hojda, CSc.
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá bosými augustiniány v Čechách v roli objednavatelů uměleckých děl. První část je věnována historii řádu a konventů s ohledem na dobový kontext. Důraz je kladen na vztahy s laiky i ostatním duchovenstvem a s tím spojenými donátory, kteří v naprosté většině bosákům jimi objednaná umělecká díla financovali. Druhá část je zaměřena na stavební historii jednotlivých klášterních areálů, jejich architekturu a dochované plány. Součástí je i shrnutí umělců, kteří byli bosáky najímáni, včetně samotných umělecky činných řeholníků. Celou práci uzavírá kapitola věnující se obrazovým cyklům, které můžeme chápat jako prostor pro vyjádření určitého druhu reprezentace řádu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis describes the activities of the Discalced Augustinians in Bohemia as the commissioners of works of art. The first part explores the history of the Order and its monasteries in the period context. It specifically describes relations with the laymen and other clergy and the related donors who funded most of the works commissioned by the Discalced Augustinians. The second part is focused on the constructional development of the related monastery premises, their architects and the extant design drawings. It also provides an overview of the artists hired by the Order, including members of the Order who themselves created works of art. The paper concludes with a chapter on the series of paintings which can be seen as a means of expressing a certain type of representation of the Order.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK