Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Formativní evaluace výuky studenty
Název práce v češtině: Formativní evaluace výuky studenty
Název v anglickém jazyce: Student formative class evaluation
Klíčová slova: Evaluace výuky, evaluace učitele, formativní evaluace, tělesná výchova, zpětná vazba, reflexe
Klíčová slova anglicky: Evaluation of teaching, teacher evaluation, formative evaluation, physical education, feedback, reflection
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Kinantropologie (51-400100)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Jan Hendl, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 24.09.2008
Datum zadání: 22.02.2011
Datum a čas obhajoby: 09.09.2011 11:00
Místo konání obhajoby: FTVS UK
Datum odevzdání elektronické podoby:04.11.2011
Datum odevzdání tištěné podoby:30.08.2011
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2011
Oponenti: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bude analyzována možnost participace studentů na utváření výuky. Pozornost se věnuje především formativní evaluaci. Tato oblast nebyla dosud systematicky zkoumána. Práce si klade za cíl popsat a analyzovat dosavadní vývoj metod formativní evaluace studenty. Budou porovnány různé koncepce přístupu k problému. Bude zohledněn význam uvedených koncepcí pro tělesnou výchovu na školách.

Zpracování tématu předpokládá řešení těchto dílčích úkolů:
1. Studium odborné literatury.
2. Seznámení se s dostupnými výsledky z posledních let.
3. Analýza teoretických modelů.
4. Zpracování přehledu metod a postupů.
5. Ověření platnosti předpokladů a doporučení do školní praxe.

Seznam odborné literatury
FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000.
FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997.
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1996. 130 s. : o. ISBN 80-85931-15-1.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní strategie v přípravě učitelů. Pedagogická orientace
1999, č.4, s. 24-29.
KASÍKOVÁ, H.Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997.
MAŇÁK, J.Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: PdF MU 1998.
PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 80-210-1333-8.
RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha:
Karolinum 2004.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál 1997.
SKALKOVÁ, J. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha:
SPN 1985.
Předběžná náplň práce
Analyza možností participace studentů na utváření výuky. Pozornost bude věnována především formativní evaluaci, která nebyla dosud systematicky zkoumána. Práce si klade za cíl popsat a analyzovat dosavadní vývoj metod formativní evaluace studenty. Budou porovnány různé koncepce přístupu k problému. Zpracuje se podrobný přehled kroků a fází evaluce výuky studenty. Bude zohledněn význam uvedených koncepcí pro tělesnou výchovu na školách.

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Analysis of student possibilities to influence their teachers
teaching. Attention will be paid to formative evaluation that has not
been systematically studied yet. The work aims to describe and analyze
the current development of methods for formative evaluation of
students. Different concept approach to the problem will be compared.
A detailed overview of the steps and student educational evaluation
stages will be processes. It will take into account the importance of
those concepts for physical education in schools.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK