Formativní evaluace výuky studenty
Název práce v češtině: | Formativní evaluace výuky studenty |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Student formative class evaluation |
Klíčová slova: | Evaluace výuky, evaluace učitele, formativní evaluace, tělesná výchova, zpětná vazba, reflexe |
Klíčová slova anglicky: | Evaluation of teaching, teacher evaluation, formative evaluation, physical education, feedback, reflection |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Kinantropologie (51-400100) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Jan Hendl, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 24.09.2008 |
Datum zadání: | 22.02.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2011 11:00 |
Místo konání obhajoby: | FTVS UK |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.11.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 30.08.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2011 |
Oponenti: | prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bude analyzována možnost participace studentů na utváření výuky. Pozornost se věnuje především formativní evaluaci. Tato oblast nebyla dosud systematicky zkoumána. Práce si klade za cíl popsat a analyzovat dosavadní vývoj metod formativní evaluace studenty. Budou porovnány různé koncepce přístupu k problému. Bude zohledněn význam uvedených koncepcí pro tělesnou výchovu na školách.
Zpracování tématu předpokládá řešení těchto dílčích úkolů: 1. Studium odborné literatury. 2. Seznámení se s dostupnými výsledky z posledních let. 3. Analýza teoretických modelů. 4. Zpracování přehledu metod a postupů. 5. Ověření platnosti předpokladů a doporučení do školní praxe. |
Seznam odborné literatury |
FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000.
FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997. GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1996. 130 s. : o. ISBN 80-85931-15-1. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní strategie v přípravě učitelů. Pedagogická orientace 1999, č.4, s. 24-29. KASÍKOVÁ, H.Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997. MAŇÁK, J.Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: PdF MU 1998. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 80-210-1333-8. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum 2004. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál 1997. SKALKOVÁ, J. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha: SPN 1985. |
Předběžná náplň práce |
Analyza možností participace studentů na utváření výuky. Pozornost bude věnována především formativní evaluaci, která nebyla dosud systematicky zkoumána. Práce si klade za cíl popsat a analyzovat dosavadní vývoj metod formativní evaluace studenty. Budou porovnány různé koncepce přístupu k problému. Zpracuje se podrobný přehled kroků a fází evaluce výuky studenty. Bude zohledněn význam uvedených koncepcí pro tělesnou výchovu na školách.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Analysis of student possibilities to influence their teachers
teaching. Attention will be paid to formative evaluation that has not been systematically studied yet. The work aims to describe and analyze the current development of methods for formative evaluation of students. Different concept approach to the problem will be compared. A detailed overview of the steps and student educational evaluation stages will be processes. It will take into account the importance of those concepts for physical education in schools. |