Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Péče o tělo a média
Název práce v češtině: Péče o tělo a média
Název v anglickém jazyce: Body care and media
Klíčová slova: média, reklama, zdraví, životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, tělesné sebepojetí, vzhled
Klíčová slova anglicky: media, advertisement and commercials, health, lifestyle, physical activity, healthy nutrition, body image, appearance
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Vedoucí / školitel: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.03.2010
Datum zadání: 22.02.2011
Datum a čas obhajoby: 09.09.2011 10:30
Místo konání obhajoby: H 221
Datum odevzdání elektronické podoby:30.08.2011
Datum odevzdání tištěné podoby:02.09.2011
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2011
Oponenti: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíle práce: Analýza informací týkajících se péče o tělo, které nabízí současné televizní kanály.
Metoda: obsahová analýza.
Sledován bude soubor vybraných programů 4 českých televizí, které nabízejí vzdělávací, výchovné ... pořady i reklamy zaměřené na lidské tělo a jeho proporce, funkčnost a zdraví. Získané údaje budou roztříděny podle vytvořeného systému kategorií. Půjde o kombinaci kvantitativního i kvalitativního sběru dat. Výzkum bude proveden na základě anylýzy televizní nabídky v průběhu 3-4 měsíců.
Práce předpokládá studium literatury k uvedené problematice, přípravu systému kategorií pro obsahovou analýzu, vlastní realizaci záznamu vybraných programů, interpretaci výsledků a vyvození závěrů pro praxi.
Seznam odborné literatury
BALCAR, K. Úvod do studia psychologie osobnosti. Chrudim: Mach, 1991. 218 s.
BLAHUŠOVÁ, E. Životní styl Wellness: zdravé cvičení pro pohodu. Praha: Olympia, 1995. 141 s. ISBN 80-7033-362-6.
BYSTŘICKÝ, J. a kol. Média, komunikace a kultura. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s. r. o., 2008. 96 s. ISBN 978-80-7380-117-5.
BUNC, V. a kol. Fit programy pro ženy. Praha: Grada, 2006. 225 s. ISBN 80-247-1191-5.
BURTON, G., JIRÁK J. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6.
CZICHOSCHEWSKI, H., H. a kol. Perfektní bodystyling. Praha: Grada Publishing, 2005. 192 s. ISBN 80-247-1335-7.
DEFLEUR, M., BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, S. J. Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum, 1996. 143 s. ISBN 80-7184-099-8.
DIAMOND, H. a M. Fit pro život II. Praha: PRAGMA, 1994. 222 s. ISBN 80-85213-42-7.
ELHENICKÝ, P. Péče o tělesný vzhled, zdraví a zdatnost dospělé populace. Praha: 2008. Diplomová práce na UK FTVS. Vedoucí diplomové práce Ludmila Fialová.
FIALOVÁ, L. Body image jako součást sebepojetí člověka. Praha: Karolinum, 2001. 270 s. ISBN 80-246-0173-7.
FIALOVÁ, L. Moderní body image. Praha: Grada, 2006. 92 s. ISBN 80-247-1350-0.
FIALOVÁ, L. Jak dosáhnout postavy snů. Praha: Grada, 2007. 136 s. ISBN 978-80-247-1622-0.
GROGAN, S. Body image, psychologie nespokojenosti s vlastním tělem. Praha: Grada, 2000. 184 s. ISBN 80-7169-907-1.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
JANSA, P a kol. Sport a pohybové aktivity v životě české populace. Praha: UK FTVS, 2005. 150 s. ISBN 80-86317-33-1.
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. 640 s. ISBN 80-7178-714-0.
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. 291 s. ISBN 978-80-247-2715-8.
NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace. Praha: VŠE, 1994. 150 s. ISBN 80-7079-376-7.
ROLLKO, N. A. Krásná, zdravá a fit v každém věku. Brno: Computer Press, a. s., 2008. 166 s. ISBN 978-80251-1746-0.
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: Orbis, 1972. 332 s. ISBN 510-21-852.
SAK, P., SAKOVÁ K. Obsahová analýza televizních vzdělávacích pořadů. Praha: 2006. URL, http://www.insoma.cz/obsahova.pdf.
STRÁNSKÝ, M., DIENEROVÁ, CH. Fitness 2000. Praha: Scientia medica, 1991. 175 s. ISBN 80-85526-00-X.
STEJSKAL, P. Proč a jak se zdravě hýbat. Břeclav: Presstempus, 2004. 125 s. ISNB 80-903350-2-0.
STŘEDA, L. a kol. Vybrané kapitoly o zdraví. Praha: PedF UK, 2010. 111 s. ISBN 978-80-7290-480-8.
SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu. Zlín: Copyright, 1994. 340 s.
ŠEVČÍK, Z. Marketing – úvod do teorie a praxe. Ostrava: Amosium servis, 1991. 47 s.
ŠTĚRBÁKOVÁ, M. Reklama a tělesná dokonalost. Praha: 2001. Diplomová práce na UK FTVS. Vedoucí diplomové práce Ludmila Fialová.
TEPLÝ, Z. Zdraví, zdatnost, pohybový režim. Praha: Česká asociace sport pro všechny, 1995. 40 s. ISBN 80-85910-02-0.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Slovník základních pojmů z marketingu a managementu. Praha: Fortuna, 2001. 47 s. ISBN 80-7168-504-6.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2007. 264 s. ISBN 978-80247-2196-5.
ZBYTOVSKÁ, T. Mediální nabídka pohybových prostředků péče o tělo. Praha: 2005. Diplomová práce na UK FTVS. Vedoucí diplomové práce: Ludmila Fialová.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zhodnocení informací týkajících se péče o tělo, které nabízí současné televizní kanály. V diplomové práci je analyzována nabídka výchovně vzdělávacích pořadů, které se zabývají aktivním životním stylem a televizní reklamy související se sledovaným tématem.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The goal of this thesis project is to evaluate information available in TV programmes regarding healthy life style, fitness, and care of human body. In the thesis is analysed the available selection of educational programmes focusing on active lifestyle and the TV commercials on this topic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK