Péče o tělo a média
Název práce v češtině: | Péče o tělo a média |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Body care and media |
Klíčová slova: | média, reklama, zdraví, životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, tělesné sebepojetí, vzhled |
Klíčová slova anglicky: | media, advertisement and commercials, health, lifestyle, physical activity, healthy nutrition, body image, appearance |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200) |
Vedoucí / školitel: | prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.03.2010 |
Datum zadání: | 22.02.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2011 10:30 |
Místo konání obhajoby: | H 221 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.08.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 02.09.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2011 |
Oponenti: | doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cíle práce: Analýza informací týkajících se péče o tělo, které nabízí současné televizní kanály.
Metoda: obsahová analýza. Sledován bude soubor vybraných programů 4 českých televizí, které nabízejí vzdělávací, výchovné ... pořady i reklamy zaměřené na lidské tělo a jeho proporce, funkčnost a zdraví. Získané údaje budou roztříděny podle vytvořeného systému kategorií. Půjde o kombinaci kvantitativního i kvalitativního sběru dat. Výzkum bude proveden na základě anylýzy televizní nabídky v průběhu 3-4 měsíců. Práce předpokládá studium literatury k uvedené problematice, přípravu systému kategorií pro obsahovou analýzu, vlastní realizaci záznamu vybraných programů, interpretaci výsledků a vyvození závěrů pro praxi. |
Seznam odborné literatury |
BALCAR, K. Úvod do studia psychologie osobnosti. Chrudim: Mach, 1991. 218 s.
BLAHUŠOVÁ, E. Životní styl Wellness: zdravé cvičení pro pohodu. Praha: Olympia, 1995. 141 s. ISBN 80-7033-362-6. BYSTŘICKÝ, J. a kol. Média, komunikace a kultura. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s. r. o., 2008. 96 s. ISBN 978-80-7380-117-5. BUNC, V. a kol. Fit programy pro ženy. Praha: Grada, 2006. 225 s. ISBN 80-247-1191-5. BURTON, G., JIRÁK J. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6. CZICHOSCHEWSKI, H., H. a kol. Perfektní bodystyling. Praha: Grada Publishing, 2005. 192 s. ISBN 80-247-1335-7. DEFLEUR, M., BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, S. J. Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum, 1996. 143 s. ISBN 80-7184-099-8. DIAMOND, H. a M. Fit pro život II. Praha: PRAGMA, 1994. 222 s. ISBN 80-85213-42-7. ELHENICKÝ, P. Péče o tělesný vzhled, zdraví a zdatnost dospělé populace. Praha: 2008. Diplomová práce na UK FTVS. Vedoucí diplomové práce Ludmila Fialová. FIALOVÁ, L. Body image jako součást sebepojetí člověka. Praha: Karolinum, 2001. 270 s. ISBN 80-246-0173-7. FIALOVÁ, L. Moderní body image. Praha: Grada, 2006. 92 s. ISBN 80-247-1350-0. FIALOVÁ, L. Jak dosáhnout postavy snů. Praha: Grada, 2007. 136 s. ISBN 978-80-247-1622-0. GROGAN, S. Body image, psychologie nespokojenosti s vlastním tělem. Praha: Grada, 2000. 184 s. ISBN 80-7169-907-1. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4. JANSA, P a kol. Sport a pohybové aktivity v životě české populace. Praha: UK FTVS, 2005. 150 s. ISBN 80-86317-33-1. MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. 640 s. ISBN 80-7178-714-0. MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. 291 s. ISBN 978-80-247-2715-8. NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace. Praha: VŠE, 1994. 150 s. ISBN 80-7079-376-7. ROLLKO, N. A. Krásná, zdravá a fit v každém věku. Brno: Computer Press, a. s., 2008. 166 s. ISBN 978-80251-1746-0. ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: Orbis, 1972. 332 s. ISBN 510-21-852. SAK, P., SAKOVÁ K. Obsahová analýza televizních vzdělávacích pořadů. Praha: 2006. URL, http://www.insoma.cz/obsahova.pdf. STRÁNSKÝ, M., DIENEROVÁ, CH. Fitness 2000. Praha: Scientia medica, 1991. 175 s. ISBN 80-85526-00-X. STEJSKAL, P. Proč a jak se zdravě hýbat. Břeclav: Presstempus, 2004. 125 s. ISNB 80-903350-2-0. STŘEDA, L. a kol. Vybrané kapitoly o zdraví. Praha: PedF UK, 2010. 111 s. ISBN 978-80-7290-480-8. SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu. Zlín: Copyright, 1994. 340 s. ŠEVČÍK, Z. Marketing – úvod do teorie a praxe. Ostrava: Amosium servis, 1991. 47 s. ŠTĚRBÁKOVÁ, M. Reklama a tělesná dokonalost. Praha: 2001. Diplomová práce na UK FTVS. Vedoucí diplomové práce Ludmila Fialová. TEPLÝ, Z. Zdraví, zdatnost, pohybový režim. Praha: Česká asociace sport pro všechny, 1995. 40 s. ISBN 80-85910-02-0. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Slovník základních pojmů z marketingu a managementu. Praha: Fortuna, 2001. 47 s. ISBN 80-7168-504-6. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2007. 264 s. ISBN 978-80247-2196-5. ZBYTOVSKÁ, T. Mediální nabídka pohybových prostředků péče o tělo. Praha: 2005. Diplomová práce na UK FTVS. Vedoucí diplomové práce: Ludmila Fialová. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zhodnocení informací týkajících se péče o tělo, které nabízí současné televizní kanály. V diplomové práci je analyzována nabídka výchovně vzdělávacích pořadů, které se zabývají aktivním životním stylem a televizní reklamy související se sledovaným tématem. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The goal of this thesis project is to evaluate information available in TV programmes regarding healthy life style, fitness, and care of human body. In the thesis is analysed the available selection of educational programmes focusing on active lifestyle and the TV commercials on this topic. |