Evropská iniciativa EQUAL- kritické zhodnocení dvou projektů z hlediska prosazování rovných příležitostí
Název práce v češtině: | Evropská iniciativa EQUAL- kritické zhodnocení dvou projektů z hlediska prosazování rovných příležitostí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | European Iniciative EQUAL - Critical Evaluation of Two Projects from the Equal Opportunities Perspective |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Petr Pavlík, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.09.2008 |
Datum zadání: | 12.09.2008 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.09.2009 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2009 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | Mgr. Selma Muhič Dizdarevič, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
* Coffey, A., Attkinson, P. (1996). Making sense of qualitative data. London: SAGE Publications.
* Neimanis, A. (2001). Gender mainstreaming in practice: A handbook. United Nations Development Programme. * Pavlík, P. (v tisku). Equality Without Gender: Implementation of the EU initiative EQUAL in the Czech Republic. The European Union's Policy of Gender Equality - Implications of deeper Integration and further Enlargement, Hamburg, Německo. Relevantní literatura týkající se iniciativy EQUAL: Souhrnné zprávy o plnění "Priorit a postupů vlády při prosazování rovnosti mužů a žen" v letech 1998-2005. Praha: MPSV. Související webová stránka: http://www.nvf.cz/equal/index.htm |
Předběžná náplň práce |
1. Charakteristika problému, který bude práce řešit:
Rovné příležitosti mají být integrální součástí všech projektů realizovaných v rámci iniciativy EQUAL, ale lze důvodně předpokládat, že se tak neděje. Studie kriticky zhodnotí dva z projektů realizovaných v rámci prvního kola evropské iniciativy EQUAL v letech 2001-2005 z tohoto hlediska. 2. Návaznost na výukové kurzy a certifikované programy: Předpokládá se základní znalost genderové problematiky (tj. absolvování minimálně jednoho úvodního kurzu s genderovou tématikou) a absolvování minimálně jednoho metodologického kurzu (nejlépe Úvodu do metodologie sociálních věd). 3. Způsob zpracování tématu: Budou využity standardní výzkumné postupy pro práci s existujícími dokumenty a rozhovory s relevantními aktéry. |