Simulace davu
Název práce v češtině: | Simulace davu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Crowd simulation |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.06.2008 |
Datum zadání: | 30.06.2008 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2008 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.09.2008 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 09.09.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2008 |
Oponenti: | RNDr. Petr Kmoch |
Zásady pro vypracování |
Cílem je navrhnout a implementovat systém na simulaci davu lidí.
Jednoduchý model: dav (množina individualit - chodců) se pohybuje v omezeném prostředí, každý vnímá jednoduchým způsobem okolní chodce i překážky, každý má určený cíl cesty. Je třeba, aby se jedinci co nejlépe vyhýbali a předešli tak vzájemným kolizím. Složitější modely: jedinci mohou měnit své cíle podle okolností, mohou být vybaveni složitějším vnímáním, apod. Autor by měl navrhnout a vyzkoušet takové modely, které budou produkovat uvěřitelné simulace. Program by měl běžet v reálném čase na běžném počítači, výhodou bude využití moderních více-jádrových procesorů. Prezentační (grafická) stránka nemusí být příliš dokonalá. Výsledný systém by měl být dobře dokumentovaný, zajímavé algoritmy a datové struktury musí být dostatečně podrobně popsány v textu práce. |
Seznam odborné literatury |
1. Daniel Thalmann (ed.): Crowd and Group Animation, SIGGRAPH tutorial, 2005
2. Shao, W.: Animating Autonomous Pedestrians. Department of Computer Science, Courant Institute of Mathematical Sciences, New York University, 2006 3. Shao, W., Terzopoulos, D.: Autonomous Pedestrians. Eurographics/ACM SIGGRAPH Symposium on Computer Animation, 2005 4. Sakuma, T., Mukai, T., Kuriyama, S.: Psychological Model for Animating Crowded Pedestrians. Journal of Visualization and Computer Animation 16, 2005 6. OpenGL ARB: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Addison-Wesley Pub Co. |