Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Simulace davu
Název práce v češtině: Simulace davu
Název v anglickém jazyce: Crowd simulation
Akademický rok vypsání: 2007/2008
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Josef Pelikán
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.06.2008
Datum zadání: 30.06.2008
Datum a čas obhajoby: 09.09.2008 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.09.2008
Datum odevzdání tištěné podoby:09.09.2008
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2008
Oponenti: RNDr. Petr Kmoch
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem je navrhnout a implementovat systém na simulaci davu lidí.
Jednoduchý model: dav (množina individualit - chodců) se pohybuje v omezeném prostředí,
každý vnímá jednoduchým způsobem okolní chodce i překážky, každý má určený cíl cesty.
Je třeba, aby se jedinci co nejlépe vyhýbali a předešli tak vzájemným kolizím.
Složitější modely: jedinci mohou měnit své cíle podle okolností, mohou být vybaveni
složitějším vnímáním, apod.

Autor by měl navrhnout a vyzkoušet takové modely, které budou produkovat uvěřitelné
simulace. Program by měl běžet v reálném čase na běžném počítači, výhodou bude
využití moderních více-jádrových procesorů. Prezentační (grafická) stránka
nemusí být příliš dokonalá.

Výsledný systém by měl být dobře dokumentovaný, zajímavé algoritmy a datové
struktury musí být dostatečně podrobně popsány v textu práce.
Seznam odborné literatury
1. Daniel Thalmann (ed.): Crowd and Group Animation, SIGGRAPH tutorial, 2005

2. Shao, W.: Animating Autonomous Pedestrians. Department of Computer Science, Courant Institute
of Mathematical Sciences, New York University, 2006

3. Shao, W., Terzopoulos, D.: Autonomous Pedestrians. Eurographics/ACM SIGGRAPH Symposium on
Computer Animation, 2005

4. Sakuma, T., Mukai, T., Kuriyama, S.: Psychological Model for Animating Crowded Pedestrians.
Journal of Visualization and Computer Animation 16, 2005

6. OpenGL ARB: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL,
Addison-Wesley Pub Co.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK