Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Názory učitelů na výuku atletiky na základních školách v Praze
Název práce v češtině: Názory učitelů na výuku atletiky na základních školách v Praze
Název v anglickém jazyce: Teachers opinions on athletics teaching at elementary schools in Prague
Klíčová slova: základní škola, učitelé tělesné výchovy, atletika, atletické disciplíny, dotazník
Klíčová slova anglicky: elementary school, physical education teachers, physical education, athletics, athletic disciplines, questionnaire
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Atletika (51-600100)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.09.2016
Datum zadání: 01.09.2016
Datum a čas obhajoby: 14.09.2017 08:30
Místo konání obhajoby: FTVS UK, José Martího 31, Praha 6, UD1-2, D128, Seminární místnost katedry atletiky
Datum odevzdání elektronické podoby:22.08.2017
Datum odevzdání tištěné podoby:23.08.2017
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2017
Oponenti: PaedDr. Jitka Vindušková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) AKTUÁLNÍ SITUACE - výsledky dřívějších průzkumů, atletika ve školních osnovách

2 TVORBA DOTAZNÍKŮ - vypracování dotazníku za využití počítačových programů, oslovení vybraných základních škol a rozeslání dotazníků elektronickou formou, případně osobně školám

3) SBĚR DAT - sběr dotazníků ze škol, zapsání nashromážděných dat do připravených tabulek

4) VYHODNOCENÍ - vyhodnocení dotazníků za pomocí statistických charakteristik (průměr, směrodatná odchylka, apod.), popis šetření, event. potíží při sběru dat, zhodnocení výsledků

5) NÁVRH ŘEŠENÍ, ZMĚN - pokus o výčet hlavních příčin v případě omezené výuky atletiky na ZŠ a stručný návrh postupů vedoucích ke zlepšení situace



Seznam odborné literatury
1. DOSTÁL, E., VELEBIL, V. Didaktika atletiky. Praha: Univerzita Karlova, FTVS 1992.
2. FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky školní tělesná výchova. Praha: Karolinum 2010.
3. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
4. HANZÁLKOVÁ, Z. Atletika na základních školách v okrese Kolín. Diplomová práce. Univerzita Karlova, FTVS, 2009.
5. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.
6. JANSA, P. a kol. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum 2012.
7. KAPLAN, A., VÁLKOVÁ, N. Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry. Praha: Olympia, 2009.
8. KOSTKOVÁ, J. a kol. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Univerzita Karlova, FTVS 1981.
9. MUŽÍK. V, VLČEK, P. a kol. Škola, pohyb a zdraví: Výzkumné výsledky a projekty. Brno: Masarykova Univerzita, 2010.
10. PAVLÍKOVÁ, T. Atletika v hodinách tělesné výchovy na gymnáziích a komparace ze zahraničím. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, FTVS, 2014.
11. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998. 270 s.
12. SEGUIN, R. Curriculum Development and Implementation of Teaching Programmes. UNESCO rep. 1991. In: KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál 2003.
13. SENÁT PARLAMENTU ČR. Pohybová gramotnost. Přepis VSV, 26. 5. 2014. Z: http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htmlhled?action=doc&value=72572
14. SLAVIN, R. E. Educational Psychology: Theory into Practise. Boston, Allyn and Bacon 1994. In: KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál 2003.
15. WHITEHEAD, M. Physical literacy: Throughout the Lifecourse. London: Routledge, 2010.
16. WINDHAM, D. M. Effectiveness Indicators in the Economic Analysis of Educational Activities. International Journal od Educational Research, 1988. In: PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál 2009.

Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce bylo zjistit názory učitelů tělesné výchovy na výuku atletiky na základních školách v Praze. Pomocí dotazníkového šetření, které bylo distribuováno učitelům vybraných škol, jsme vytvořili přehled názorů těchto učitelů na výuku atletiky. Dotazníkové šetření bylo zaměřeno na zjištění procentuálního zastoupení hodin výuky atletiky, využití atletických disciplín ve výuce, zázemí a vybavení jednotlivých škol a upozorňuje na faktory, které výuku atletiky ovlivňují. V závěru výsledkové části uvádíme přehled námětů pro nácvik vybraných atletických disciplín ve školní tělesné výchově vytvořený na základě neformálního dotazování učitelů tělesné výchovy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this diploma thesis was to find the opinions of physical education teachers on athletics teaching at elementary schools located in Prague. In the first place, we have created the questionnaire survey to get the teachers overview. These questionnaires were distributed to teachers of previously selected elementary schools. The questionnaire survey was aimed at determining the percentage of athletic lessons, using athletic disciplines in teaching, background and equipment of individual schools. The thesis also highlights the factors that affect an educational process based on teachers’ opinion. In the conclusion of the result part we present a list of improvements that can be used for training athletic disciplines in elementary schools.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK