Experimentální systém pro vržené stíny
Název práce v češtině: | Experimentální systém pro vržené stíny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Experimental System for Shadowing Algorithms |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Petr Kmoch |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.04.2008 |
Datum zadání: | 09.04.2008 |
Datum a čas obhajoby: | 15.09.2009 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.09.2009 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2009 |
Oponenti: | RNDr. Václav Krajíček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je navrhnout a implementovat program pro porovnávání různých algoritmů pro výpočet vržených stínů. Řešitel se seznámí se současnými algoritmy pro výpočet vržených stínů, vypracuje jejich srovnání a vybrané algoritmy implementuje. K ukázkové implementaci doporučuji algoritmy rovinného příjemce a stínových těles v různých variantách.
Program bude umožňovat načtení scény z definičního souboru a její interaktivní procházení. Scéna se skládá ze samostatně definovaných objektů, které lze vhodně transformovat a specifikovat jejich pohyb. V programu bude možnost přepínání mezi jednotlivými stínovými algoritmy a podle možností také změny jejich parametrů. Dále by měl program obsahovat nástroje umožňující porovnání náročnosti jednotlivých algoritmů (např. zobrazení FPS, měření trvání jednotlivých částí výpočtu). Program musí být kvalitně dokumentovaný, včetně komentářů zdrojového kódu, a snadno rozšiřitelný o nové stínové algoritmy. |
Seznam odborné literatury |
Möller, T. and Haines, E. Real-Time Rendering. A.K. Peters Ltd., 2002
Specifikace a materiály o programování OpenGL http://www.opengl.org/ |