Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuka tematického celku ptaci na školách se zrakovým postižením
Název práce v češtině: Výuka tematického celku ptaci na školách se zrakovým postižením
Název v anglickém jazyce: Birds as a thematic unit for education on school with visually impaired pupils
Akademický rok vypsání: 2007/2008
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.12.2007
Datum zadání: 17.07.2008
Datum odevzdání elektronické podoby:28.05.2010
Datum proběhlé obhajoby: 28.05.2010
Oponenti: Mgr. Hana Machová
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce je ověření některých aktivizujících metod a forem (např. kvíz, didaktická hra, pracovní listy, přírodovědná exkurze) ve výuce tematického celku Ptáci na II. stupni ZŠ a na čtyřletém gymnáziu.
V diplomové práci bude proveden rozbor tématu Ptáci v českých učebnicích, srovnání ornitologické látky v učebnicích systematického i ekologického pojetí a budou zpracovány obsahové náměty aktivizujících prvků ve výuce s následnou evaluací v praktické výuce.
Jako samostatná kapitola bude řešeno srovnání dovedností určování vybraných ptačích druhů na základě jejich zpěvu či dalších hlasových projevů u žáků běžné třídy se žáky zrakově handicapovanými. Ptačí hlasy budou prezentovány nahrávkami na CD a při jarních exkurzích.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The goal of my dissertation is the verification of some activisating methods and forms (e.g. quiz, education game, workbook and excursion) used for teaching the ?Birds? block on the upper elementary and lower grammar school.
In my thesis will be done the analysis of the topic ?Birds? in the Czech text-books as well as the comparison of the ornithological topics in systematic and ecological text-books. Further will be worked up the contentual schemes of activisating components of education with subsequent evaluation in hands-on training. As a separated section will be analyzed the comparison of the bird-recognition listening skills based on the singing of chosen bird species between the normal class students and students with the visual handicap. Bird voices will be presented on CD records and during the spring excursions.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK