Výuka tematického celku ptaci na školách se zrakovým postižením
Název práce v češtině: | Výuka tematického celku ptaci na školách se zrakovým postižením |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Birds as a thematic unit for education on school with visually impaired pupils |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Věra Čížková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 06.12.2007 |
Datum zadání: | 17.07.2008 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.05.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.05.2010 |
Oponenti: | Mgr. Hana Machová |
Předběžná náplň práce |
Cílem diplomové práce je ověření některých aktivizujících metod a forem (např. kvíz, didaktická hra, pracovní listy, přírodovědná exkurze) ve výuce tematického celku Ptáci na II. stupni ZŠ a na čtyřletém gymnáziu. V diplomové práci bude proveden rozbor tématu Ptáci v českých učebnicích, srovnání ornitologické látky v učebnicích systematického i ekologického pojetí a budou zpracovány obsahové náměty aktivizujících prvků ve výuce s následnou evaluací v praktické výuce. Jako samostatná kapitola bude řešeno srovnání dovedností určování vybraných ptačích druhů na základě jejich zpěvu či dalších hlasových projevů u žáků běžné třídy se žáky zrakově handicapovanými. Ptačí hlasy budou prezentovány nahrávkami na CD a při jarních exkurzích. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The goal of my dissertation is the verification of some activisating methods and forms (e.g. quiz, education game, workbook and excursion) used for teaching the ?Birds? block on the upper elementary and lower grammar school. In my thesis will be done the analysis of the topic ?Birds? in the Czech text-books as well as the comparison of the ornithological topics in systematic and ecological text-books. Further will be worked up the contentual schemes of activisating components of education with subsequent evaluation in hands-on training. As a separated section will be analyzed the comparison of the bird-recognition listening skills based on the singing of chosen bird species between the normal class students and students with the visual handicap. Bird voices will be presented on CD records and during the spring excursions. |