Virtuální hřiště
Název práce v češtině: | Virtuální hřiště |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Virtual playground |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Zuzana Vlčková |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.11.2007 |
Datum zadání: | 16.11.2007 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2008 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.06.2008 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 24.06.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2008 |
Oponenti: | RNDr. Josef Pelikán |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je napsat simulaci virtuálního hřiště a přidat do něj ovladatelný objekt - např. auto - složený z kolizních primitiv. Simulace by v sobě zahrnovala základní fyzikální vlastnosti auta jako náhon na kla, tlumiče, zatáčení, přilnavost pneumatik... |
Seznam odborné literatury |
Literatura:
Dadiv Baraff: Non-penetrating Rigid Body Simulation David Baraff, Andrew Witkin: Physically Based Modeling E.Guendelman, R.Bridson, R.Fedkiw: Nonconvex Rigid Bodies with Stacking Chris Hecker: Physics, The Next Frontier Danny Chapman: http://www.rowlhouse.co.uk/jiggle/index.html |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je napsat simulaci virtuálního hřiště, což je v podstatě 3D scéna, do které bude moct uživatel vkládat různé objekty. Ty budou fyzikálně simulovány podle mechaniky tuhých těles (Rigid Body Simulation) včetně interakce objektů mezi sebou (kolize). Uživatel bude moct s objekty různě manipulovat a modifikovat jejich parametry jako např. hmotnost, velikost, tření atd.
Do hřiště bude uživatel moct vložit i speciální objekt - vozidlo. Toto vozidlo bude možné přímo ovládat a bude samozřejmě také fyzikálně simulováno. |